Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter så ekstremt med å holde meg våken etter skolen

femftifem

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 år og student, står opp hver dag klokken 6 og kommer hjem rundt 16.15. Når jeg kommer hjem så klarer jeg nesten aldri å holde meg våken resten av dagen, det ender alltid opp at jeg sovner rett etter at jeg kommer hjem. Og når jeg først sovner så kan jeg sove til klokka 21.00. Dette ødelegger da døgnrytmen min, og jeg sliter med å komme meg opp om morran, og jeg kaster vekk viktig tid på ettermiddagen. Det hjelper ikke å legge seg tidlig, det samme skjer uansett.

Jeg ser på dette som et alvorlig problem, og lurer på om det kan fikses på noen enkel måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg og sove 20min bare , så våkne opp , still gjerne klokken , IKKE mer!

Samt om du har et kosthold som lite engergi i seg , spis gjerne litt mer frukt og grønt , els ta noe C-Vitaminer.

Få opp blodsukkere litt. Begyn og tren , sover bedre på natta da , og får optimal søvn kvalitet :)

Lenke til kommentar

17 år og elev................... ;)

Merkelig stort søvnbehov, men skoledagen er vel ofte fra 8:30 til 15:45?

Gjør som meg på vgs, skulk de timene der du ikke lærer noe og der alt bare er ineffektivt tøv.

Reis hjem og sov ut litt, og kom sterkere tilbake.

Lenke til kommentar

Vel , vil vertfall ikke anbefale deg og sove mer en 20min etter eventuelt middag ( etter skolen ) , ødleger døgn rytme totalt hvis man sover mer. Men sov 20min og tving deg selv opp , ikke sitt med datan og ikke ha noe og gjøre , da blir man daff. Komme skikkelig i rytme er det jeg tror du må gjøre.

Slet med det selv før , ofte fordi jeg ikke hadde mye og gjøre og ble sittene på datan uten noe mål , sovet ofte i stolen da. Men må bare tvinge seg selv litt og komme seg ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...