hylo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Heisann alle sammen på dette forumet. Jeg sitter i en klemme her nå. Jeg skal ha meg en enduro med hvite skilter nå til våren/sommeren og sliter litt med å velge. Siden jeg er 18 år i skrivende øyeblikk, blir det selvfølgelig en mellomklasse det er prat om (hvem sa noe om 34 hester som plutselig dobler seg?). Jeg tar gjerne imot innspill fra dere om dere har noen erfaring eller meninger med noen av syklene jeg har listet opp under. Aprilia RXV 4.5. Grunnen til at jeg lener litt mot denne er enkelt og greit V2 motoren som sitter i den. For de som kjenner igjen V2'ere vil det si høy trimmingsgrad, høyt turtall og massevis av bånndrag med solide resurser over hele registeret. Litt høy vekt, men den er slank virker god å kjøre. KTM 450/530 EXC-R KTM har jo alle hørt om, og ingen trenger vel en introduksjon her. Massevis av krefter, lav vekt og gode kjøregenskaper. Det er dog en "endunker" (en-sylindret) 4takter med bånndrag, etter hva jeg har sett. Kan leveres med supermotard-felger (noe som ikke appelerer så fælt til meg). Husaberg FE450/FE650 Husaberg, råskinn til de grader. Endunker, 4takt og swedish-colours. Perverse sykler, mener jeg. Virker som en glede å kjøre. Husqvarna TE450 Ingen erfaringer med denne sykkelen, men regner jo med at det er et godt kjøp. Det kan være et alternativ å kjøpe overligger eller brukt, men det blir synsing å prøve å finne en annonse nå. Noen som har noe å si om syklene? Har dere noe peil på forsikringer på disse syklene? Endret 7. januar 2008 av Hylo Lenke til kommentar
picpac Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Mange bra sykkler her. En ting jeg ville tenkt på er deletilgang, og hvor enkel servicen er på de. Har ikke vært borti Aprilia, men går ut fra det er litt mere "mikk" og ta service (justere ventiler o.l.) på den en de en sylindrede syklene du viser til. Det blir tross alt en del skruing på slike sykkler, da service intervallene er forholdsvis tette på noen av de. Jeg justere ventiler på min egen KTM, det er veldig fort gjort. God deletilgang er det også. Husa'n tror jeg er rimelig heftig. Jeg betaler 3800 for full kasko på min, reg som fulleffekt. Har du hatt liknende sykkler før? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Takk for kjapt svar. Deletilgangen KAN være litt mikk som du sier, ja... Der står KTM og Aprilia godt da Spinnin wheel (KTM) og Askim MC (Aprilia) er nærme. Selvfølgelig blir det litt skruing, men det er halve morroa, spør du meg. Ventiljusteringer og "småservice" bør ikke være noe problem, så lenge man har riktige verktøy og shims (regner med at det er shims på KTM?) Jeg tror også at Husa'n er rimelig heftig, men men. Skal selvfølgelig prøvekjøre syklene til våren. Nei, jeg har ikke hatt liknende sykler før, men jeg har kjørt en god del sykkel (YZ125/250) , da det har alltid vært morsomt. Nå som jeg tjener penger, kan jeg endelig realisere drømmen med en enduro, en svingete skogsvei og lappen. Kan jeg spørre deg om hvor gammel du er? Forsikringen var rimelig billig den. Lenke til kommentar
picpac Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Kjøper deler fra spinnin på Mysen jeg også, super sjappe!! Det er ikke shims på min ktm (LC4 motor) man bare skrur. Veldig enkelt Er 28 år, i selskapet hvor jeg forsikrer blir prisen laver når jeg runder 30 Lenke til kommentar
hylo Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Kjøper deler fra spinnin på Mysen jeg også, super sjappe!!Det er ikke shims på min ktm (LC4 motor) man bare skrur. Veldig enkelt Er 28 år, i selskapet hvor jeg forsikrer blir prisen laver når jeg runder 30 Genial sjappe. Veldig flinke folk og god kundeservice. Skrudde ventiler er kjekt, men EXC'ene har shims, dessverre... Det blir jo litt annerledes for min del da. 10 år yngre utgjør en del kroner, om jeg ikke skyter gullfuglen... Forsikringen kommer nok til å ha stor vekt på hvilken sykkel jeg velger. Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) På min 04 Husqvarna WR250 betalte jeg(18 år) 7200 delkasko reg som mellomtung hos if, dette syns jeg var for mye så jeg tok en ringe runde og byttet til vesta der jeg nå betaler 3200 for samme forsikringen. Så det kan være lurt å sjekke flere selskap. Endret 7. januar 2008 av NoEvo Lenke til kommentar
hylo Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 På min 04 Husqvarna WR250 betalte jeg(18 år) 7200 delkasko reg som mellomtung hos if, dette syns jeg var for mye så jeg tok en ringe runde og byttet til vesta der jeg nå betaler 3200 for samme forsikringen. Så det kan være lurt å sjekke flere selskap.Selvfølgelig. Den berømte ringerunden tar jeg før jeg inngår noen avtaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå