TommyFM Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 I begynnelsen av desember 2007 ble mobilen min ødelagt. Jeg ringte derfor til NetCom Skadeservice for å melde inn skaden. Siden mobilen som var skadet, en Qtek 8300, ikke lenger var å skaffe, fikk jeg beskjed om at jeg kunne få en HTC 710i (tror jeg det var) som erstatningsmobil. Ettersom jeg ikke har vært helt fornøyd med Windows Mobile, ønsket jeg derfor å gå tilbake til Symbian, og valgte derfor å undersøke litt hvilken mobil jeg ville ha. Mandag 3. Desember ringte jeg så tilbake og sa at jeg hadde bestemt meg for Nokia N85 om de hadde fått den inn, da den var helt ny på markedet da. Joda, den hadde de. Jeg viste at flere mobilbutikker kun hadde fått inn et lite antall av denne mobilen, og spurte derfor om de hadde nok av den, slik at den ville bli sendt så raskt som mulig. Det var ingen problem, de hadde nok av den. Den skulle komme til meg innen 5.7 virkedager. 7 virkedager etter ringte jeg så på nytt til NetCom for å høre om den var blitt sendt. Ble da satt over til Internett Telehandel, som hadde ansvaret for å sende ut mobiler for NetCom. Denne var ikke sendt, men ville bli sendt i løpet av dagen. Jeg skulle også få et sporingsnummer når mobilen var sendt. Da jeg ikke fikk denne, ringte jeg så tilbake etter noen dager for å høre hva som skjedde. Fikk da beskjed om at de var gått tom for mobilen, og at den ville komme inn igjen ca 2 dager senere. Ringte så 2 dager senere for å høre om den nå var blitt sendt. Nei, men skulle bli sendt samme dag, eller dagen etter. Og slik fortsatte det.. Fikk aldri noe sporingsnummer, ringte inn, mobilen var ikke sendt, men skulle sendes med en gang. Så gikk de tom for mobilen igjen. Ringte så direkte til NetCom Skadeservice og ba de om å fikse opp i dette. Mens jeg ventet på tråden, så ringte de til Internett Telehandel, og de fikk samme beskjeden som meg, den skulle bli sendt samme dag. Dette skjedde 2 ganger. Ettersom det begynte å nærme seg jul, og jeg skulle på juleferie til Bergen, gav jeg beskjed til Internett Telehandel om at de måtte endre adressen til min søster i Bergen. Dette var ingen problem. Som sagt, så ringte jeg ganske ofte for å sjekke om mobilen var blitt sendt. Jeg spurte da også om de hadde riktig adresse. Jada, de hadde adressen i Stjørdal. Så jeg måtte oppgi adressen i Bergen hele 4 ganger før dette ble registrert (om det i det hele tatt ble det) I dag, 7. Januar, 5 uker etter at mobilen var bestilt, har jeg enda ikke fått noen mobil. Etter å ha sendt mail til NetCom, tok det 4 dager før jeg fikk som svar at dette var ikke NetCom kundeservice sitt området, og jeg måtte ta kontakt med NetCom Skadeservice for å gå videre med denne saken. Det har jeg da gjort i dag, og fikk da beskjed om at fra 01.01.08 har Netcom Skadeservice gått over til å bruke Moobi som leverandør av mobiler, da det har vært masse problemer med utsending fra Internett Telehandel. Jeg fikk beskjed om at mobilen var sendt fra Moobi, så regner med at den dukker opp i løpet av 2 dager. Fikk også beskjed om at jeg skulle få slippe å betale egenandelen på 350kr som kompensasjon for alle problemene. Så all ros til NetCom som har (forhåpentligvis) ordnet opp i problemene ved å bytte ut en av sine leverandører, og all ris til Internett Telehandel for utrolig dårlig kundebehandling og lovnader som ikke blir holdt. Så om noen av en eller annen grunn må ha noe med Internett Telehandel å gjøre, prøv å finn en annen bedrift. Bare min lille historie.. Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 I dag, fredag 11.01.08 har jeg enda ikke mottatt noen mobil. Det som nå har skjedd er at jeg ringte til NetCom Skadeservice på onsdag for å høre om mobilen virkelig var sendt. Jeg fikk igjen beskjed om å ta kontakt med Internett Telehandel, selv om Moobi var de som har tatt over utsending. Dette fordi Internett Telehandel fortsatt besvarte spørsmål om utsending av mobiler. Jeg snakket da med ei dame som skulle sende en mail til Moobi, for å undersøke status på min mobil, samt flere andre mobiler som kunder ventet status på. Etter et par timer ble jeg oppringt, hvor jeg så fikk et sporingsnummer fra posten. "Endelig" tenkte jeg. Men nei da. Da jeg gikk inn på posten sitt sporingssystem, så jeg at mobilen var registrert på omlastningsterminalen i Bergen. "Bergen? Det var da litt av en omvei for å komme til Stjørdal" Det som da hadde skjedd, var at Internett Telehandel hadde klart å sende mobilen til min gateadresse her i Stjørdal, men med min søsters postnummer og sted i Bergen. Dette resulterte jo i at mobilen har ligger på omlastningsterminalen i Bergen noen dager, da en slik adresse ikke eksisterer. Dette var noe jeg fikk mistanke om da jeg snakket med damen fra Internett Telehandel første gangen den dagen. Dette fortalte jeg en hyggelig kar jeg snakket med hos Moobi, som straks tok tak i saken. Det tok ikke lange tiden før jeg ble oppringt av samme person som kunne fortelle meg at jeg hadde helt rett i mistanken om feil sending, men at dette hadde Moobi ordnet opp i, ved at de hadde tatt kontakt med Posten, og omadressert pakken til min riktige adresse. Dette var en kostnad de selv skulle ta. DETTE kaller jeg kundeservice. De betaler for å rette opp i en feil de selv ikke har vært årsaken til. Så om alt nå går slik det bør gå, er vel forhåpentlig vist mobilen hos meg ca på mandag, 6 uker etter den ble bestillt. Håper virkelig ingen andre trenger å måtte oppleve dette. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Dette var da en virkelig merkelig og lei sak. Får du regningene hjem til deg selv eller går de også til søsteren din?? Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Regningene får jeg på nettbanken, så det er ikke noe problem. Dessuten er det jo ikke NetCom som har surret, men det eksterne firmaet NetCom har brukt for utsendelse av mobiler. Men nå får jeg bare krysse fingrene og håpe at mobilen kommer.. Den er jo snart avleggs.. Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Da var endelig mobilen kommet til meg, 6uker og 1dag etter jeg bestillte den. Den har nå vært innom Bergen og Knarvik i Hordaland noen dager, før den ble sendt videre til Trondheim. Litt overraskende var den sendt i oppkrav, så jeg måtte betale alt inkl omadressering. Ringte til NetCom i går ang dette, så de lovte å ringe meg opp igjen i dag, så skulle jeg få tilbake de pengene. Håper da de gjør dette.. OT, så virker mobilen veldig bra.. Litt uvant med tastene, men det tror jeg at bare er en tilvenningssak. Så da var denne historien nesten ferdig. Håper virkelig ingen andre trenger å oppleve dette.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå