Gå til innhold

8800 eller 3850, hvilket burde jeg velge?

Grand

Anbefalte innlegg

hei, tenkte å kjøpe meg et skjermkort har et par spørsmål om det. burde jeg kjøpe et av 8800 korta? eller det til Asus 3850. Jeg bruker PC-en mest til spillig. Og kan dette hovedkortet ha crossfire eller sli? Asus P5KC. Vurderer å ha to av 3850 viss det går på hovedkortet.

Viss HW har noe å si så har jeg:

-Q6600

-P5KC

-Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB

-260W (skal kjøpe meg ny snart)

MVH Sno :)

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ditt hk støtter crossfire...

men ingen av de kortene vil kunne kjøre på 260w de trenger minst 400 så kjøp 500w

8800gt/gts 512 gir bedre ytelse men siden crossfire ligger som en mulighet frister jo også dette men skal du opp i ytelsen som et 8800 kort gir må du nok ta 3870...

Lenke til kommentar

sier ikke at du må ta crossfire oppsett... men hvis du da kjøper et 3870 nå så har du muligheten til å sette på et til når det skulle trenges feks om et år eller 2 da 3870 kanskje koster under 1000kr...

vil ikke anbefale hiper psuer... de er billige men det er mye feil med dem...

disse er kjente og anbefalte av de fleste nettsteder

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=820211

Lenke til kommentar

Jeg lurer egentlig på det samme som trådstarter, er ute etter et nytt skjermkort. Hvilket burde man velge? Jeg har i dag MSI 7900GTO som er litt "slitent". AMDATI har jo kommet med en konkurrent mot 8800GTS i 3870, stemmer ikke det?

Jeg har ikke sett noen tester hvor de har sammenlignet de kortene ennå, så hva kan dere anbefale?

Forresten kan jeg trygt anbefale trådstarter om å kjøpe en Corsair HQ620W. Den burde holde lenge. Evnt kan du vurdere 750W utgaven, men den er ikke like stille under høy last.

Lenke til kommentar
generelt hadde jeg tatt 8800 kort men hvis du har HK med crossfire støtte så er ati the way to go ville jeg sagt...

da blir det 3870 tenker jeg. Så får jeg se på strømforsyninger, har ikke alverden med penger nå. Men må jeg kjøpe meg ny strømforsyning før jeg kjøper meg skjermkort?

Lenke til kommentar
generelt hadde jeg tatt 8800 kort men hvis du har HK med crossfire støtte så er ati the way to go ville jeg sagt...

da blir det 3870 tenker jeg. Så får jeg se på strømforsyninger, har ikke alverden med penger nå. Men må jeg kjøpe meg ny strømforsyning før jeg kjøper meg skjermkort?

åja!

3870 krever minimum 400w

så skal du ha mulighet for crossfire seinere burde du kjøpe en psu på minst 600w så du har litt å gå på

Lenke til kommentar

åja!

3870 krever minimum 400w

så skal du ha mulighet for crossfire seinere burde du kjøpe en psu på minst 600w så du har litt å gå på

Er 3870 kommet ut enda? Og finnes det noen tester gjort av det? Jeg har fulgt dårlig med de siste 3 månedene, men 8800GT virker som et knallkjøp, særlig i forhold til prisen. GTS frister, men spørsmålet er bare om det er så lite å tjene på det i forhold til GT at jeg lurer på om det er verdt det. De har samme minnebus på 256?

AMDATI har jeg et noe spesielt forhold til, jeg vil ikke kjøpe noe som ikke er godt nok. Men det virker som man får veldig mye power i disse tider for en billig penge.

Kravene mine er:

Spill - takle relativt gode oppløsninger samt "eyecandy" til en viss grad.

Media - HW dekoding av film + HDCP støtte

Stillegående - evnt mulighet for å modde ny vifte (sette på selv)

Lite ressurskrevende - at jeg kan bruke min nåværende PSU sammen med min nåværende HW

Pris/ytelse - slik at jeg får mest mulig pr kr. Dumt å betale for mye ;)

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar

3870 har definitift kommet ja, funker bra det!

ja du kan sette på nye kjølere ,, selv har jeg brukt zerotherm kjøler, og nå er jeg på zalman denne på lav hastighet for og ha det stille ,holder 50 grader , dette er jo en relatift liten kjøler ,, så kan jo få den mye lenger ned med en større en,,

får 10700 3d mark 06,, med c2d 2.8 ghz , 2gig ram , så er et fint kort , kan trygt anbefale det:)

forum tråd om 3850 / 3870

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...