mariuz1991 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Noen som kort kan forklare meg forskjellen? Jeg er brukbar på slalom, men på mandag skal jeg ha meg nye ski og vurderer å kjøpe twintip. Er det vanskeligere å stå på twintip? Lenke til kommentar
knuds Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 En twintip ski er ikke vanskeligere å kjøre enn en vanlig carvingski. Den har innsving som en carvingski, noe som gjør at du kan kjøre svinger på samme måte. En twintip ski er dog ofte noe tyngre enn en carvingski, ettersom den er bygget opp på en mer robust måte for å tåle hopp og sprett. Vekten gjør gjerne at den blir tyngre å kjøre i lave hastigheter, men med litt fart på den går det veldig greit. Dette gjelder selvsagt ikke på alle modeller. Pass på at du får bindingene montert din tilpasset din bruk. Midtmontert = Triksing, hopping. Bakmontert = Kjøreski. Dersom du ser for deg at du skal bruke den til hopping og triks, kjøp gjerne skien i din egen kroppslengde, da får du mer ski å lande på. Glem alt tullprat selgere sier om at skien skal være mellom hake og nesetipp, det gjelder kun vanlige bakkecarvingski. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Twintip ski er ikke like gode og kjøre carving svinger på. Fordi det veldig ofte ikke er like mye innsving på dem som på carving ski. Twintip ski er også mykere... Lengden på Twintip ski er veldig individuelt, selv har jeg ski som jeg kjøpte for 2 år siden. De er 169cm og jeg er 187cm. Kanskje litt korte, men jeg er veldig fornøyd med lengden på mine ski, men nå har jeg ikke prøvd noen lengere twintip ski. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå