Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til å prute på pris

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å prute ein strøken Volvo 240GL stasjonsvogn ned i pris. Den er ifra 93, gått 213.000km, M47 girkassa, ingen rust, faktisk ikkje der som stepphjulet er heller. Bilen er strøken eigentleg. Trudde først eg skulle få den for under 30.000, men me har aldri pratt pris. Idag ringde dei og sa at dei hadde vore på diverse sider på nettet og sett prisar ifra 40.000 til 80.000. Det skjønnar eg ikkje. Har leitt på finn no nettopp og der var prisar ifra cirka 15.000 til maks 30.000. På autodb fann eg ifra cirka 15.000 til maks 40.000.

Dei betalte 170.000 var det vel når dei kjøpte bilen i 98. Det må gå ann å få pruta på prisen. Men denne familien er litt glad i peng... Tenkte eg skulle få bilen på verkstad og få dei til å ta ein sjekk og nesten håpa på at dei finn nokon feil. Men da blir det jo meir å gjera for meg dersom det er feil. Det må gå ann å få pruta på prisen.

Skriv forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner umiddelbart ved et søk på finn.no to stk som har pris over 30.000 - disse har gått mellom 250.000 og 300.000 km. Sånn sett kan det nok forsvares med en pris mellom 30 og 40.000, dersom bilen er så strøken som du sier.

Jeg ville bedt dem om å vise fram annonsene de påstår de har funnet, for deretter å argumentere for at det er _utropspris_ som står i slike annonser, og at aktuell pris ofte er noe lavere. I tillegg bør du der gå hardt på forskjeller som km-stand, evt service, kvalitet/tilstand på dekk og andre slitedeler osv.

I tillegg må du være obs på om disse annonsene er nye, hvis de f.eks ble laget for to måneder siden er prisen kanskje for høy?

Lenke til kommentar

En vanlig kjip 240 stasjonsvogn blir aldri verdt 40.000, hjelper ikke at det er siste årsmodell og allverdens ekstrautstyr.

Det finnes mange andre biler til salgs, jeg foreslår at du glemmer den bilen hvis de skal ha drømmepriser

Lenke til kommentar

Eg meinar at bilen er verdt mellom 20.000 til 40.000. Diskuterte no med foreldrene mine og me kom vel meir eller mindre fram til at eg skal sei at eg byr 30.000, og hvis det ikkje blir godtatt så blir det ikkje den 245' som blir min.

Fortsett å kom med forslag til PRUTING eller andre forslag til å få bilen til under 40.000.

Lenke til kommentar

Pruting fungerer jo bare når selger er usikker på om det er rett pris eller må selge.

Hvis de skal ha 40 så skal de ha 40 og da er det bare argumenter med feil og mangler som kan duge men på en strøken bil er jo ikke dette en farbar veg. Kommer du men all verdens merkelige argumenter så virker du bare useriøs eller selger blir sur og sint og du kommer aldri til og få kjøpe den uansett.

Lenke til kommentar

Selger er mannen i huset i ein familie som me har kjent lenge. Dei har blant anna kjøpt hund av oss, og pappa har vore mykje med dei i samband med hest. Veit liksom ikkje heilt kva eg skal gjere, eg SKAL ha ein 245', men hvis dei ikkje innser at bilen er verdt under 40.000 så blir det ikkje noko. Men da kan det jo hende at me blir uvenner. Litt skummelt detta med å kjøpa ifra venner. Men eg får håpe dei har litt fornuft og vet til å skjønne at bilen er verdt under 40.000.

Pliis alle gudar, la Gjerde skjønne at bilen er verdt under 40.000 og lar meg få den for maks 30.000.

Lenke til kommentar

Mitt forslag:

"Nå har jeg sett gjennom det jeg har funnet av salgssider på nettet og sett på prisene og hva man får for pengene. Jeg har funnet ut at for MEG er bilen verd 30'000kr, så det er jeg villig til å by. Du får tenke over det og se hva du synes. Synes du det er urimelig får jeg heller se meg om etter en annen bil som jeg har råd til. Tenk over det du og ring meg".

Lenke til kommentar
Selger er mannen i huset i ein familie som me har kjent lenge. Dei har blant anna kjøpt hund av oss, og pappa har vore mykje med dei i samband med hest. Veit liksom ikkje heilt kva eg skal gjere, eg SKAL ha ein 245', men hvis dei ikkje innser at bilen er verdt under 40.000 så blir det ikkje noko. Men da kan det jo hende at me blir uvenner. Litt skummelt detta med å kjøpa ifra venner. Men eg får håpe dei har litt fornuft og vet til å skjønne at bilen er verdt under 40.000.

Pliis alle gudar, la Gjerde skjønne at bilen er verdt under 40.000 og lar meg få den for maks 30.000.

Hmm litt av en kamerat pris dette gitt.. la han prøve å selge den for 40.000,- en god stund hvis det er det som må til for at han skal skjønne at dette er en kunstig pris. Jeg skjønner han veldig godt da han vet at du er veldig int i bilen "hvorfor skal han da gå ned i pris" By han 29,000,- og og fortell du har funnet en annen som du i såfall kommer til å kjøpe.

Lenke til kommentar

Når jeg kjøper bruktbil pleier jeg som regel å gå over bilen veldig nøye for å finne ting jeg kan prutte på. En ripe her og der, slitte dekk og vips så har du et godt utgangspunkt til å få senket prisen. De to siste bruktbilene jeg kjøpte har jeg betalt henholdsvis 85.000 og 55.000 for. Den første solgte jeg ett år senere for 105.000 og den siste solgte jeg etter et halvt år for 79.000. Gi bud, gjerne skambud, med kort tidsfrist. Funker ikke alltid, men plutselig så har du gjort en god handel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...