Myou Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hallo. Plasserte denne her. Freehand er vel ett bra verktøy som lineart til anime - tegninger, har tuklet litt med det nå. (Vanskelig) Eller er det kanskje noe annet program som funker bedre? Lenke til kommentar
Amento Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Selv bruker jeg tegnebrett når jeg tegner og da tegner jeg bare linearten selv. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Same here. Sketsjer for hånd på forhånd, scanner det inn og lager mesterstykket via tegnebrettet. Bruker da en blanding av corel (grunnarbeid) og photoshop (farger og effekter), men er på leit etter noe litt mer stablit og lettvint enn corel. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Skjønner ikke hvorfor du skisserer for hånd egentlig, da PS funker kjempebra til dette også. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Det er bare meg. Det ligger litt idemyldring i skissearbeidet, jeg er ikke så god til å være kreativ når jeg sitter forran PC-skjermen; derfor må jeg ha det ekte på papiret. Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Har du tegna avataren din sjøl? Jeg har lyst til å lære meg å tegne for det er morsomt og jeg ser for meg kule tegninger i hodet, men når jeg prøver å tegne de så blir det så ræva. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 hehe, avataren ser mistenksomt ut som Motoko fra mangaen, altså rett fra boka, men jeg vet ikke sikkert jeg da^^ Når det gjelder tankebildene dine så er det viktig å virkelig se for seg det du vil tegne, deretter tegne en god skisse for å få proposjoner osv riktig. Deretter kan du prøve og selv om det kan se dårlig ut underveis så fortsett å tegn så kan den bli bedre etter hvert Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Kanako, fra samme serie, bare for å pirke Nei, jeg har ikke tegnet den selv, men det hadde ærlig talt ikke vært noe problem å tegne noe lignende selv. Det jeg tegner mest er tross alt ansiktsprofiler av forskjellige figurer jeg ser for meg i hodet (for det meste jenter O.o). Skisseringen er viktig å få taket på tegnerkunsten, og det første steget inn i tegneverden. Hvis det er vanskelig kan en låne seg en bok om tegning fra biblioteket, der finner en mange nyttige tips om fremgangsmåte. Mestrer en skissene er det ingenting i veien for å realisere ønsketegningene for egen hånd. Perfeksjonen kommer enkelt nok med trening, så ikke la mislykkede resultater ta helt knekken på selvtilitten; skissene er som sagt en god start. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ah, kanako, stemmer det, den grisejenta... Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jah, likte henne og det typiske uttrykket Lenke til kommentar
Myou Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Ahh, hadde helt glemt bort denne tråden... Bruker selv et tegnebrett, og skisser er jeg fortsatt ikke enkelt for meg, lineart prøver jeg fortsatt freehand, vector tegning, tegne en strek og dra, vri, vende hvor jeg vil. Når du sier at du tegner linearten selv (Amento) mener du at du bare tegner skisseaktig strek som blir lineart (merkelig formulering). Lenke til kommentar
Amento Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Når jeg lager lineart/skisserer så lager jeg ikke den tradisjonenne med en helt ren strektegning, men en blanding av en "svakere" lineart og skissering, hvis du skjønner... Lenke til kommentar
Myou Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Mhhm, tror jeg forstår. Lenke til kommentar
Krisoyo Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Kanako, fra samme serie, bare for å pirke Nei, jeg har ikke tegnet den selv, men det hadde ærlig talt ikke vært noe problem å tegne noe lignende selv. Det jeg tegner mest er tross alt ansiktsprofiler av forskjellige figurer jeg ser for meg i hodet (for det meste jenter O.o). Skisseringen er viktig å få taket på tegnerkunsten, og det første steget inn i tegneverden. Hvis det er vanskelig kan en låne seg en bok om tegning fra biblioteket, der finner en mange nyttige tips om fremgangsmåte. Mestrer en skissene er det ingenting i veien for å realisere ønsketegningene for egen hånd. Perfeksjonen kommer enkelt nok med trening, så ikke la mislykkede resultater ta helt knekken på selvtilitten; skissene er som sagt en god start. Si meg, har du en side på deviantart eller annet nettsted hvor du legger ut tegningene dine? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå