Gå til innhold

Hva er det/de mest skuffende spillet/spillene du har spilt denne generasjonen?


Nimrad

Anbefalte innlegg

Etter en tråd hvor man skulle liste opp det dårligste konsollspillet man har spilt som skle litt ut fikk jeg inspirasjon til å lage denne. Her skal dere rett og slett liste opp spill som har skuffet dere mest denne generasjonen. Og for at dette ikke skal bli krangel så setter jeg pris på om dere kan la være og kommentere andre sine valg og skrive minst et par setninger om hvorfor du har valgt akkurat det spillet.

 

Jeg får begynne:

MotorStorm

Siden E3 i 2005 har jeg hatt lyst på dette spillet. Jeg har tidligere likt bilspill godt på PC. Det var derfor noe av det første jeg spilte på PS3-en min. Jeg ble dessverre meget skuffet. Det er veldig vanskelig, få baner, ikke split-screen, kun en story mode uten noe story, lange loadetider når du skal velge biler, noe som ofte får deg til å bare ta en bil for du gidder ikke vente osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Jeg skrev dette lange innlegget uten å ha sett at spillet skulle være fra denne generasjonen. Jeg slenger det ut uansett, når jeg tok meg tid til å skrive det. Legger til skuffende spill for denne generasjonen også.

 

 

 

Zelda: Ocarina of time

Jeg var bare ein liten pojke, N64 hadde nylig blitt kjøpt inn og jeg hadde den lite imponerende spillsamlingen på hele to spill. (FIFA 99 og 1080 hvis du lurte) En dag jeg satt å bladde i et eller annet drit jeg fant på gata så jeg et bilde av en grønnkledd og kul alv, med kick-ass bue og et stort sverd på ryggen. Jeg hadde aldri hørt om Zelda, men etter å ha sett det bildet brukte jeg alt jeg fikk av penger det året på å kjøpe spillet. Etter å ha spilt i 20 minutter var jeg skuffa. Ingen intense sverdkamper, og Link var ikke kul engang som liten. Det eneste kule som var mulig å gjøre var rolls, og det ble jeg fort lei. Jeg ble så skuffa at jeg skrudde det av, for å ikke spille det igjen før flere uker senere. Tror kanskje jeg gråt en skvett den kvelden.

 

Et par uker senere hadde jeg besøk av en litt eldre kar. Han hadde hørt om Zelda, og han hjalp meg å få kommet i gang. Etter å fått sverd og skjold var det rett inn i Deku Tree. Spillet viste seg fort å skulle bli det største jeg hadde opplevd som uerfaren gamer, jeg elsker fortsatt spillet mer enn noe annet.

 

En litt annerledes vri på "mest skuffende spill"

 

Mest skuffende spill denne generasjonen - Call of Duty 3 (X360)

Jeg hadde gleda meg veldig til å dette i hus. Har alltid like serien, og tenkte det skulle bli herlig med en ny tur til 2. verdenskrig. Dessverre ble jeg utrolig skuffa over enspillerdelen, har den dag i dag bare spilt gjennom 2/3 av spillet - det ble rett og slett for kjedelig! I tillegg synes jeg ikke online delen var så bra; litt ubalansert og kjøretøy jeg ikke følte passet inn. Det er COD3s skyld at jeg blir dårlig når jeg tenker på at det skal komme flere COD-spill fra 2. verdenskrig.

 

 

Sånn

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg kunne sagt Kane & Lynch: Dead Men, men det var frem til jeg prøvde Coop-delen. Spillet hoppa 2 karakterer opp etter den opplevelsen. Tony Hawk Proving Ground var også litt nedtur, jeg har nesten ikke giddet spille det siden jeg fikk det. Håpte dette skulle bli en tittel på linje med THPS2/THPS3, men dengang ei.

Lenke til kommentar

Skal vi se

 

 

Kane and lynch: Halvferdig møl med dårlige lyder, bugs dritt ai osv. jeg syns heller ikke at coop delen veide opp, jeg og kameraten min sovna halveis inn i spillet. Årets møkk

 

Lair: Vel er ikke et dårlig spill, sånn sett, men av det jeg har spilt denna generasjonen er det et av de dårligste. Lite engasjerende gameplay, utrolig vanskelige kontroller selv om det er dugbart ,skulle dog eksitert med analog muligheter! Grafikken og lyden løfter spillet en del, ser utrolig rått ut egentlig og er herlig musikk hele tiden.

Lenke til kommentar

ASS-ASSin's Creed. :D

 

Ok, Assassin's Creed, best å holde seg saklig. Det er ikke det at det er et dårlig spill. Det er bare det at det man gjør i spillet, skal man gjenta heeele tiden. Det som skuffer meg mest med AC er rett og slett potensialet jeg ser i det. De har laget hele denne rådigre byen, det fine landskapet, og en historie som faktisk ikke er så borte vekk, for så å pisse nesten alt bort på repeat-repeat-repeat-repeat-repeat-repeat-repeat.

Det føles som å få utdelt en MacGyver-kniv for å reparere ei romferge. Det finnes bedre verktøy!

 

Har fremdeles til gode å gå igjennom spillet, siden jeg må ta det i små porsjoner før jeg får øyeverk i hele trynet pga. ekstreme repetisjoner.

Endret av Tharos.
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke så fryktelig høye forventninger til Motorstorm, så for meg overrasket det faktisk i positiv retning.

 

De mest skuffende spillene for meg har vært:

 

Heavenly Sword

Først må jeg si at dette er et godt spill. Problemet er at det kunne ha vært så mye bedre. Det ble for mage quick-time eventer eller hva det nå heter. I tillegg var jeg ikke imponert over skyte sekvensene. Et spill med mye bra, men som for meg skuffer litt p.g.a. noen få designvalg.

 

Halo 3

Til tross for at jeg aldri ble fenget av 1 og 2 så fikk jeg høye forventninger til dette når det nærmet seg release. Multiplayer er fantastisk, men SP er helt ordinært. Historien og karakterene engasjerer meg ikke i det hele tatt dessverre.

Lenke til kommentar
EDIT: Jeg skrev dette lange innlegget uten å ha sett at spillet skulle være fra denne generasjonen. Jeg slenger det ut uansett, når jeg tok meg tid til å skrive det. Legger til skuffende spill for denne generasjonen også.

 

 

 

Zelda: Ocarina of time

Jeg var bare ein liten pojke, N64 hadde nylig blitt kjøpt inn og jeg hadde den lite imponerende spillsamlingen på hele to spill. (FIFA 99 og 1080 hvis du lurte) En dag jeg satt å bladde i et eller annet drit jeg fant på gata så jeg et bilde av en grønnkledd og kul alv, med kick-ass bue og et stort sverd på ryggen. Jeg hadde aldri hørt om Zelda, men etter å ha sett det bildet brukte jeg alt jeg fikk av penger det året på å kjøpe spillet. Etter å ha spilt i 20 minutter var jeg skuffa. Ingen intense sverdkamper, og Link var ikke kul engang som liten. Det eneste kule som var mulig å gjøre var rolls, og det ble jeg fort lei. Jeg ble så skuffa at jeg skrudde det av, for å ikke spille det igjen før flere uker senere. Tror kanskje jeg gråt en skvett den kvelden.

 

Et par uker senere hadde jeg besøk av en litt eldre kar. Han hadde hørt om Zelda, og han hjalp meg å få kommet i gang. Etter å fått sverd og skjold var det rett inn i Deku Tree. Spillet viste seg fort å skulle bli det største jeg hadde opplevd som uerfaren gamer, jeg elsker fortsatt spillet mer enn noe annet.

