ilpostino Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Vi har problemer med at to maskiner kræsjer rett etter de har blitt Ghostet. Vi har litt over 40 maskiner av denne modellen og dette er de eneste det har vært problemer med. er det noen som har noen tips til noen bra programmer som kan brukes for å teste hardwaren på maskinene slik at vi får lokalisert feilen? (jeg tenker spesielt på å få sjekket hardiskene). Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 UBCD har diagnoseprogrammene til de største produsentene. Alternativet er å finne det på nettsiden til gjeldende produsent. Vet du ikke hvem det er så må du åpne boksen Erfaringsmessig er det minne eller disk som feiler på PC-ene i dag. Ikke noe annet. Vi har kuttet ut diagnoseverktøy på hovedkort ved produksjon rett og slett fordi det ikke finner feil lenger. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 takk for tips. skal sjekkes ut imorgen. de eneste maskinene jeg har opplevt hovedkort-problemer med er enkelte Dell-modeller men det skyldes vist en tyvaktig underleverandør. Lenke til kommentar
Intoxic Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Hei, det finnes et veldig bra verktøy tilgjengelig på nett som heter Burnintest. Med dette verktøyet kan du sjekke de ulike komponentene i maskinen for seg og få klare indikasjoner på hvilke(n) del som kan være defekt. Bruk Google så finnet du det :-) Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Vil ikke uttale meg noe om lovligheten av denne løsningen, men vet om en kjekk sak som heter " Hirens Boot CD " ... Denne er en samling av applikasjoner, som er gode for det meste av diagnose og feilsøking på PC-er. Endel av apps'a er tilgjengelig fra windows, resten når du booter på plata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå