Gå til innhold

TVen skaper et "horisontalt etterbilde"

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Ja, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det har seg altså slik at TVen min har begynt å skape et slags horisontalt etterbilde fra venstre mot høyre. For å forklare bedre har jeg tatt et par bilder:

Dette er et bilde hvor du ser en mappe og et videovindu. Se nøye etter der hvor videovinduet starter, man kan se at mappen fortsetter som en "refleksjon" inn i videovinduet.

Et noe uklart bilde, men det viser det samme fenomenet, her er det da videovinduet som "reflekteres" videre på skrivebordsbakgrunnen.

Dette "fenomenet" oppstår hele tiden, men det er mest synlig når det er kontrast (lyst på venstre-siden og mørkt på høyresiden, da vises "refleksjonen"). TVen brukes primært tilkoblet en PC.

Kjøpt på Komplett.no 24.03.07, så det er ingen gammel TV. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320566

Hva bør/kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Her har jeg justert litt på kontrast og satt ring rundt.

Her ser du tydelig at det er en refleksjon i videovinduet til høyre (hvor det egentlig skulle vært helt sort)

Her kan du se at videovinduet påvirker skrivebordsbakgrunnen til høyre. Der hvor det er lyse farger i videovinduet blir skrivebordsbakgrunnen lysere.

Redigert: Dersom du ikke kan se hva jeg mener kan det være du har satt din skjerm til en lav lysstyrke, prøv å juster lys/kontrast så burde du se forskjellen i bildene.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...