kesse Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Noen formeninger om denne utdannelsen? http://www.hiof.no/index.php?ID=13974&...mp;type=katalog Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Skulle akuratt til å lage en lik post som denne. Da bumper vi i steden. Lenke til kommentar
IQM Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg kjenner ikke utdannelsen ved HIØ, men ser ut som den ligner veldig på Bachelor i medieproduksjon (BMP) ved Høgskolen i Gjøvik (HiG). De jeg har snakket med som går denne linja på HiG er veldig fornøyd med at de har både teori og praksis. En annen fordel her er at man får kompetanse til å gå videre i veldig mange forskjellige bransjer etter endt utdanning, som avis, radio, fjernsyn, forlag, filmproduksjon, webutvikling etc. Virker som en veldig allsidig utdanning, noe lignende master i medieteknikk ved HiG men ikke så teknisk. Info om BMP ved HiG: http://www.hig.no/studietilbud/bachelor/bmp Lenke til kommentar
T0th Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Er det ingen som kan anbefale skoler eller komme med erfaringer? Er svært interessert i å studere mediefag, helst på NTNU, ettersom jeg bor i Trondheim, men trenger andre alternativer. Takker for svar Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Jeg har gått der i snart 2 år. Hvis du er interessert i å jobbe med film og TV vil jeg ikke anbefale denne linja. Da tror jeg Gjøvik er bedre. Ja, det er mye utstyr man får leke med de første 1,5 årene. Det er Final Cut Pro-kurs (ikke eget fag, men sånn utenom-forelesning). Vi måtte faktisk mase på ledelsen for å få dette. Men er du interessert i design, websider, flash, trykksaker og litt 3D-modellering tror jeg det kan være et morsomt studium for deg. Etter å ha vært her i et par år føler jeg vel egentlig at jeg kan litt om alt og litt for lite om en ting til å si "jøss, dette er jeg veldig god i og skal jobbe med", men nå har jeg jo fortsatt et år igjen da Gleder meg til 3D neste år. Tror forresten det kan bli master på meg for å bruke de to ekstra årene til å fordype meg i noe. Så kan jeg lete etter en relevant jobb. Bare send PM eller spør i tråden om det er noe mer du/dere lurer på. Edit: Første året er ekstremt tørt. Finnes noen elever som aldri kom seg lenger pga innholdet i noen av kursene. Japp, det var tragisk, men er ikke så galt at det ikke er ikke godt for noe. Endret 17. april 2008 av Meldarion Lenke til kommentar
1503 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Noen formeninger om denne utdannelsen? Denne tråden sier jo endel (negativt). Lenke til kommentar
abroke Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 jeg gikk i gjøvik 1 år, men dropa ut av digital medieteknologi. som var alt for mye programmering etter min smak. det var flinke forelsere og bra med utstyr, og godt samarbeid med lillehammer der oppe. men som sagt jeg er ikke gla i programmering. så året etter flyttet jeg til halden og begynte å studere her. jeg går 2 året og vet at det er veldig mange som startet i fjor som hoppet av, tror mange av de egentlig ikke hatt lyst å gå videre på skolen i det hele tatt.. høgskolen er veldig flinke med å gjøre om på opplegget om det er ønskelig å kjøper inn det utstyret vi skulle trenge om de ikke allerede har det. og vi har en god del utstyr jeg skulle gjerne hatt mer film, men det kan jeg jo gjøre på fritida også, vi hadde mye film første året. og det er bra at det er så variert, noen liker design andre liker film og noen programmering. her lærer vi alt men for alt del om du skal studerer her, flytt hit. de fleste som slutta i fjor, slutta fordi de må pendle, og det gjelder også mange andre jeg kjenner på andre linjer. du faller helt utafor om du ikke bor der du studerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå