rolf_enver Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hei Som sagt lurer jeg litt på hvordan jeg skal få til dette. grunnen til at jeg velger sideblåsende kontra nedoverblåsende prosessorvifte er at dette gir bedre kjøling både under standard oppsett og ved overklokking (ifg AnandTech). Velger jeg sideblåsende prosessorvifte vil jeg altså få problemer med den passive kjølingen på hovedkortet og jeg er nødt til å kjøle de passive kjølerene med vifter. Er det noen som vet hvor store vifter jeg trenger og hvilke vifter som er gode og stillegående? Jeg går ut fra at jeg må koble disse til hovedkortet, hehe.... Men isåfall, vil jeg ikke da få mindre kontakter til evt kabinettvifter og slikt? Her er linken til testen av hovedkortet: MSI P35 Neo2 FR Håper dere har mulighet til å gi meg noen gode råd Mvh Enver Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 min erfaring, med passivt (heatpipe) kjølte hovedkort er at så lenge du har ok luftgjennomstrømning i kassa slipper du unna uten dedikert brikkesettkjøling, selv med moderat overklokking, ville bare prøvd jeg, og sett hva tempen havner på Lenke til kommentar
rolf_enver Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Hmm.... Du kan nok ha rett i det Jeg har tenkt å bruke et Antec Performance one p182 kabinet, slik jeg forstår det har de god luftgjennomstrømning, så det burde kanskje ikke være noe problem Mange takk Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 På mitt ASUS Commando-kort så følger det med en liten "Strap-on"-vifte for Heat-pipe-systemet... skal vist brukes ved Vannkjøling Etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå