Gå til innhold

Pcen "fryser" ved trådløst nettverk

Sixr

Anbefalte innlegg

Hei, har akuratt innstallert meg trådløst internett på min stasjonære pc. Men det går ikke helt smertefritt. Etter mellom 5-10 min fryser pcen seg helt. Mus og tastatur stopper og fungere, og skjermen fryser også bildet som er fremme.

Hvordan skal jeg få kvittet meg med at pcen fryser?

Bruker 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router

Ekstra info

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
3C number 3CRWE554G72T/3CRWE554G72TU

Software version V1.00.08

Boot loader version V1.00.00

Wireless version V1.0.1.0

Hardware version 01

Serial Number MURA54D0C7BBC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker du trådløst mot routeren (isåfall hva slags utstyr?). En router vil normalt ikke få en PC til å fryse.

Ja, bruker trådløst mot routern, kabel delen fungerer fint..

Bruker en trådløs USB-adapter..

3Com OfficeConnect Wireless 11g Compact USB Adapter

Med serienummer/ produktnr. 3CRUSB10075

Var det det du var ute etter?

Endret av Sixr
Lenke til kommentar
Ja det var USB-adapter jeg tenkte på siden mus og tastatur fikk problemer.

Sjekk at driver for adapteret er riktig (avinstaller og legg inn på nytt f.eks). Sjekk også at du ikke har noen feilmeldinger på enhetsbehandling - sjekk spesielt nettverkskort og USB. (Du finner det via Kontrollpanel, system, hardware).

Har sjekket over alle drivere rundt USB adapter, tastatur og mus. Skal ikke være noen problemer med dem. USB adapteren kan jeg ikke finne nyere drivere til en noen fra April 2005. Ettersom adaptern starter med serienummer 0100

Lenke til kommentar
OK, jeg ser på nett at det er en del problemer med at donglen stopper opp pga 100% prosessorbruk.

Vet ikke om det er dette som skjer hos deg.

Hvis du nettopp har kjøpt den så kan du jo prøve å bytte til noe som fungerer :-)

Ok. Jeg har også prøvd med helt annet utstyr, D-Link Router og en Netgear USB adapter, (har dessverre ikke noe eksakt info på disse) og også da fryser maskinene ved normal internett surfing.. Men det tar lengere tid før "frysen" kommer i forhold til med 3Com utstyret..

Så det må være noe galt med pcen et sted, kunne jeg bare finne ut hvor

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Vanskelig å si om du har et software eller hardware problem. Jeg ville kjørt inn linux for å sjekke om det funker bedre, men det er meg..

Det er nok deg, er litt for mye jobb synes jeg å kjøre inn Linux

Lenke til kommentar

Tja, kan se ut som trådløskortet ditt er godt støttet, isåfall kan det hende du kan klare deg med å kjøre fra live CD, det er ikke mer jobb enn å laste ned og brenne en CD, så sette den i maskinen, starte maskinen, koble seg på nett ved å trykke på ikon øverst til høyre, og surfe en times tid mens du venter på neste frys.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er kanskje ikke det svaret du er ute etter, men en meget effektiv løsning er å konvertere til linux, ihvertfall på surfing, da kan du jo også droppe antivirus, spyware og brannmur, siden linux er helt trygt å gå på nett med. Så kan du jo fyre opp XP når du føler for å gjøre noe du ikke kan eller vil i linux, det er enkelt å sett opp dual boot.

Hvis du får lyst til å installere ubuntu, så husk å ta deg en tur hit:

www.gnome-look.org

ubuntu trenger desperat litt pynting for oss som ikke er helt brunofil.

I det minste har du nå identifisert synderen, den ligger i software.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...