Tetanus Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Heisann! Har akkurat kjøpt med en PS3, men sliter litt med å spille av filer i x264 format. Filene det gjelder er for det meste film og spill trailere med 1080p og 720p. Har forsøkt å kjøre de fra en ekstern hdd, men har ikke forsøkt å legge de inn på PS3'en. Kan selvfølgelig kjøre de via PC-en, men alltids greit å vite om det går eller ikke. Noen som har erfaringer med dette? -Tet edit:tekst Endret 7. januar 2008 av Tetanus Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) PS3 støtter ikke avspilling av x264 per dags dato Om du absolutt skal ha spilltrailere i hd så ligger det jo drøssevis på PS-store om du lager deg en ekstra amerikansk bruker Endret 7. januar 2008 av Pheonix Lenke til kommentar
EDB Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvis du har filmer/trailer osv som er x264, altså *.mkv, kan du spille dem av ved å bytte container til *.vob. Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Forsøker nå PS3 video 9, men det ser ut til å ta svært lang tid.... Noen programmer som er raskere, eller er alle like. (er klar over at det kommer an på maskinvaren, men jeg synes 6 timer er litt i overkant av det som jeg er villig til å vente Lenke til kommentar
trydis Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvis du har filmer/trailer osv som er x264, altså *.mkv, kan du spille dem av ved å bytte container til *.vob. stemmer Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Forsøker nå PS3 video 9, men det ser ut til å ta svært lang tid.... Noen programmer som er raskere, eller er alle like. (er klar over at det kommer an på maskinvaren, men jeg synes 6 timer er litt i overkant av det som jeg er villig til å vente PS3Video9 har en profil som heter mkv passthru, den bruker bare noen minutter på å konvertere en x264 mkv-fil (gjør ikke om på videoen, men komprimerer lyden ned til to kanaler mp3). Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 okei, takk for det... skal gi programmet en sjanse til -Tet Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvorda bytter man container til vob da, har noen 4 gig filer mkv som jeg gjerne skulle ha sett på ps3 Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 container som i slutten av navnet... feks .txt .doc .mkv .vob.. ta gi nytt navn også skriver du den endingen du vil ha på filen din. MEN før du kan skifte container på en fil må du inn på verktøy->mappealternativer-> vis også huker du vekk den som heter "Skjul filetternavn for kjente filtyper" voila.. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Så ved å rename alle mkv filer fra *mkv til *.vob kan jeg altså spille dem av? Gjelder dette også h264 codec i tillegg til x264? Disse codec'ene er kanskje bedre enn DivX? Har skal det rippes DVD-er i stor skala hvis dette funker! Hvilken nettløsning fungere best når man IKKE skal transcode filer man kun streame over nett? Nero eller TVersity eller andre? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) container som i slutten av navnet... feks .txt .doc .mkv .vob.. ta gi nytt navn også skriver du den endingen du vil ha på filen din. MEN før du kan skifte container på en fil må du inn på verktøy->mappealternativer-> vis også huker du vekk den som heter "Skjul filetternavn for kjente filtyper" voila.. Høres litt utrulig ut. Har gjort det du sier, men jeg får ikke til å streame fila. Ps finner den rett og slett ikke. :S Funker dette kun på fysisk disk eller er det jeg som har gjort noe feil? Tviler på at jeg har gjort feil siden fila leses forskjellig når jeg skifter til .vob, .avi osv... Påvirker dette kvaliteten på noen måte? PS. Kunne like greit quotet EDB, men spørsmåla er vell mer rettet til deg.... Endret 8. januar 2008 av The_Free_Man Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 PS3 leser såvidt jeg vet bare filer på >2 GB. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hmm, ja det stemmer sikkert. Kan huske å ha lest det. Men fikk den ikke til å lese fila på dvd heller, unsupported data kommer opp... Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fant noen filer i piratbukta med endelse mp4 og h264 codec. Funker som rakkern. Har brent de på dvd-r og spiller av i ps3'en nå. Renaming av mkv fil til vob ville den ikke spille av Lenke til kommentar
Elohim Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Ville vell egentli reckomended en konverter istedet for og gjøre om fil navnet. tror ikke ps3 vil lese filen annerledes fordi du gjør om fra mkv til vob, det finnes flere konvertere som gjør om filene til filtype av smakogbehag. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg bruker TVersity til streaming og det funker som tusan med x264. Lenke til kommentar
Elohim Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg bruker TVersity til streaming og det funker som tusan med x264. Tversity converter jo mens den streamer også? dette tar maskinkraft fra streaming konsollen. Men jo, Tversity den takler vell x264(men Ps3 gjør ikke det, så den blir konvertet til en "Readable" fil.) Lenke til kommentar
kdog Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 PS3 leser såvidt jeg vet bare filer på >2 GB. På tide å repetere "krokodilletegnet"? http://www.korrekturavdelingen.no/K4MindreEnnStorreEnn.htm Lenke til kommentar
FunkyHunk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg har problemer med å spille av en film på ps3'en i x264 format som *.mkv via tversity... får bare unsupported data da. Jeg prøvde oxo å endre *.mkv til vob, men det samme var det samme. Får bare prøve det programmet dere prata om da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå