Gå til innhold

Begynne å skrive nynorsk på forumet?

Undersøkelse  

203 stemmer

1. 1. Synes dere jeg skal begynne å skrive nynorsk på forumet

• Ja
      75
    • Nei
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke/vil bare svare
      28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helst ikke, skal inrømme jeg elsker å lese nynorsk innlegg (jankee :love:), men sånn halvveis og overdrevet nynorsk er bare slitsomt

Hvordan i all verden skriver man overdrevent nynorsk? Snakker du da om folk som finner opp nye ord som høres nynorsk ut, fordi de er for late til å slå opp i nynorskordlisten?

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden skriver man overdrevent nynorsk? Snakker du da om folk som finner opp nye ord som høres nynorsk ut, fordi de er for late til å slå opp i nynorskordlisten?

Snakker om sånt som mine tentamener i nynorsk på ungdomskolen. Begynte å dra inn rare dialekter og sånt for å få det så ulikt bokmål som mulig. Overdrevet nynorsk var kanskje feil ord

Lenke til kommentar
Nei, da orker jeg ikke lese hva du skriver.

Second that..

Third that

jeg synes nynorsk bare bør dø som skrift språk , holder med et.

oh indeed

ta heller og registrer deg på et engelsk talende forum, og prøv å utvikle engelsken din.

får rimelig mye større personlig gevinst av det enn nynorsk opplegget ditt.

+ du irriterer ikke livshiten ut av resten av forumfolket

fifth that.

Jeg hopper over nynorske artikler i avisen. Som reglen så er 1/3 av artiklene i BT på nynorsk. Hopper også over forumposter på nynorsk, så jeg har dessverre ikke fått lest mesteparten av argumentene for nynorsk. Skal derfor ikke begynne å krangle på hva som er best av nynorsk og bokmål for hvem, hvor og når.

Lenke til kommentar

Eg er ikkje god på nynoreg, sjølv om eg kjeme i frå nynoreg land. Men herregud, det er då ikkje så vanskeleg og lese nynorsk. Med mindre man går inn for og bruke dei aller grovaste orda. Sjølv skriver eg alltid bokmål her på forumet, bortsett frå akkurat no.

Kanskje eg også skal ta og legge om?

Nynorsken er forøvrig blitt temmeleg lik bokmål, så dykk skal ikkje klage.

Lenke til kommentar

Det bryr meg svært lite at enkelte hoppar over innlegg skrivne på nynorsk, om dei skal være så ekstremt vanskelege. La no for all del ikkje del være noko avgjerande faktor, å ta hensyn på den måten må være noko av det dummaste eg har høyrt.

Det er uansett deira tap, eg frydare meg over samtlige innlegg skrive på nynorsk her på forumet. Kan ikkje påstå eg er så dyktig sjølv, men eg gjer så godt eg kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...