Gå til innhold

Hva heter du?


akristina92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt navn er Are. :)

Are

Betydning: ørn

 

Forklaring: Guttenavnet er en variant av Ari, som er et norrønt navn, og var også kortform av norrøne navn som begynte på "Ari", som betyr "ørn".

 

Navnedag: 7. mars*

 

 

 

Samme betydning: Arne

[Vis alle]

 

 

 

Popularitet: Omlag 2 300 personer i Norge har guttenavnet Are som første eller eneste fornavn.

Lenke til kommentar

Mats her, betydningen av navnet eier! :thumbup:

 

 

Betydning: Gave fra Gud

 

Forklaring: Guttenavnet er en kortform av Mathias, som er en variant av det greske navnet Matthaios, som igjen er en form av det hebraiske navnet Mattithyahu som betyr "gave fra Gud".

 

Navnedag: 24. februar*

Lenke til kommentar

Jan.

 

Fant ikke hvor dere tar dette med betydninger ol fra, men jeg sjekket med Wikipedia;

 

Jan er det mest brukte mannsnavnet i Norge. Over 51 000 personer hadde Jan som fornavn i 2005, det vil si 1,1 prosent av Norges befolkning.[4]

Foreldrene mine var virkelig kreative når de døpte meg :hmm:

 

Jan er et mannsnavn som er en kortform av Johannes, som kommer fra det greske navnet Ioannes som betyr «Gud er nådig»

 

"Gud er nådig"?

Lenke til kommentar

Sjur er navnet, også kjent som SosJojURor i diverse kretser.

 

Navnet har ingen betydning som jeg har funnet, verken på barn og ung-sidene til S-ol, eller norskenavn.no

 

Men det er en forkortelse for Sigurd så vidt jeg vet, og Sigurd betyr Seierens vokter, så jeg tror jeg sier at Sjur betyr det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...