Zamot Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Dersom noen vil kikke på mine første bilder tatt med objektivet, så har jeg endelig lagt de ut her: http://www.holmtech.no/pics/v/GatebilOnIce/ (Husk at jeg er en amatør, dette var første gang med dette objektivet, jeg er ikke flink på etterbehandling, og mulig de er komprimert av web-siden også. Men det viser i hvert fall noe av hva objektivet er i stand til. Mange av bildene er tatt på full tele av biler på den andre siden av innsjøen/elva. Noen er tatt med 12-60 objektivet). Endret 6. mars 2008 av Zamot Lenke til kommentar
Fotopiloten Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Men gir SWD raskere autofokus enn et non-SWD-objektiv? Siden SWD-motoren er raskere enn en standard objektiv-motor vil responsen til objektivet bli raskere etter at huset har foretatt "fokus-målingen". Samlet tid for fokus vil populært forklart bli tid fokusmåling(hus) + tid databehandling(hus) + tid fokusering(objektiv). SWD-motoren vil sørge for å korte ned den siste delen av tiden. Til Zamot: Etter det jeg kan bedømme er objektivet knivskarpt ! Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Flere bilder: Modellhelikopter Bildene er meget raskt gått igjennom med Lightroom, dvs. stort sett kun croppet (kraftig på noen) og justert kurver og fargemetning. Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Har lagt flere bilder nå, bil og ATV på bane, for de som synes det er interessant å se litt bilder fra objektivet. Mye med 50-200-objektivet (men også 12-60). Dette er så og si andre gang jeg bruker det.. Har gått over noen av bildene kjapt i Lightroom, men mange er omtrent urørt. Se nederste link i signatur: 'ATV-kjøring Rudskogen' og 'Rudskogen Rånern'. Endret 6. april 2008 av Zamot Lenke til kommentar
Sungodt Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Så har objektivet endelig kommet til JapanPhoto (9999,-) Olympus Zuiko ED 50-200mm SWD på JapanPhoto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå