Gå til innhold

Begynne å skrive nynorsk på forumet?

Undersøkelse  

203 stemmer

1. 1. Synes dere jeg skal begynne å skrive nynorsk på forumet

• Ja
      75
    • Nei
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke/vil bare svare
      28

Anbefalte innlegg

Siste halvår i 10. klasse har begynt og jeg har en anstendig 4-er i nynorsk, og siden jeg er såpass aktiv her, hvorfor ikke begynne å skrive nynorsk her?

Det er jo en utmerket mulighet til å forbedre meg, siden jeg skriver såpass mye hver dag. Kan jo hende jeg får en 5-er til sommeren. Det hadde jo vært utmerket.

Så hva synes dere, skal jeg begynne med nynorsk? Jeg er ikke veldig flink, så det blir nok mye "edit: leif".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siste halvår i 10. klasse har begynt og jeg har en anstendig 4-er i nynorsk, og siden jeg er såpass aktiv her, hvorfor ikke begynne å skrive nynorsk her?

Det er jo en utmerket mulighet til å forbedre meg, siden jeg skriver såpass mye hver dag. Kan jo hende jeg får en 5-er til sommeren. Det hadde jo vært utmerket.

Så hva synes dere, skal jeg begynne med nynorsk? Jeg er ikke veldig flink, så det blir nok mye "edit: leif".

kofer de ??

Eg like

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Skriv gjerne nynorsk på bokmål. Nynorsken ligger forbausende nærme mange av dialektene i kongeriket, selv på Østlandet. Og man slipper den kvasidansken. Sidemålsstilen er talemålbasert og er opphavlig norsk som gjør språket mer dirkete og presist. Det er derfor jeg mener alle burde skrive på nynorsk: De beste språkløsningene og ordvalgene ligger i nynorsken. At det også har sang i seg, klinger godt og er poetisk teller heller neppe negativt :)

God trening er det lell!

Ituca - nynorsktilhenger

Endret av Ituca
Lenke til kommentar

Stemte nei, da sjansen er stor for at jeg kommer til å hoppe over innleggene dine da. :p

Det blir bare stress for oss å lese, så NEI.

Stress? Det er jo ganske mange allerede som skriver nynorsk her, så jeg forstår egentlig ikke at du kan nekte på det. Hvis du ikke takler at folk skriver nynorsk, kan du vel bare slutte med en gang?

Har du spurt om hans mening bør du tåle å høre den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...