Gå til innhold

Kan PS3 spille filer i x264 format?


Tetanus

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har akkurat kjøpt med en PS3, men sliter litt med å spille av filer i x264 format. Filene det gjelder er  for det meste film og spill trailere med 1080p og 720p.

 

Har forsøkt å kjøre de fra en ekstern hdd, men har ikke forsøkt å legge de inn på PS3'en. Kan selvfølgelig kjøre de via PC-en, men alltids greit å vite om det går eller ikke.

 

Noen som har erfaringer med dette?

 

-Tet

 

edit:tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forsøker nå PS3 video 9, men det ser ut til å ta svært lang tid.... Noen programmer som er raskere, eller er alle like. (er klar over at det kommer an på maskinvaren, men jeg synes 6 timer er litt i overkant av det som jeg er villig til å vente

 

PS3Video9 har en profil som heter mkv passthru, den bruker bare noen minutter på å konvertere en x264 mkv-fil (gjør ikke om på videoen, men komprimerer lyden ned til to kanaler mp3).

Lenke til kommentar

container som i slutten av navnet... feks .txt .doc .mkv .vob.. ta gi nytt navn også skriver du den endingen du vil ha på filen din.

 

MEN før du kan skifte container på en fil må du inn på verktøy->mappealternativer-> vis også huker du vekk den som heter "Skjul filetternavn for kjente filtyper" voila..

Lenke til kommentar

Så ved å rename alle mkv filer fra *mkv til *.vob kan jeg altså spille dem av?

 

Gjelder dette også h264 codec i tillegg til x264? Disse codec'ene er kanskje bedre enn DivX? Har skal det rippes DVD-er i stor skala hvis dette funker!

 

Hvilken nettløsning fungere best når man IKKE skal transcode filer man kun streame over nett? Nero eller TVersity eller andre?

Lenke til kommentar
container som i slutten av navnet... feks .txt .doc .mkv .vob.. ta gi nytt navn også skriver du den endingen du vil ha på filen din.

 

MEN før du kan skifte container på en fil må du inn på verktøy->mappealternativer-> vis også huker du vekk den som heter "Skjul filetternavn for kjente filtyper" voila..

 

Høres litt utrulig ut.

Har gjort det du sier, men jeg får ikke til å streame fila. Ps finner den rett og slett ikke. :S

Funker dette kun på fysisk disk eller er det jeg som har gjort noe feil?

Tviler på at jeg har gjort feil siden fila leses forskjellig når jeg skifter til .vob, .avi osv...

Påvirker dette kvaliteten på noen måte?

 

PS. Kunne like greit quotet EDB, men spørsmåla er vell mer rettet til deg.... :p

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Jeg bruker TVersity til streaming og det funker som tusan med x264. :thumbup:

Tversity converter jo mens den streamer også? dette tar maskinkraft fra streaming konsollen.

Men jo, Tversity den takler vell x264(men Ps3 gjør ikke det, så den blir konvertet til en "Readable" fil.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...