Gå til innhold

aktivering av Beryl/Compiz fusion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er ett eldre nVidia kort, så må du ha riktige drivere. Er to forskjellige nVidia drivere, en for nye kort og en for eldre kort. Jeg har ett 4800 Ti kort, og der må de "eldre" driverene benyttes. Jeg fikk det ikke til å fungere uten, skjermen ble bare helt hvit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjører selv Ubuntu 7.10 nå på en Dell Inspiron 1501 og har alltid slitt med å få til de visuelle effektene på ubuntu fra tidligere versjoner men det jeg gjorde nå som jeg husker og ha gjort er å enable restricted drivers,lastet ned xgl da fikk jeg til så nå kan jeg leke med de visuelle effektene i ubuntu..Her er også en grei guide for folk med dell maskinener..og som kanskje kan gi tips til andre med lignende problemer...

My Little Ubuntu Guide

På læringsakademiet så får jeg tilgang til trådløse nettverket med oppsett fra usb minnepenn da jeg brukte vista på den bærbare vil dette virke på samme måte med ubuntu på den bærbare?

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Last ned 'Envy' som installerer og setter opp skjermkortdriverne for deg. Legg inn Compizconfig-manager(gjerne med synaptic) og så er du i gang.

Snakker vi om offisielle ati drivere her mener du?

Hmm, det vet jeg faktisk ikke. Bruker NVidia selv. Men i envy får du valget mellom å innstallere 8-01, 8.40.4 og 8.28.8 for ATI. Om de er offisielle vet jeg ikke.

Funker i alle fall som en drøm her i gården. For NVidia er driverene man får valget om å installere offisielle i alle fall.

Lenke til kommentar
Ok..jeg kjørte selv ubuntu 7.10 men siden jeg er så uerfaren med ubuntu så klarte jeg ikke å innstallere de offisielle ati driverne gjennom terminalen.....så vist dette kan virke så hadde det vært luksus...

Kjører Ubuntu 7.10 selv og dette lille konfigureringsprogrammet er helt genialt.

Envy Homepage

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...