Gå til innhold

Animal Face-Off! Diskuter utfallet av en slåsskamp mellom to dyr!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når det gjelder insekter, så er dette vitenskaplig testet allerede

 

Japanese Bug Fights

 

 

Hoy, det var litt artig! Freaker nesten pga enkelte av de krypa der, men var interessant å se på jaffal. Brr...

Den vepsen de har med der var grusom, om jeg så mye som så en slik fanget i et syltetøyglass, hadde jeg lagt meg ned for å dø :s

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar

Kul fight. Men jeg tror Anakondaen hadde mooost Krokodillen. Kansje Krokken hadde fått inn ett bitt først, men anakondaen ville bare wrappet seg inn i den og lagd Krokodillemos.

 

Bevis:

Ikke allverden av en video men den viser hvertfall hvem som vinner.

 

 

Edit: Motbevis: http://www.youtube.com/watch?v=UZw7090xrHM :p

 

Regner med Caiman er en vanlig krokodille :hmm:

Endret av Messi91
Lenke til kommentar

Messi91: I den første videoen var anacondaen enorm i forhold til krokodilla, og i den andre videoen var krokodilla enormt i forhold til anacondaen.

 

Skulle gjerne sett en normal voksen anaconda vs en normal voksen krokodille, men kan ikke se at en krokodille skal klare å drepe en anaconda på samme størrelse uten å få den rundt seg. Den klarer ikke å kaste den fra side til side, alt for stor og tung for det, den klarer nok å skade anacondaen, men krokodillen blir nok å tape uansett.

Lenke til kommentar
Messi91: I den første videoen var anacondaen enorm i forhold til krokodilla, og i den andre videoen var krokodilla enormt i forhold til anacondaen.

Vet det, fant ikke noe annet. Men jeg er rimelig sikker på att anakondaen vinner. Både i vann og på land.

Eller er det aligatorer som spinner? Same shit, different names

Alligatorer er vel mye større :hmm:

Endret av Messi91
Lenke til kommentar
Alle forslagene var jo bra, må nesten ta dem i tur og orden.. Aner ikke hvilken av de jeg skulle valgt, så andre får ta den beslutningen. Ellers kan vi jo begynne med den som står først..

 

Det var det som var meningen ja. At vi skulle ta de i tur og orden. Så det er bare å pøse på med forslag så skal jeg oppdatere så fort jeg klarer det.

Lenke til kommentar

Krokodiller er større enn alligatorer, men det spørs jo selvfølgelig på hvilken type krokodille/alligator da.

 

Caiman er en relativt liten krokodille. Skal man sammenligne en normalt stor krokodille og en normalt stor anakonda, kan vi vel likegreit ta maxstørrelsen fra de begge.

En skikkelig svær Anakonda kan vel bli 10 meter lang, og veiger vel et par hundre kilo eller så.

 

En saltvannskrokodille (også kalt Deltakrokodille) Kan også bli nesten 10 meter lang, si 8-9 for en svær en.

Denne krokodillen vil da veie oppimot et tonn..

 

Slik jeg ser det har anakondaen størst sjangse om de slåss i vannet, siden krokodillen da ikke har solid jord under beina, og anakondaen KAN få tak rundt den. Men krokodillen har så sterk bitekraft at får den bare tak i slangen, så er det over og ut. Når krokodillen får kjevene sine rundt slangen, begynner den å rulle fort rundt (en såkalt deathroll) Og da er slangen død.

 

Slåss de på land tror jeg det blir enda enklere for krokodillen. Da kan ikke slangen få snodd seg rundt den så lett, pluss at deathroll'n blir enda dødeligere.

 

Jeg tror krokodillen vinner :)

Lenke til kommentar

Movieheart: Kan være en ide å sette opp en "vinner" etter hver kamp, selv om ikke alle er enige. Evt. poll ala "Hva velger du, uke XX"

 

I tillegg må vi jo se på de normale eller de største dyrene innen hver art. Nytter ikke å si at krokodilla slår anakondaen når det var en ikke fullt utvokst anakonda.

 

Ang. krok. vs anakonda tror jeg krokodilla ville vunnet dersom de var på land. Her tror jeg det ville vært relativt lett for den å få et grep om anakondaen og dermed knuse kroppen til slangen, evt. rive den i to vha. dødsrullen.

Lenke til kommentar
Movieheart: Kan være en ide å sette opp en "vinner" etter hver kamp, selv om ikke alle er enige. Evt. poll ala "Hva velger du, uke XX"

 

I tillegg må vi jo se på de normale eller de største dyrene innen hver art. Nytter ikke å si at krokodilla slår anakondaen når det var en ikke fullt utvokst anakonda.

 

Ang. krok. vs anakonda tror jeg krokodilla ville vunnet dersom de var på land. Her tror jeg det ville vært relativt lett for den å få et grep om anakondaen og dermed knuse kroppen til slangen, evt. rive den i to vha. dødsrullen.

 

Jeg tenkte også på det samme, men problemet med å kåre en vinner uten en poll vil så og si bli umulig. Med mindre vi teller opp hvor mange som tror hver enkelt vinner, noe som igjen vil ta lang tid. Dette kan da løses med en poll som du sier, men siden vi skifter emne så ofte så tror jeg det blir for mye for en mod å skifte poll annenhver dag.

Lenke til kommentar

Slik som ståa er foreløpig er det vel ikke akkurat et stort problem å bare se over hva som vant :p

Menmen, vitsen er jo først og fremst å få diskutert og resonnert seg frem til et svar?

 

Jeg er redd for at om det blir en poll, så bare trykker folk på det dyret de umiddelbart tror kommer til å vinne, og så blir det mindre saklig diskusjon..

 

Det er jo mange som titter innom her som ikke har så allverdens peiling, og som kanskje kan endre syn på saken etter å ha hørt hva andre har å si. Da synes jeg det er litt synd at de kanskje finner ut dette etter å allerede ha stemt på pollen.

 

Synes vi skal drite i pollen, og heller la det debatteres og diskuteres :)

Ellers kan man sette opp en poll etter at vi har diskutert kampen, men det blir vel vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg støtter AlltidRett her. Vi diskuterer litt saklig, og så bruker vi heller førstepost til å holde rede på hvem den aktuelle kampen står mellom. Poll tror jeg ikke blir så bra her.

 

Okay, anaconda vs. krokodille. Jeg vet ikke mye om noen av disse dyrene fra før, men begge er vel nokså kjappe til hogg når det er snakk om skjerpede kampsituasjoner som her. Forskjellen er vel, som nevnt tidligere, at hvis croc får inn et treff, så er det god natt for slangen. Krokodillen har vel kanskje derimot litt mer solid hud (jeg vet ikke dette heller sikkert, men den SER litt robust ut iallfall :p ), og kan tåle litt mer kranling med slangen før den må gi seg. Eller?

Lenke til kommentar

Jeg tror krokodillen vinner. Krokodillen er tross alt veldig rask i bevegelsen på korte avstander, og den har dyrerikets desidert kraftigste bitt.

 

Crocodiles are very fast over short distances, even out of water. They have extremely powerful jaws capable of biting down with immense force, by far the strongest bite of any animal. The crocodile's bite force is more than 5,000 pounds per square inch[1], comparing to just 335 psi for a rottweiler, 400 psi for a large great white shark, or 800 to 1,000 psi for a hyena.

 

Ett bitt fra krokodillen og slangen er ferdig i think...

Lenke til kommentar

Jepp, for ikke å glemme at krokodillen ruller rundt etter å ha låst fast slangen. Da blir den revet i stykker.

 

Og TwinMOS har rett i at krokodiller er robuste, de har jo panserhud. For at anakondaen skal vinne må den klare å sno seg rundt krokodillen og holde den i et jerngrep, uten å bli bitt først. Men krokodiller er ikke så trege, på land er den kjappere enn anakondaen. Selv om anakondaen på mirakuløst vis får grep rundt krokodillen, og unngår å bli bitt, så er det ikke bare-bare å knipe istykker en så stor og robust panservogn. Kanskje det er den som klarer å holde pusten lengst som vinner i en sånn situasjon? Og da tror jeg nok krokodillen kan holde pusten lengst.. :hmm:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du mener AlltidRett. Anakondaen holder jo ikke pusten når den kveler krokodilla.

 

Anakondaens lengde vil nok også virke mot sin hensikt i kamp mot krok.en da den blir en mye større målskive.

 

Dersom ingen kommer med noen gode motargumenter for at anakondaen skulle vinne tror jeg dette ble seier for krokodilla. :yes:

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva du mener AlltidRett. Anakondaen holder jo ikke pusten når den kveler krokodilla.

 

Ah, ikke rart du ikke skjønner hva jeg mener.. Jeg tenkte dersom de slåss i vannet nemlig. Jeg mener anakondaen har null sjangs på land, derfor funderte jeg over hvordan det kunne gå i svømmedypt vann. Og så for meg at det ble druknekrig. Men det glemte jeg visst å skrive :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...