Gå til innhold

Animal Face-Off! Diskuter utfallet av en slåsskamp mellom to dyr!

Anbefalte innlegg

På den annen side har jo anakondaen lettere for å holde hodet over vann og samtidig drukne krokodilla, men er det en fullvoksen saltvannskrokodille har jeg vanskelig for å tro at anakondaen klarer å holde den fast.

http://www.youtube.com/watch?v=f6R084H_cJ8...feature=related

Ser at krokodilla(saltvanns) blir ca 770 kilo, 5 m.

http://en.wikipedia.org/wiki/Saltwater_Crocodile

Nede på siden her ser man at anakondaen blir adskillig mindre, 130 kg, 9m. Jeg er derfor overbevist om at en anakonda aldri hadde klart å få tak på krokodilla, uavhengig om det er på land eller i vann.

http://www.sandiegozoo.org/animalbytes/t-boa.html

Dette er begge normale størrelser og ekstremtilfeller av slanger på 30 meter og krokodiller på 10+ meter kan vi ikke ta med i diskusjonen da disse ikke er bekreftede størrelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anakondaen blir ikke mer enn +/- 130 kilo vanligvis, nei.. Da har den nok ingen sjangs mot store krokodiller, sikkert ikke store alligatorer engang. På filmen du linka til ser det jo ut som anakondaen veier dobbelt så mye som alligatoren så..

På tide med ny fight snart? :)

Lenke til kommentar

Spekkhogger: Hanner blir 6-8 meter, og veier i overkant av 6 tonn(wiki)

Hvithai: 6 meter, ~2250 kg.(wiki)

Spekkhoggeren er kjent for å angrepe hval(spermhval som største), men dette er dog i flokk med andre spekkhoggere.

Hvithaien derimot lever av sel, sjøløve, delfiner hvalkadavere osv.

The great white is regarded as an apex predator with its only real threats from humans and, in at least one incident, the orca.[12] Although their diets overlap greatly, there are few reports of encounters between orcas and great whites, and they don't seem to directly compete with each other. Great whites are also sometimes preyed on by larger specimens.
- wikipedia Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar

Jeg vil også tro at hvithaien er i stand til å bevege seg raskere i vannet enn en spekkhogger. Kan jo hende haien etterhvert ville klart å utmanøvrere den svære delfinen, og bite den i stykker litt etter litt?

Huden til hvithaien er dessuten som sandpapir å regne, så bare hvithaien toucher borti spekkhoggeren vil den få vonde sår...

Endret av Nissen
Lenke til kommentar
Er ikke tennene til spekkhoggeren mye mindre, og kjeften er mindre? Mens hvithaien har et mer gigantisk bitt?

Nei, tror SH har større kjæft. Men uansett så er SH så stor att haien aldri ville fått ett skikkelig bitt. Så jeg tror Spekkhoggeren ville vunnet, som i denne filmen:

Lenke til kommentar
Jeg vil også tro at hvithaien er i stand til å bevege seg raskere i vannet enn en spekkhogger. Kan jo hende haien etterhvert ville klart å utmanøvrere den svære delfinen, og bite den i stykker litt etter litt?

Huden til hvithaien er dessuten som sandpapir å regne, så bare hvithaien toucher borti spekkhoggeren vil den få vonde sår...

Nettopp, spekkhoggern veier rundt 3 ganger så mye, delvis at den må bruke 3 ganger så mye krefter for samme bevegelse som spekkhoggern, noe som vil være vanskelig å få til.

Hvordan er huden til spekkhoggern da? Det er jo også en hval og de har vel mer "myk" hud?

45003011.JPG

Ville fortsatt satt min lit til hvithaien.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Limer inn et bra svar jeg fant på yahoo answers nå. Det handler om hvithai Vs spekkhugger:

Killer whales not only kill great whites, but actively hunt them down. Most scientists believe this to be basic safe-guarding of their enviroment, as Whites will often look at young whales as food, and damage even adult males when approached unexpectedly (which is rare).

Having said all that, dolphins and orcas do hunt sharks in packs sometimes, but that doesnt mean they cant kill a shark one on one. In fact, the shark, even a large one, is at a great disadvantage to the orca. A full grown orca is smarter, faster, stronger and more maneuverable. On top of that, even if the White gets a bite in, it will likely lead to a good wound, but will take an extremely well placed bite, or many bites, to lead to death. When an orca attacks a shark, it almost always kils the shark with one bite.

Side note: Dolphins hunt Whites as a group, by ramming their gill slots with their noses.

Lenke til kommentar
ja, tror den kampen ville vært litt ensidig,

massen på de forskjellige dyra er ganske stor.

er vel max 2tonn på hvit hai, mot 10+ tonn på spekkhuggeren.

Som du ser litt lenger opp så har jeg skrevet opp vekta på de to.

@ Nissen: Tror du virkelig at spekkhoggeren får vonde sår av å komme borti hvithaien? :roll:

Spekkhoggere er kjent for å skli opp på sandstrender og isflak uten at de tar skade av det så litt hvithai-hud har nok ikke så mye effekt :p

SH har dessuten et spekklag utenpå kroppen som sannsynligvis beskytter den bedre enn hvithaiens hud. Begge er jo relativt raske og smidige, men jeg tror at størrelsesforskjellen gjør at hvithaien blir en lett match for spekkhoggeren. Begge er jo kjøttetere og selv om hvithaien har en litt verre tanngard enn sh har nok sh lett for å bite igjennom kjøtt den også.

Lenke til kommentar

@ EB_Veyron: Nei, trodde vel egentlig ikke det, bare prøver å slenge inn litt mer fakta i tråden for å gjøre det hele litt mer interresant, og for å slå et lite slag for hvit haien som det forøvrig ser dårlig ut for i denne kampen... :roll:

Lenke til kommentar

Ny slåsskamp på plass!

Flodhest vs. Grizzlybjørn

I denne tror jeg flodhesten vinner på grunn av at den er mye større enn bjørnen. Hvis bjørnen hadde fått inn et slag på flodhesten tror jeg ikke det ville ha gjort noen stor virkning på flodhesten heller.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Denne har jeg store problemer med å bestemme meg med. Foreløpig holder jeg en knapp på flodhesten, siden den er 3-4 ganger tyngre enn en grizzly. Den har jo rimelig digre tenner og et svært gap, så om den får inn et tygg på grizzlyen forsvinner det nok en god del bjørn.

Lenke til kommentar

Iflg. wikipedia blir flodhesthanner rundt 1500-1800 kg, men det fins mange eksemplarer som er over 3 tonn. Grizzlybjørnen derimot blir oppimot 700 kg på det meste.

Jeg tror størrelsesforskjellen blir såpass stor at flodhesten tar bjørnen ganske lett. Bjørnen er dog mye raskere og dette blir en kamp på land så bjørnen har definitivt mulighet til å angripe flodhesten bakfra. Klørne og tennene til grizzlyen kan gjøre mye skade på flodhesten, men jeg tror flodhestens kjøttlag er såpass beskyttende at det skal mye til for at bjørnen klarer å skade flodhesten så mye at den dør(uten at bjørnen selv blir skadd). Får flodhesten inn ett treff med tenna sine tror jeg det er over og ut for bamse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...