BrokenTomato Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 IT-support trenger ikke være så fryktelig givende. Mange bruker dagen til å sitte på youtube når de ikke har samtaler. Ellers er det ganske deprimerende å høre på jammeret fra ufornøyde brukere når feilen ikke kan skyldes deg. Kort og greit, en daff men utakknemlig og dårlig lønnet jobb. Om du har litt erfaring så kan du godt ta en sertifisering eller litt videreutdanning på fritiden din, men om du sliter deg ut på jobb så kan du jo ta jobben og sertifisere deg på kveldstid. Husk at du har kanskje ingen gjeld nå, men du har kanskje planer om å kjøpe en bil eller et hus i fremtiden? Lurer på hvilken førstelinjesupport man har sånne tilstander på. Vet ikke om du bevisst overdrev, eller om du bare har hørt rykter fra sløve kamerater som har jobbet med førstelinjesupport. Evt. om du har jobbet med det selv og har disse erfaringene? Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Squeegie sine erfaringer høres forsåvidt ganske lik de jeg og har hørt fra support-yrket. Har ingen personlige erfaringeringer men bekjente som har jobbet i mange år i bransjen i store veletablerte firmaer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 jeg har drevet med support i 1,5 år, og har ikke hatt noe problemer med det. Dette var riktignok 1. og 2. linje, så nivået på oss som jobbet der var ganske høyt, og vi gjorde mer enn å bare ta imot samtaler, de ble oftest løst enten på stedet eller av andre personer på support som kunne mer om akkurat det. men jeg har hørt fra folk som jobber på 1.linje at de ofte ikke gidder å løse saken pr telefon selv om de kan, da den bare blir sendt til 2. linje og blir borte. ren 1.linje er nok ikke ekstremt bra mange steder, men dette varierer veldig også da... Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg tenkte nok ikke langt nok når jeg skrev innlegget istad. Der jeg jobber har jeg både 1. og 2. linje. Det er nok likevel forskjell, da de som sitter på 1. linje på min arbeidsplass fortsatt har flere arbeidsoppgaver enn å bare svare på tlf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå