Gå til innhold

TIVI 42" HD Ready- "TV1000 tv'en"


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

 

Kjøpte jaggumeg en tv på tv1000 her for en måned siden. Hadde ikke akuratt sett for meg at jeg skulle gjøre noe slikt. Muligens det var ett litt VEL spontant kjøp, men men. Det er veldig bra bilde på den, god meny, bra tilkoblingskontakter, dårlig fjernkontroll, men men. Alt i alt så er jeg fornøyd med kjøpet.

 

 

 

 

Dette lurer jeg på.

 

Jeg har koblet tv til PC via DVI kabel inn i ett Nvidia 8800 GTS skjermkort. Jeg får klart bilde på skjermen uten problemer, men jeg får ikke satt riktig oppløsning på den. Jeg får bare valgt 1280x720, ikke 1368x720. Valget er rett og slett ikke der. Tv er koblet inn og satt som extended dual-monitor. Powerstrip har vanligvis muligheter for å sette spesifikke oppløsninger, men da nvidia ikke har gitt ut driverinformasjon for 7 og 8-seriene sine, så har ikke powerstrip støtte for dette enda. Så jeg lurer; er det noen som har samme problem, eller kanskje vet hvordan i huleste jeg skal få ordentlig oppløsning på den? 1:1 pixel hadde vært knall.

 

ps: jeg får valgt 1368x720 hvis jeg markerer tv som primary monitor, men hvis jeg applyer denne oppløsningen så får man sånn "emulert" oppløsning, slik at hvis jeg drar mus opp til topp av skjerm, så følger bildet etter musa...

 

 

help?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er ny teknologi på 7000 og 8000-serien til Nvidia, så vil ikke gamle drivere fungere. Tenkte og sjekke med en laptop på dvi utgang, med noe ati-skjermkort eller noe i den duren, bare for å utelukke om det er problemer med skjermkort eller om det faktisk er tven.

 

 

takker for svar så langt =)

 

 

Flere som har lignende problemer eller?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...