Gå til innhold

486 pc, vil mp3 funke på denne

Anbefalte innlegg

Fjortissøster har gammel 486sx med 20mb ram på rommet, brukern til å skrive på, er tilkoblet internett. Win95. Det gamle lydkortet er ødelagt

Skal kanskje kjøpe ISA-lydkort.

Winamp installert uten problem. Har ikke cd-romspiller, må derfor spille av sanger over nettverket.

Noen som vet om det vil gå an å spille mp3 over nettverket, på en så elendig pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den PC er helt sikkert for treg. Jeg hadde en 486DX2 66MHz engang. Den kunne jeg såvidt spille mp3 på, men da med kun 8 bits lys og mono, dvs lyden var meget dårlig. Jeg vil tro at du må minst ha en Pentium 100-200 MHz for å kunne spille mp3.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg i å prøve det først.

Min far har en 166Mhz som ikke kan spille av DivX filer, men jeg installerte codecet på hans maskin, og kjørte filene fra min over nettverk. Jeg kopierte de ikke, jeg bare browset fra hans maskin og inn på min, og åpnet en film. Dette gikk plettfritt, ikke noe hakking eller noe.

Så jeg tror det vil gå, det virker som om hvis du kjører filer fra en annen maskin så bruker du den maskinens resursser.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-07 21:24, Grimmy skrev:

Så jeg tror det vil gå, det virker som om hvis du kjører filer fra en annen maskin så bruker du den maskinens resursser.

Dette stemmer ikke helt. Du bruker den andre maskinens resursser til å lese fra harddisken, men det er din egen CPU som dekoder mp3/divx filene. Du vil vel kanskje spare noen % cpu ytelse på dette, men ikke nok til å kjøre mp3 på en 486sx

Lenke til kommentar

Du kan glemme å kjøre 128 kbit mp3'er på en 486 100 dx4 så det er sagt, kanskje hvis du streamer den gjennom nettverk, fordi ide kontrolleren tar mye cpu tid på en 486, siden de er så gamle... (Med nettverk og redusert kvalitet i decoder, så kan det gå fint kanskje)

Lenke til kommentar

Hei Galfisk!

Trur eg skal teste det ein gang..

Mine gamle foreldre kunne tenke seg ei datamaskin som var raskare enn den dei hadde så eg hadde noen deler til over å laga ein p 166Mhz..Som fungerer bra til deiras formål.Det eg da lurer på er å ta deiras 486Dx66 og sette inn ein større harddisk,eit lcd-display(om det fungerer saman med det programmet du nemte).Veit du om programmet fungerer saman med infrarød teknologi?

Kunne vært kjekt å spilt sangane via fjernkontroll på den eventuelle nye spillemaskina mi..

Kople den opp mot forsterkar og høgtalar og så er eg oppe å "kjører" :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...