 

En litt annerledes vri på "mest skuffende spill"

 

Mest skuffende spill denne generasjonen - Call of Duty 3 (X360)

Jeg hadde gleda meg veldig til å dette i hus. Har alltid like serien, og tenkte det skulle bli herlig med en ny tur til 2. verdenskrig. Dessverre ble jeg utrolig skuffa over enspillerdelen, har den dag i dag bare spilt gjennom 2/3 av spillet - det ble rett og slett for kjedelig! I tillegg synes jeg ikke online delen var så bra; litt ubalansert og kjøretøy jeg ikke følte passet inn. Det er COD3s skyld at jeg blir dårlig når jeg tenker på at det skal komme flere COD-spill fra 2. verdenskrig.

 

 

Sånn

 

Zelda ROCKS!!!

Endret av sCuper
Lenke til kommentar

Haha! Kjenner meg veldig igjen i det du sier om Zelda Jakoozie! Skjønte heller ikke hvor man fikk sverdet, og syntes det var kjedelig.. men, etter jeg fikk litt hjelp var det sykt fett! Og, jeg ble litt småforelska i Zelda.. :p

 

Men, backontrack.. Denne generasjonens største skuffelse for meg er nok GH3.. Jeg er kjempe fan av GH 1 og 2.. og, har muligens litt for mange timer spilt på 2'ern også.. :p Så jeg gledet meg veeldig til GH3 kom ut.. Men, det er ett eller annet som gjør at det ikke føles eller ER GH på noen måte.. Timingen føles upresis, særlig på HO/PO, og det hele føles kun ut som knappetrykking...

 

Rock Band har heldigvis fått denne skuffelsen vekk.. Harmonix vet hva de driver med! :D

Lenke til kommentar

Denne generasjonen til nu med Wii 360 og PS3 som jeg har akkurat nu så er det Red Steel

Makan til ødelagt spill ska du lete lenge etter, og ja jeg har spilt ganske mangen spill denne generasjonen med wii 360 og PS3, men Red Steel tar kaka

Dårlig grafikk, lagger til det grader, sverdsystemet som ble hypet att det skulle bli så "bra" er jo helt på tryne dårligt laget

Og historien er makkverk, Katana Giri og Scott-San flaggra i mine ører så lenge jeg spilte det spillet, og jeg spilte det mer enn 2 1/2 time ja, nærmere 6 timer, eneste bra med Red Steel er att du kan vri wii moten så vrir du pistolen er micro smg eller hva faen du holder og skyter med...

 

Red Steel er det spillet som skuffet meg mest i denne generasjonen til nu ettersom jeg har wii, 360 og PS3 og har spilt mer enn 60 spill til dem allerede tilsammen ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Assassins Creed kommer i hvert fall meget høyt opp på denne lista. Altfor repeterende og kjedelig oppdrag etterhvert ødelegger et glimrende utgangspunkt. På starten virket det som et virkelig godt spill som kjørte enn litt annen vri med historie, men det ble dessverre fort kjedelig ...

Lenke til kommentar

Motorstorm

 

Ja eg forventet jo selvfølgelig ikkje noe ala CG-klippet, bare så det er sagt :p

 

For å summere det ganske kort, spillet var altfor tynt og spinkelt. Som andre har sagt var lastetidene heilt forjævlige og da er det grenser for kor mye man egentlig gidder å velge ulike kjøretøy. Spillet ser ganske godt ut til tider, men det varierer egentlig. Fartsfølelsen er som regel OK( når man sitter inni bilen) men noen ganger føles alt som seig seig sirup. Spillet var ganske artig sånn sett i starten, men eg fikk vel egentlig aldri heilt feelingen mye pga. mangel på rumble. Det merket seg godt ut i dette spillet. Underholdningsverdien var relativt kort, og gjenspillbarheten er pr. i dag rett og slett trekt ned i dass. Online delen av spillet virket OK, skal nevnes at eg ikkje har lagt så mange timene i det da eg stort sett var lei spillet før eg ramlet meg online.Plukket opp igjen spillet for litt siden for å teste det med rumble, og det føltes heilt klart bedre ut. Er klar over at det er kommet en del nedlastbart innhold, men det tar eg ikkje i betraktning siden intrykkene stammer fra da eg fikk spill mellom hendene sommeren 07.

 

Blei kanskje ikkje kort likevel.

 

Asassins Creed

 

Ja, så var det denne hypen som eg for ein gang skyld greidde å holde meg til dels unna. Eg hadde vert skeptisk til spilet lenge, mye pga. rapporter om elendig AI (som viste seg å stemme). Spillet kom i hus og det føltes veldig deilig og befriende å kunne springe over alt i byene. Snikmyrdingen var veldig artig, de første 3 gangene. Så blei eg faktisk veldig lei heile konseptet. Eg ville så gjerne vite historien videre, så eg tvang meg igjennom til siste slutt. Motivasjonen for å spille videre forsvant blant all den (kjedelige) repitisjonen og drivet i historien druknet i all uthalingen. Grafikken eg til tider enormt imponerende, og eg opplevde faktisk litt kitling i magen når eg skuet ut over byene fra de høgste utsiktene. Ikkje minst når man utfører leap og faith :wee: Men all denen klatringen og herjinga opp og ned var jo mye av grunnen til at spillet ramlet sammen. Ellers var det mye irriterende grafikk bugs op pop-up her og der. Ein annen ting var at eg hadde forventet litt bedre utnytting på musikkfronten, eg følte den var så anonym nesten heile veien.

 

Eg hadde ingen skikkelig store forventningen til spillet(heldigvis), og eg kommer nok til å kjøpe spill nr.2 i rekken pga. slutten. Men alt i alt var dette det mest skuffende spillet i fjor.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

1 Assassins Creed (Dårlig story, alt for ensformig gameplay, og dårlig bruk av knappene. Trenger bare holde inne stikkene så klatrer, løper og hopper Altair av seg selv.)

2 Halo 3 (Kjedelig gameplay, dårlig grafikk,dårlig singleplayer, morsomt online,men fortsatt eid av COD4.

3 Lair (Trenger vel ikke begrunnes)

4 Heavenly Sword (Strålende grafikk men, alt for kort)

5 Resistance( konge online, men dårlig grafikk og ensformig gameplay)

6 Motorstorm (Alt for lite innhold, morsomt gameplay, men blir for få baner og bare en spillemode. Og la oss ikke glemme. Ingen offline splitscreen multiplayer!?!???!!)

Endret av mnorm
Lenke til kommentar

Zelda: TP og Assassins Creed.

 

TP synes jeg at prøver for hardt å være det OoT en gang var. Spillet mangler sjel og sjarm, det er latterlig lett, musikken kunne vært langt bedre. Hyrule virka så uinteressant og livløst denne gangen, med gråe og triste Castle Town, en Kakariko Village som heller ser ut som en nedblåst westernby, og altfor få interessante karakterer. Visst var det Gorons og Zoras, men de "bare var der", på en måte. Som om Nintendo bare plasserte dem ut av reine fanservice-årsaker.

For all del, spillet er bra. Genuint bra, ingen tvil om det. Men jeg følte ikke at jeg spilte et nytt og forfriskende spill, bare et halvhjerta forsøk på å være OoT 2 eller noe.

Dette sier jeg som en diger Zeldafan, bare så det er oppklart.

 

Assassins Creed. Hva kan man si? Forferdelig AI til tider, utrolig kjip research, tilbakestående sideoppdrag, og det faktum at man gjentar de samme tre oppdragene igjen og igjen. Det finnes en grense for hvor lenge jeg er tilfreds med å hoppe fra tak til tak. Dessuten er jeg nødt til å handikappe meg selv for å få noe ut av kampene. Hele plottet var jo også helt på jordet, jeg vil være en snikmorder, ikke et pokkers minne. At det går an...

Endret av RevX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...