Gå til innhold

Mangler PSPen såkalte "killer apps"?

Oly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns også PSP'en mangler killer apps, men det kan faktisk hende at det hjelper med GPS. Er Sony heldige blir det en bil apps, du har PSPen i bilen hele tiden. GPSen forteller deg veien, MP3 på minnekortet e koblet til anleget i bilen. Må du vente på noen ka du ta å spille et brett eller to evt. se en film eller serie. Er du på langtur kan du stoppe på bensinstasjonen og surfe mens du spiser.

Når det gjelder gaming, syns jeg PSPen mangler en til analog "styringspinne". Føler at kontrollene er veldig knotet og PSPen sitter ikke så godt i hånda.

Grunnen til det kan være at spill som MGS, GTA og R&C er egentlig designet for et mer avansert kontrolloppsett. Derfor må noen kommandoer plasseres på andre knapper enn de opprinnelig fungerte på og derfor gjør oppsettet litt knotete.

My point exactly, man trenger er stikke for å styre personen i X og Y Aksen, og en stikke for å styre hvor personen ser. Dette er gjennomført i sikkert 80% av spillene som blir utgitt. Så da sier det seg selv at spille-følsen blir noe amputert med bare en stikke.

Lenke til kommentar
Syns også PSP'en mangler killer apps, men det kan faktisk hende at det hjelper med GPS. Er Sony heldige blir det en bil apps, du har PSPen i bilen hele tiden. GPSen forteller deg veien, MP3 på minnekortet e koblet til anleget i bilen. Må du vente på noen ka du ta å spille et brett eller to evt. se en film eller serie. Er du på langtur kan du stoppe på bensinstasjonen og surfe mens du spiser.

Når det gjelder gaming, syns jeg PSPen mangler en til analog "styringspinne". Føler at kontrollene er veldig knotet og PSPen sitter ikke så godt i hånda.

Grunnen til det kan være at spill som MGS, GTA og R&C er egentlig designet for et mer avansert kontrolloppsett. Derfor må noen kommandoer plasseres på andre knapper enn de opprinnelig fungerte på og derfor gjør oppsettet litt knotete.

My point exactly, man trenger er stikke for å styre personen i X og Y Aksen, og en stikke for å styre hvor personen ser. Dette er gjennomført i sikkert 80% av spillene som blir utgitt. Så da sier det seg selv at spille-følsen blir noe amputert med bare en stikke.

Derfor burde utviklerne kanskje lage actionspill(3.person) generelt, omtrent slik som God of War, med fiksa kamera, slik at man slipper og styre det selv.

Lenke til kommentar
Synes det er snodig at det ikke har vært snakk om noe Gran Turismo spill til PSP. Dette ville sannsynligvis vært et spill som hadde solgt enda flere PSPer (I følge wikipedia er Gran Turismo spillene de mest solgte til PS1 & PS2).

Det er planer om Gran Turismo til PSP. Tror det er 3-4år siden jeg leste om at det skulle komme. Hold nesten på å kjøpe en PSP bare på grunn av det, men spillet har blitt utsatt og utsatt. Sist jeg leste noe om det skulle det komme omtrent likt med eller etter utgivelsen av GT5 til PS3. Og GT5 kommer vel kanskje ut i år i Japan. Tror ikke vi får se noen utgivelse av GT til PSP i år heller og det skulle ikke forundre meg det blir kanselert til fordel for mer fokus på GT5.

Lenke til kommentar
Det er planer om Gran Turismo til PSP. Tror det er 3-4år siden jeg leste om at det skulle komme. Hold nesten på å kjøpe en PSP bare på grunn av det, men spillet har blitt utsatt og utsatt. Sist jeg leste noe om det skulle det komme omtrent likt med eller etter utgivelsen av GT5 til PS3. Og GT5 kommer vel kanskje ut i år i Japan. Tror ikke vi får se noen utgivelse av GT til PSP i år heller og det skulle ikke forundre meg det blir kanselert til fordel for mer fokus på GT5.

Visste ikke at det engang hadde vært snakk om et eget Gran Turismo til PSP, trur ikke det sto noe om det på wikipedia artikkelen jeg så på.

Er enig i det at Final Fantasy: Crisis Core kan bli populært, og det spørs om det ikke blir en av de store killer appsene til PSP (som den sårt trenger). Selv om tredje-parts spill som kommer til alle konsoller ofte er bob-bob på NDS, så brukes touch-screen/dual-screen funksjonene kreativt på DSen slik at det ofte blir en helt ny spill-opplevelse (Advance War DS, Brain Age, Nintendogs, Zelda PH).

GPS til PSP, det visste jeg ikke om. Skulle hatt det til bilen min, hadde spart tusener ved å bruke den i stedet for å kjøpe de overprisede high-tech GPSene.

Lenke til kommentar
Visste ikke at det engang hadde vært snakk om et eget Gran Turismo til PSP, trur ikke det sto noe om det på wikipedia artikkelen jeg så på.

Spillet het visst Gran Turismo 4 Mobile og ble annonsert i den 4.mai 2004. Hva det kommer til å hete når det blir lansert vet jeg ikke.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gran_Turismo_4_Mobile

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article1375944.ece

Lenke til kommentar

PSP har et problem. Det er en bærbar PS2. Den har absolutt ikke har funnet formen sin, og lider under det. Se på DS, den er unik fordi den tilbyr noe ingen andre konsoller kan. PSP tilbyr PS2-spill. Hvor mange ganger må jeg kjøpe spillet...!

Har selv PSP og DS. DS er så utrolig mye mer interessant. Det jeg har likt best på PSP til nå er GTA-spillene, Silent Hill: Origins og Crush. Det er det. Det finnes endel kule spill men ingen gjør noe for å selge de. Crush f.eks er et bra spill men ingen har hørt om det og det vil ikke selge.

Homebrew? Hva er det for den gjengse mann? Ingenting. Det er spill vi skal ha. Ikke mange kommer til å handle en PSP for å ringe med, navigere med eller ta bilder med, VI TRENGER SPILL! Det er ikke fokus på det i det hele tatt.

DS er ekstremt fokusert på dette. Kraften i PSP bør kunne utnyttes til å gi oss opplevelser på håndholdt vi ikke finner andre steder. Det er et marked da det er millioner av PSP rundt i verden.

Før Sony slutter med idiot-tilbehør og begynner å lage gode og innovative spill spesielt for PSP vil PSP fortsette å være toer. Jeg venter.

Lenke til kommentar
PSP har et problem. Det er en bærbar PS2. Den har absolutt ikke har funnet formen sin, og lider under det. Se på DS, den er unik fordi den tilbyr noe ingen andre konsoller kan. PSP tilbyr PS2-spill. Hvor mange ganger må jeg kjøpe spillet...!

Har selv PSP og DS. DS er så utrolig mye mer interessant. Det jeg har likt best på PSP til nå er GTA-spillene, Silent Hill: Origins og Crush. Det er det. Det finnes endel kule spill men ingen gjør noe for å selge de. Crush f.eks er et bra spill men ingen har hørt om det og det vil ikke selge.

Homebrew? Hva er det for den gjengse mann? Ingenting. Det er spill vi skal ha. Ikke mange kommer til å handle en PSP for å ringe med, navigere med eller ta bilder med, VI TRENGER SPILL! Det er ikke fokus på det i det hele tatt.

DS er ekstremt fokusert på dette. Kraften i PSP bør kunne utnyttes til å gi oss opplevelser på håndholdt vi ikke finner andre steder. Det er et marked da det er millioner av PSP rundt i verden.

Før Sony slutter med idiot-tilbehør og begynner å lage gode og innovative spill spesielt for PSP vil PSP fortsette å være toer. Jeg venter.

Er bare det at PS2 har utrolig mange fler og bedre spill enn PSP. Nei, DS til spill her i huset.

Lenke til kommentar

Man må sammenligne håndholdt med håndholdt. Disse konsollene har muligheter som en stasjonær konsoll aldri vil få. PSP har feilet her da den ikke tilbyr noe nytt, det er det som er det store problemet til PSP.

Min mening er at Sony har, som de gjorde med PS3, kun fokusert på at den den er "skikkelig kraftig". Det blir som snakke om Arnold Schwarzenegger, jo han er kraftig men finnes det noe innhold....noe talent.....noe nytt....

Lenke til kommentar

Psp mangler killer titler det er klart, men det er bare en bærbar konsoll, og ofres derfor sannsynligvis ikke de store budsjettene. å klage på at det er remakes av allerede lanserte titler er ikke akkurat et poeng, da det er allerede etablerte titler som dominerer på DS også i tillegg til Nintendogs og mer spill som ikke kan kalles spill i normal forstand som brain training.

Selv liker jeg spill som Metal gear portable ops, Daxter, Ratchet and clank: size matters, Loco Roco, Wipeout pulse, Field commander, Killzone liberation og en del til. Bærbar brukes for det meste bare viss jeg er på reise eller hjemme hos foreldrene mine.

Lenke til kommentar
Psp mangler killer titler det er klart, men det er bare en bærbar konsoll, og ofres derfor sannsynligvis ikke de store budsjettene. å klage på at det er remakes av allerede lanserte titler er ikke akkurat et poeng, da det er allerede etablerte titler som dominerer på DS også i tillegg til Nintendogs og mer spill som ikke kan kalles spill i normal forstand som brain training.

DS har ingen remakes. Joda, det er spillfigurer fra Nintendouniverset, men spillene er ikke porter fra originalen. DS-utgavene tilbyr noe nytt gameplay-messig som du ikke får på tilsvarende WII-titlere.

Ikke misforstå, jeg ser gjerne at det kommer innovative PSP-spill. At den ikke er verdt å satse på er tull. Hvor mye penger tjener ikke Nintendo på sine DS-spill?

Lenke til kommentar
Hva skjer med Gran Turismo til psp? Det var jo med på noen av de første bildene av pspen, og det har fortsatt ikke kommet? Kansellert?

PSP-GT er delay'ed til etter PS3-GT5 ifølge Polyphon.

De som er intressert i GT serien har sannsynligvis størst success med å lese på www.kikizo.com, da de falgøer Polyphony ganske tett for å være ett online magazine.

Angående PSP-killer apps så virker det som om Sony har gjort en spesiellt god jobb med Syphon Filter spillene, jeg liker best Hot Shots Golf PSP fra Sony first party, som er kjempespill på bærbart.

Fra tredje-party-utviklerer har dem bl.a. den beste versjonen av Castlevania, ifølge de fleste medier,. hos meg har Virtua Tennis, og Tales of Eternia fått mest spilletid.

Crush og Lumines er vell spill som ble fødd på PSP, men tror bare Lumines var stor success på platformen.

Har vell bare snakket om gode spill nå, men ikke killer-apps.. GTA stories spillene er killer-apps, av de senere titlene vil jeg vell også si at FFVII:CC og Monster Hunter Portable 2nd er killer-apps.

MHP2nd har solgt over 1,5 millioner i japan alene, som er ett voldsomt tall, ihvertfall for en tredjeparti.

Vet at endel utviklere er skeptiske til PSP-prosjekter, da piratvirksomhet på PSP er ganske utbredt ifølge IGN sin presentasjon over de mest populære PSP-studioene for ett par månder siden, men får håpe Sony klarer og kvitte seg med det problemet.

Lenke til kommentar

CFW er tingen. PSP'n min brukes nå til:

- Fjernstyring av musikkanlegget over WiFi (foobar2000 remote interface)

- Alle mulige morsomme småspill i form av HB (Pool, polygon wars og andre

- Noen UMD-titler som GTA, Crush, Every Extend Extra, Hot Brain og WipeOut (Fan av puzzle-spill)

- PS1-spill

- MP3-spiller

- Videospiller

- Nettleser på reiser/ferie

Kjøper man Slim kan man jo bruke den som et bærbart mediesenter; streame fra PC til PSP ved bruk av Pimpstreamer (HB) og så kjøre det ut gjennom TV-utgangen og videre inn i en TV. Vet ikke hvordan kvaliteten blir, er noe usikker på hva den takler uten hakking.

PSP'n min kommer til å bli brukt til:

- GPS

- Musikkstreamer til bilanlegget

Hadde jeg vært begrenset til å spille UMD-plater tror jeg den hadde blitt lite brukt.

Gran Turismo til PSP hadde vært knall, vente på et skikkelig bilspill. På en annen side er GT og GT2 til PS1 også knallspill som vi kan spill. FFVII og andre PS1 klassikere blir det mye av.

Mangler nok noen "killer apps" ja.

EDIT: Orddeling er no' skjais

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Hvis Gran Turismo 4 Mobile kommer til PSP med gode online muligheter, og inkluderer protokoller som sjekker opp om fw er custom eller orginal, kommer nok flere til å kjøpe PSP til spillbruk. Dette tviler jeg litt på at kommer til å skje, er pessimistisk og ser for meg et GT4M uten online spilling + mindre biler og baner enn orginalen. Det er jo ikke så mye kapasitet innpå en umd som på en dvd, noe jeg er redd dette spillet vil merke konsekvensene av.

Går det videre denne veien med custom firmwares og "greie" spill osv, blir jo PSP den nye Sega Dreamcast (som har et stort homebrew community).

Lenke til kommentar

DS har ingen remakes. Joda, det er spillfigurer fra Nintendouniverset, men spillene er ikke porter fra originalen. DS-utgavene tilbyr noe nytt gameplay-messig som du ikke får på tilsvarende WII-titlere.

Ikke misforstå, jeg ser gjerne at det kommer innovative PSP-spill. At den ikke er verdt å satse på er tull. Hvor mye penger tjener ikke Nintendo på sine DS-spill?

Jeg tenkte mest på klagen over bruk av kjente titler som daxter, MGS portable, Ratchet and clanck og andre spill som er spin off titler fra storebrødrene på PS2 og nå PS3. Da synes jeg at Zelda, Mario, Metroid osv faller inn i samme kategori.

Jeg er klar over at Wipeout var i samme versjon på PS og at The warriors er samme spillet som på PS2 bare sannsynligvis litt amputert, og det samme med en god del andre spill, men det var ikke direkte porter jeg tenkte på.

DS har iallfall en port og den heter vel mye som Mario 64, men ok du kan spille med 3 andre figurer i tillegg til Mario.

Mario kart er vel så å si en port da den inneholder nesten bare gamle baner og noen nye.

En god del tredjeparts titler angående filmer og kjente serier er også egne versjoner som er ganske så amputerte i forhold til konsoll versjonene.

Rayman raving rabbids er vel så å si en port.

Didi kong racing

Og sikkert en del til. Så helt fri for porter er ikke den heller.

Men tilbake til topic, så er det virkelig ikke mange titlene jeg ser frem til i øyeblikket for PSP. Men det er en eller annen tittel fra teamet bak loco roco som virker lovendes, og kanskje det bra salget av psp slim&lite kan få mer bra spill ut på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...