Gå til innhold

Hvilke minnebrikker skal jeg velge?


morra

Anbefalte innlegg

Hei,

trenger litt hjelp til å finne ut hvilke RAM-brikker jeg skal velge. Hovedkortet er et MSI K9AGM3.

 

De minnebrikkene jeg vurderer er:

-Kingston ValueRAM DDR2-800 1GB og 2GB (2x1024)

-GeIL Value DDR2-800 2048 MB (2x1024)

 

Noen som har tips til hva jeg bør velge?

 

Noe som funker bedre, eller noe av de foreslåtte alternativene som ikke vil funke?

 

Tenkte kanskje det var litt å hente på å velge 800MHz istedenfor 667MHz, særlig siden prisen er såpass lik. Kan dette stemme?

 

CPUen jeg tenkte å kjøpe er AMD Athlon 64 X2 5000+ sokkel AM2

 

Tusen takk for hjelpa.. :)

Endret av morra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye ram hadde du tenkt deg og hvor mye er du villig til å bruke på de?

Skal du overclocke?

 

Geil Value/Black dragon virker som bra brikker. Men om du ikke skal overclocke så kan du like gjerne velge TwinMos/Kingston/Corsair/Crucial/Geil/osv valueram, du merker ingen forskjell. Eneste er om du vil ha kjøler på eller ikke.

Lenke til kommentar

Tenkte meg rundt 2-4 GB... Også så rimelig som mulig.. Ikke så mye mer enn 300,- for 2GB. Eller 500-600 for 3-4 GB. :)

 

Det er vel lite sannsynlig at maskinen kan bruke alle 4 GB på et 32-bits OS? Vil det isåfall lønne seg å bare kjøpe 3 GB, eller er det mulig at man kan bruke noe av den fjerde brikken sånn at jeg får over 3 GB likevel?

 

Hadde ikke tenkt til å overklokke. Er det på overklokkingen man merker forskjell, eller kan man merke forskjell på uklokkede kort også?

 

Kan jo like gjerne ha RAM som er god å overklokke, hvis det ikke går på bekostning av andre egenskaper... :)

 

Edit: Hvilken effekt har kjøleribben? Vet at den sannsynligvis kjøler kortet, men gjør den det alltid? En passiv kjøling..? Eller må det kobles på vifte e.l.? Vil jeg tjene på å velge 2GB-pakken fra GeIL som har kjøleribbe, eller kan jeg like gjerne velge de 3GB fra Kingston?

Har det en virkning på ytelse eller levetid?

Endret av morra
Lenke til kommentar

Positivt med kjøleribbe: Lettere å håndtere, ser kulere ut.

 

Geil Ultra 2*1gb er nok et godt kjøp til 400kr for overclocking.

Mushkin 2*2gb selger netshop for 695kr. Blandt det billigste du får når det kommer til 2*2gb.

Geil Value skal være grei på overclocking

Twinmos value 667mhz gikk an å clocke opp til 800mhz uten problemer, så twinmos er ikke så dumt som det var før. Vet ikke hvordan 800mhz versjonen clocker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...