Gå til innhold

802.11n i et rolig frekvensbånd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg nok motsatt erfaring, har aldri hatt så mye problemer som med netgear, dette gjelder også hos mange av mine kunder, etter å ha skiftet til feks D-Link hos disse har problemene forsvunnet som dugg for solen.

Rart det der. I Hybelhuset plasserte eieren en Linksys Ruter (2,4ghz "G-Nett"), nettet datt ut hele tiden. Trådløs. Etter og ha prøvd en ny en så virket heller ikke det. Tror han endra på Kanalen. Men det skulle ikke være noe problem grunnet av at det ikke var andre trådløse og få inn med NetStumbler (.com)...

Etter og ha plassert en Dlink så forsvant feilen...

PS: Har selv en Linksys GL (v1.1) og virker krute godt hjemme...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Skjønner fortsatt ikke at mer enn ytterst få slenger seg på dette. Standarden er ikke ferdig utviklet, ting virker ikke sammen!

Det problemet begynner vell å forsvinne?

Man kan jo leste tester hvor Linksys Draft-N kort fungerer med D-Link Draft N routere og andre veien.

Det store negative med de fleste draft-N nettverkskortene er at nesten samtlige av de "offisielle" driverne er veldig dårlige, så du må fort finne en annen driver.

En fordel med Dual-Band routere er jo at du kan velge å benytte deg av draft-N på 5.0GHz kanalen, og b eller g på 2.4GHz kanalen, slik at om du har PC-er som har draft-N nettverkskort, så kan de benytte seg av det, samtidig som du får brukt PC-ene dine som sitter med eldre nettverkskort.

Du må vell også ha et dual-band nettverkskort, og de er det ikke alt for mange av.

Selv venter jeg på at D-Link DGL-4500 skal komme til landet :)

En DIR-855 kan også bli interessant.

Lenke til kommentar

Jeg opplever 802.11n som meget stabilt og hurtig. Har et rendyrket 802.11n nettverk hjemme (ingen .b eller .g klienter); DIR-655 m/tilhørende DWA-142 adaptere og det går så det suser - nettverket faller aldri ut noen steder i huset.

Edit: det er 4-5 nettverk rundt omkring hos naboene så det er "nok" støy rundt.

Endret av Uberbox
Lenke til kommentar

Bruker selv 802.11n hjemme uten problemer. Draft 2.0 av n-standarden sier at det vil ikke bli gjort noen endringer. Produkter som er lagd i tråd med 2.0 standarden vil kunne oppdateres til siste revisjon ved firmware oppdateringer.

Airport Extreme støtter også 5GHz, det har den gjort lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...