Gå til innhold

Animal Face-Off! Diskuter utfallet av en slåsskamp mellom to dyr!


Anbefalte innlegg

en flodhest er større enn en brunbjørn på alle måter, at som skal til for å vinne er at den tar bjørnen i sjeften og biter den mer eller mindre i to.

 

en isbjørn greier ikke ta en fullvoksen hvalros og den er jo faktisk mindre agresiv enn en flodhest

 

Såg en dokumentar for litt siden, der isbjørn i desperate tillfeller kan angripe og drepe fullvoksne hvalrosser. Og faktisk slepe kadaveret i sikkerhet over stein og sand.

Det viste bjørnen sin brutale styrke og kløkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flodhesten tar nok brunbjørnen ja. I ren størrelse er flodhesten såpass mye større at bjørnen ikke vil ha noe sjangs hvis flodhesten først treffer.

 

Snakker vi isbjørn derimot er jeg ikke like sikker, da isbjørner er utrolig sterkte, smarte og utholdelige.

 

 

Grizzlyer er en god del sterkere enn isbjørner. Raskere også vil jeg tro, de kan løpe like raskt som en hest om de må. Jeg tror nok en grizzly hadde gjort kål på en isbjørn..

Lenke til kommentar
Det er nok feil da isbjørnen er verdens største landrovdyr. Kan komme opp i over 600 kg.

 

Edit: Var et svar til Alltidrett :)

 

Kommer an på hvordan du definerer "størst". Den kan bli lengre/høyere enn de store brunbjørnene, men grizzlyen er ofte tyngre enn en isbjørn. For ikke å snakke om kodiakbjørnen, som veiger oppimot et tonn. Så isbjørnen er størst i definisjon høyest, ikke tyngst :)

 

Kan også si at grizzlybjørnen har enorme muskler f.eks over skuldrene, noe den får av graving ol.

Så den er ikke akkurat noen svekling.. Gidder ikke skrive så mye mer om det nå, om noen vil fordype seg litt i bjørnene får de bruke google noen timer :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 9 måneder senere...

Angående krokodille vs anakonda. Jeg tror at en voksen krokodille tar en voksen anakonda.

Grunnen til det, en saltvannskrokodille kan bli 8-9 meter, veie 1100 kg og har en bitekraft på 13 tonn. Noen saltvannnskrokodiller har også blitt målt til 10 meter. Saltvannskrokodillen er som kjent verdens største krokodille. Nilkrokodillen er blitt målt opp til 8 meter.

Og krokodillen er meget rask. Får krokodillen bitt, så er anakondaen ferdig.

 

Voksen anakonda mot voksen krokodille, og krokodillen er vinneren.

Endret av slagelse
Lenke til kommentar

Jeg kom litt sent inn, men jeg synes jeg burde tale gorillaens sak mot tigeren. Gorillaer er smarte nokk til å bruke enkle redskaper, og å plukke opp en middels stein og kakke tigeren i hodet er nokk ikke for vanskelig for gorillaen. Da er det nokk over og ut for katteskinnet :)

 

Ny kamp? Elefant mot mammut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...