Gå til innhold

Olympus Zuiko Digital ED 50-200 mm 1:2.8-3,5 SWD


Anbefalte innlegg

Dersom noen vil kikke på mine første bilder tatt med objektivet, så har jeg endelig lagt de ut her:

http://www.holmtech.no/pics/v/GatebilOnIce/

 

(Husk at jeg er en amatør, dette var første gang med dette objektivet, jeg er ikke flink på etterbehandling, og mulig de er komprimert av web-siden også. Men det viser i hvert fall noe av hva objektivet er i stand til. Mange av bildene er tatt på full tele av biler på den andre siden av innsjøen/elva. Noen er tatt med 12-60 objektivet).

Endret av Zamot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men gir SWD raskere autofokus enn et non-SWD-objektiv?

Siden SWD-motoren er raskere enn en standard objektiv-motor vil responsen til objektivet bli raskere etter at huset har foretatt "fokus-målingen".

 

Samlet tid for fokus vil populært forklart bli tid fokusmåling(hus) + tid databehandling(hus) + tid fokusering(objektiv).

SWD-motoren vil sørge for å korte ned den siste delen av tiden.

 

 

Til Zamot: Etter det jeg kan bedømme er objektivet knivskarpt !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har lagt flere bilder nå, bil og ATV på bane, for de som synes det er interessant å se litt bilder fra objektivet. Mye med 50-200-objektivet (men også 12-60). Dette er så og si andre gang jeg bruker det.. Har gått over noen av bildene kjapt i Lightroom, men mange er omtrent urørt. Se nederste link i signatur: 'ATV-kjøring Rudskogen' og 'Rudskogen Rånern'.

Endret av Zamot
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...