kjaks Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Hamster mot rotte Elg mot hjort Endret 10. mai 2009 av kjaks Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Rotte, de kan bli både større og har mer "kjøttetter" kjeve, altså spis snute på samme måte som en hund. Elg er større enn hjort og jeg vil tro massen på dyret har mye å si. Elg er jo et relativt farlig dyr, jeg tror elgen dreper flere folk en både bjør, ulv og jerv til sammen de siste 100 årene. Et dyr som få ting kan slå er en spekkhugger, så vitt jeg vet er det eneste dyret de er redde for en spermhval okse. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 men elgen er egentlig er ganske svakt dyr, har eg hørt... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Svakt og svakt, det en grense for hvor svakt et 700-800kg tungt dyr er. Alt det trenger er litt løpefart så kan den løpe ned det meste, med untak av en bil som går så som så Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Snakker vi norsk elg og hjort er iflg. Wikipedia stor kronhjort rundt 230 kg. Mens en stor elgokse kan veie opp mot 600 kg. Dette alene gjør nok at elgen knuser hjorten, uansett om den er "svak" for størrelsen. Det forutsettes at begge har gevir å sloss med. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Men elger kan ikkje reise seg opp igjen om dei velter. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Det var veldig rart, har jo sett elg som har ligget i groper i snøen feks. Kanskje dersom de velter over på siden så klarer de ikke reise seg. Tror allikevel det skal en del til før de bare velter i en kamp mot en hjort. Elgokser slåss jo tross alt uten at de velter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå