Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å kjøre xbox og pc på nettet samtidig.

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen! :dribble:

Jeg har egentlig to problem.

1. Det ene er at jeg kan ikke spille xbox live og være online med pcen samtidig.

Pcen er i trådløst nettverk med en D-link DI-624+ og xboxen er koblet til ruoteren via kabel. Så når min bedre halvdel skal på nettet å diskutere babyer, må jeg koble meg fra xbox live for at hun skal komme seg på nettet og visa versa...

Noen som vet hva problemet kan være og hvordan det lar seg løse?

2. For å prøver å løse problem 1. gikk jeg å kjøpte meg et trådløst kort til xboxen, men med min flaks her i hverdagen hjalp jo ikke det, snarere tvert om. Jeg fikk ikke det nye xbox kortet til å kommunisere med routeren en gang. Jeg prøvde å legge inn passord og brukernavnet som jeg har på routeren min der det stod passord og brukernavn i xboxens "nettverksmeny" men ikke tale om....

Jeg er en vanlig bruker av prøv og feil metoden så jeg prøvde det der windows greiene med at du skal løpe frem og tilbake med en usb-penn for å legge til en maskin i nettverket, men neida det og var dødfødt....

Hva gjør jeg feil eller hva er det jeg ikke har gjort??

Jeg synes det er dritkult med nettverk, men problemet er bare det at jeg ikke har så mye peiling på det. (Som dere nok har forstått)

Håper at noen kan hjelpe meg å løse disse problemene! Da blir jeg fornøyd, kona blir fornøyd og så kan jeg skryte på jobben at jeg er en reser i nettverk! Med spesialfelt innen xbox og routere. :thumbup:

Takk!!

Endret av EnLigther
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Hei! Jeg er ganske fersk her på Diskusjon.no, så jeg må bare beklage at jeg ikke har lest alle retningslinjene som skal følges. Håper at den nye emnetittelen er bedre.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Har du satt inn nettverkskontakten fra modemet i wanporten på router (internettporten) ?

Sjekk også at du ikke har samme ipadresse på PC og xbox. Dette kan være et problem dersom du bruker statisk ipadresse på begge.

Hei!

Ja kontakten til modemet står i riktig port, men det kan være ipaddressen som kan være problemet. Hva må jeg gjøre for å få forskjellige ipaddresser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...