Gå til innhold

IFL 90+ og Store varmeproblemer + slår seg av

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt denne PC-en i et par måneder nå. (compal ifl90+. santa rosa) og har nesten helt siden starten vært plaget med at den blir VELDIG varm og slår seg av regelmessig...På grensen av at det er SIKKELIG irriterende, ihvertfall 3-4 ganger om dagen ofte i situasjoner der jeg trenger og ha den informasjonen som jeg har skrevet.....slik som skjedde for 4 minutter siden da jeg started denne tråden , slo seg av og måtte begynne på nytt...

Jeg lurer på om det er noe jeg kan jøre? en ny bærbar skal ikke ha slike problemer, Noen som har tips? software jeg kan bruke for og finne ut feil f.eks.

Og dette skjer uansett om jeg gamer, ikke rører maskinen...

Er ikke spesielt datakyndig så all hjelp hadde vært fint :)

Takk på forhånd

Endret av Gibberish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt denne PC-en i et par måneder nå. (compal ifl90+. santa rosa) og har nesten helt siden starten vært plaget med at den blir VELDIG varm og slår seg av regelmessig...På grensen av at det er SIKKELIG irriterende, ihvertfall 3-4 ganger om dagen ofte i situasjoner der jeg trenger og ha den informasjonen som jeg har skrevet.....slik som skjedde for 4 minutter siden da jeg started denne tråden , slo seg av og måtte begynne på nytt...

Jeg lurer på om det er noe jeg kan jøre? en ny bærbar skal ikke ha slike problemer, Noen som har tips? software jeg kan bruke for og finne ut feil f.eks.

Og dette skjer uansett om jeg gamer, ikke rører maskinen...

Er ikke spesielt datakyndig så all hjelp hadde vært fint :)

Takk på forhånd

Hei!

Det høres ut som noe er alvorlig gærnt med maskinen. Har du vært i kontakt med multicom angående saken ? Det høres ut som at det enten er dårlig kontakt mellom kjøleribben og cpu eller rett og slett noe gærli med kjølesystemet. Jeg hadde samme problem med en litt eldre compal basert maskin som viste seg å ha et hovedkortfeil.

Lenke til kommentar

Dette høres helt klart ut som en reklamasjon..

Kontakt Multicom, og post gjerne her hva de finner ut. Har sett flere med varmeproblemer på IFL90+ i andre tråder her på forumet.

Har forøvrig en IFL90+ selv, og har ikke opplevd noen varmeproblemer overhodet. Selv under heavy load og/eller spilling.

Den kan derimot varme lårene på en kald vinterdag likevel, uten at jeg vil kalle dette problemer :roll:

Lenke til kommentar

Vil bare si takk til alle som svarte, har vært i kontakt med multicom i dag og de sa egentli det samme + at de hadde fått en del henvendelser angående samme problem. Sender den inn i morgen så får vi se, om noen er interisert kan jeg skrive hva som var fel etter jeg har hørt ifra dem :p

Lenke til kommentar
NHC har ikke støtte for santa rosa enda. RMClock 2.35beta derimot funker ypperlig, dog noe mer knot å sette opp.

Fungerer RMClock på Vista 64 bits? Prøvde å få det til å funke. Men fikk driver-feilmelding. :\

Ifølge speedfan har prossesoren min en temperatur på ca 50 grader ved normal multitasking (internett, windows mediaplayer og open office). Så her er temperaturen tydeligvis ok.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...