Bojangle Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Som overskriften tilsier har jeg 2 valg fra jobben. Kan antakelig finne bedre ved å sette sammen selv, men dette blir da nedbetaling brutto fra lønn i 36 mnd, så litt fordelaktig der. Er interessert i gaming på dataen, og andre ting som film, musikk blabla.. hovedsakelig gaming. Data 1: Intel Viiv core 2 duo e6550 (2.33GHz, 1333MHz, 4mb buffer) 2GB 667MHz dual channel ddr2 sdram 128mb ATI nvidia 8300GS 8000,- ex mva Data 2: Intel Viiv core 2 duo e4500 (2.2GHz, 800MHz, 2mb buffer) 2GB 667MHz dual channel ddr2 sdram 256mb ATI radeon HD 2600 XT 8150,- ex mva Hvilken er best? Hvis dere evt finner noe annet/bedre til samme pris ca så prøv gjerne å overbevise meg! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Bojangle Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 spørsmål/bump: hva vil evt. mulighetene/begrensningene være? kan jeg bare drømme om å spille crysis på medium omtrent? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 nr.2 er nok det beste, selv om jeg ikke har peiling på 8300 og 2600 da de ligger litt utenfor mitt budget. Hadde jeg vert deg hadde jeg gått for nr.1 og byttet skjermkortet med ett 3850/3870/8800GT. Disse fåes for under 2000kr. Med et slikt ett vil du ha en veldig god PC. Lenke til kommentar
orange Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Synes ikke noen av de tilbudene ser spesielt bra ut. Særlig ikke når prisene er eks mva. De fleste nettbutikker har egne pcer som jeg tror kan gi deg et bedre tilbud enn de der. Spesielt mener jeg at de skjermkortene der ikke er noe særlig til den prisen. Får du med skjerm og printer?? EDIT: legger ved link til netshop sine stasjonære bare sånn at du kan se litt hva du får for pengene andre steder og kan ha litt og sammenligne med: http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...%20PC&a=vis Endret 7. januar 2008 av orange Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Håper prisen du oppga var uten skjerm. Selv med skjerm var det alt annet enn billig! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Synes ikke noen av de tilbudene ser spesielt bra ut. Særlig ikke når prisene er eks mva. De fleste nettbutikker har egne pcer som jeg tror kan gi deg et bedre tilbud enn de der. Spesielt mener jeg at de skjermkortene der ikke er noe særlig til den prisen. Får du med skjerm og printer?? Trenger ikke en gang handle på nettet. De fleste store kjedene som Elkjøp, Expert, Siba, ComputerCity, ElPrice tar den utfordringen lett. Mitt inntrykk etter å ha sett en del Hjemme-PC-avtaler er at få av de gir veldig mye hardware for pengene. Det er som regel selgers profitt (alle tror det er så billig siden de kun betaler 210 kr/mnd), og supportavtalene som trekker prisen opp. Når det i tillegg skal nevnes at man med en Hjemme-PC ikke er dekket av forbrukerkjøpsloven, er det i mine øyne enda lenger mellom de gode kjøpene.. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Hvis du kan/er villig til å lære å bygge selv ville gjort det. Du får en 10 ganger så bra gaming pc til ca. samme prisen. Jeg har mekket sammen en liten handleliste der alle komponentene er beregnet til gaming og som du kan bruke som utgangspungt https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=62893 Du får hele oppsettet for 7041,- hos Amentio, Men husk at du kanskje må legge til Operativsystem og optiske drev (DVD-spiller/brenner) EDIT: leif Endret 7. januar 2008 av vinzenT Lenke til kommentar
Bojangle Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) begge tilbudene er med 20" skjerm, tastatur, mus og høytalere.. gå for et av tilbudene eller lage selv/oppgradere? det er dell maskiner så vet ikke om det er lett å oppgradere (er amentio en pålitelig leverandør? evt andre nettsider?) Endret 7. januar 2008 av Bojangle Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) begge tilbudene er med 20" skjerm, tastatur, mus og høytalere.. gå for et av tilbudene eller lage selv/oppgradere? det er dell maskiner så vet ikke om det er lett å oppgradere Hvis du får med skjerm, så blir det vanskeligere, men husk at hvis du legger til et par laken til, så vil du få mye bedre ytelse (du vil f.eks kunne kjøre Crysis på greie instillinger osv). Ja, Amentio er en seriøs butikk. For eksempel så ble en høyttaler i et souround-annlegg jeg kjøpte der ødelagt. Jeg får sende det inn, og jeg får helt nytt annlegg. Amentio er også den billigste blant de store og seriøse butikkene. Endret 7. januar 2008 av vinzenT Lenke til kommentar
Bojangle Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 ok, jeg har alt det utstyret fra før så er strengt tatt ikke nødvendig med skjermen,høytalerne ++ kanskje greiere å bare lage egen data? takk for svar btw Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) ok, jeg har alt det utstyret fra før så er strengt tatt ikke nødvendig med skjermen,høytalerne ++ kanskje greiere å bare lage egen data? takk for svar btw Da er det bare et svar - kjør på og bygg deg en pc. du vil ikke angre et sekund. Du vil få MYE(!) bedre ytelse, og du vil være mye mer fremtidsrettet med tanke på oppgraderinger osv. Endret 7. januar 2008 av vinzenT Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Amentio er ikke så veldig seriøs, har lest mye dårlig om de på supportsiden. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Det er alltid noen som har hatt dårlige erfaringer, uansett hvilken (nett)butikk det gjelder. Jeg har handlet noen ganger hos amentio, og de har ikke vært noe annerledes enn andre i de tilfellene ihvertfall. Må også bare si at ALLE tilbud jeg har sett på slike pc-gjennom-jobben-opplegg så har tilbudene vært alt annet enn gode. Sikkert vært titusener av godt voksne folk som har hatt behov for en pc å lære seg webbruk og word som har kjøpt pc til 20-25000 kr, når de kunne klart seg meg en pc til 4-8000 kr. Noen har tjent veldig gode penger på den ordningen der. Nå har de satt en grense på 10000 kr eller noe sånt, men tilbudene er fremdeles ingenting å rope hurra for. Det sier seg selv når disse tilbyderne bare blir enda et ledd mellom grossist og kjøper at det på ingen måte blir billigere. Endret 7. januar 2008 av bo1e Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Men har du hatt en retursak der? Det er grunnen til at jeg drøyer nå. Jeg har veldig lyst til å handle der men har lest at de er dårlige på retur, noe som er viktig for meg. Skal i grunnen kjøpe nye hovedkomponenter nå så det hadde passet bra om du anbefal de nå. Endret 7. januar 2008 av Fruktkake Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 ok, jeg har alt det utstyret fra før så er strengt tatt ikke nødvendig med skjermen,høytalerne ++ kanskje greiere å bare lage egen data? takk for svar btw Mener å huske at Komplett og PS har mulighet for hjemme-PC. Får du dem til å sette den sammen, så har du også garanti på hele boksen, og du slipper problemet med at du selv er ansvarlig for det du bygger. Kommer litt an på hvor god peil du har egentlig. Stort sett går det bra, men går det dårlig og du ikke har veldig mye kompetanse på området kan det bli et lite mareritt. Lenke til kommentar
Bojangle Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) ok! mye god tilbakemelding her og er overbevist om at å bygge data er veien å gå.. tenker det enkleste hadde vært å gå på multicom/komplett og så bare konfigurere en modell de har klar der. 2gb ram amd 6400+ prossessor 8800gt(s/x) 512mb / hd 3850 <- her trenger jeg litt veiledning, er prisforskjellen på 8800 og hd3850 veldig riktig iforhold til ytelse? dette burde vel holde for god spilling og en grei pc for en liten stund med mulighet for oppgradering? hvis andre har forslag så smell de gjerne på! pris fra 7-9k (trenger bare dataen, ikke skjerm +++) tusen takk for all hjelp hittil=) digger dette forumet.. hehe Endret 7. januar 2008 av Bojangle Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 8800gt(s/x) 512mb / hd 3850 <- her trenger jeg litt veiledning, er prisforskjellen på 8800 og hd3850 veldig riktig iforhold til ytelse? 8800GT er det kortet som gir deg mest for pengene i dag. Ytelsen ligger kun 5-15 % under 8800 GTX i de fleste situasjoner. Noen ganger ligger det også litt over. Forskjellen i pris er at GT starter på ca 1600 kroner, mens GTX starter på ca. 3200 kroner. "Problemet" med GT er at det er nesten ingen som har de inne. De som har de på lager skal gjerne ha 2000 kroner og oppover. Personlig tror jeg ikke tilgjengeligheten vil bli god før om to til tre uker. Det har også kommet en ny 8800GTS, men så og si alle tester viser at den ytelsesforskjellen knapt vil være merkbar i praksis. Dessuten koster det ca 700-800 kr mer enn GT. Dersom du er keen på skikkelig ytelse (mer enn de fleste av oss "normale" trenger) så kjøper du 2 stk 8800GT og kjører de i SLI. Enten det eller så venter du til februar/mars når 9xxx-serien til Nvidia kommer. Tror dog at de ikke vil bli tilgjengelige før på vårparten, og personlig hadde jeg ikke ventet så lenge. Lenke til kommentar
Bojangle Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 så hd3850 er egentlig bare å glemme? selv om det er en del mer prisvennlig? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Har laget en handleliste hos Multicom som du kan se her: Pris med moms er 7838 kr, og uten moms 6270 kr. Legg merke til at jeg har lagt ved et veldig godt lydkort. Spiller du en del, så er noe av den beste du kan gjøre å investere i et godt lydkort. Ikke bare avlaster dette prosessoren slik at du får flere FPS, men lyden i spillet blir betraktelig bedre. Prosessoren er en Intel Core 2 Duo E6750, og denne skal yte tilsvarende AMD X2 6400+. Den er også særdeles overklokkingsvennlig selv med standardkjøler. Nå vet jeg ikke hva MultiCom tar for å sette denne sammen, men det er fryktelig mye maskin for pengene. Endret 7. januar 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Bojangle Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 da får jeg bare si tusen hjertelig takk! alle som har postet har vært til stor hjelp =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå