Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilke linje for å spille online?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er 256 meter ifra sentralen og syncer på 16/0.750 som er altfor dårlig imho.

Opplever også at pingen har forverret seg betraktelig siden litt før nyttår.

Snakket nettopp med Nextgentel teknisk, som kontaktet en senior tech der men de kan ikke se noe gale umiddelbart. Jeg kan ikke anbefale NGT for en spill linje om ikke de kan ordne opp i dette, skulle få tilbakemelding senest i morgen. pinget vanligvis ned til 37ms mot nederland, 48ms mot england (spill servere). Nå pinger jeg nærmere 100ms.

Pussig nok er pingen mot Usa samme som før omtrent, rundt 120ms.

Lenke til kommentar

Gleder meg til vi får det fiberoptiske nettet til huset :D

Da snakker vi plutselig gjennomsnittlig under 10ms, helst under 5ms også :)

For ikke å snakke om at 25 / 2mb er fine hastigheter, som skal bli gratis oppgradert til mye høyere hastigheter i løpet av året! :D

Og vi betaler bare 350kr/mnd :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at 25 / 2mb er fine hastigheter, som skal bli gratis oppgradert til mye høyere hastigheter i løpet av året! :D

Hvilken leverandør leverer det da?

Lenke til kommentar

Det er nok vår lokalleverandør. Så du må bo i Nittedal, for å få Nittedalsnettet :)

Lenke til kommentar

Det er nok vår lokalleverandør. Så du må bo i Nittedal, for å få Nittedalsnettet :)

Lol, har du ledig hybel i kjeller'n eller no sånt ? =)

Lenke til kommentar

Egentlig ikke så pussig, for routingen fra europa mot usa (hovedswitching i Frankfurt om jeg ikke husker feil), er nok den samme som før. Mens her i landet, norden og nordeuropa kan byttes oftere på routing, avhengig av priser hos eksterne leverandører.

Lenke til kommentar

Lol, har du ledig hybel i kjeller'n eller no sånt ? =)

Vi har sluttet å leie den ut :p

Etter diverse erfaringer med "gale" folk :roll:

Lenke til kommentar

Egentlig ikke så pussig, for routingen fra europa mot usa (hovedswitching i Frankfurt om jeg ikke husker feil), er nok den samme som før. Mens her i landet, norden og nordeuropa kan byttes oftere på routing, avhengig av priser hos eksterne leverandører.

Så problemet kan da være at NGT har bestemt seg å gå for en billigere router løsning som forårsaker da i mitt tilfelle at man få ekstra mange hops ut mot internett?

Lenke til kommentar

Takker for svar alle sammen, nå vet jeg hva det er jeg er ute etter :)

Jeg har søkt på hva jeg kan få hos både telenor og NGT, og de tilbudene jeg postet i førstepost er det jeg kan få av telenor til hybelen, mens hos NGT får jeg bare Surf, vet ikke om det er noe ulempe ved det, men jeg får bedre deal hos NGT (fart/pris forholdet) sålenge jeg er student ved høyskolen her, noe jeg er :)

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
Hvis du har mulighet til canal digital har de bra pings. Jeg får 16ms:D

Det er i norge da. Har ikke testet linjen til utenlandske servere for spill.

Ligger på 17ms ping til hw.no så det er noenlunde ok, men det er irriterende at det skal ta 5 hops innom ngt routere og 5 hops innom telia (for utlandet/europa) før man i det hele tatt begynner å bevege seg innom internet ellers for å komme fram til målet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...