runerask Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Nå som alle etterhvert må ha digitale dekodere kunne man jo like gjerne kuttet avgiften og hatt NRK som betalingskanaler. Det digitale nettet har ingen betydning om man forsatt ønsker å ikke betale lisens. Man tar bare å kjøpe dekoderen sammen med en som betaler lisens fra før f.eks foreldre. Da får man i tillegg 70% rabbatt :!: Lenke til kommentar
frentix Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 At nrk er en betalingskanal som du ikke kan velge bort på noen måte (hvis man ikke kaster tv`en ut av vinduet) irriterer meg. De burde kode den og lagt den inn i programpakker slik at folk som ikke ser på den slipper å betale tusenvis av kroner. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 glad jeg ikke betaler for tv Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Avgiften er idiotisk. Betale så stiv pris bare for én kanal? Gjør meg rasende at man ikke kan velge det bort. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Avgiften er idiotisk.Betale så stiv pris bare for én kanal? Gjør meg rasende at man ikke kan velge det bort. Det er vel strengt tatt tre kanaler nå, er det ikke? Lenke til kommentar
SivilMilitaer Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Har lurt NRK helt siden jeg ble født Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Det er vel strengt tatt tre kanaler nå, er det ikke? Jeg får bare inn en. Og selv med 3 er det fortsatt dyrt. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Du sier noe der. Det er fryktelig urettferdig at de som bare får inn en kanal må betale like mye som de som får alle tre. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 "nrk" lisensen gjelder vel ikkje bare nrk tv. Den skal være med å finansiere nrk radio også. Regner med at de fleste har hørt på nrk p3 iblant. i alle fall hvis man jobber Selv hater jeg å betale lisens, men jeg betaler det alikevel. Er ikkje akkurat så mange penger i forhold til alt jeg bruker på data i året Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg kjøpte en tv i mitt navn. Glemte helt lisensen. Når jeg fikk den i posten skrev jeg et brev om at tven var en gave til min far noe han kunne bekrefte, men han gadd ikke skrive brev eller noe sånt. Han syntes det og sende brev er hi-tech og alt er et ork:!: Har ikke hørt noen ting og saken er nå liggi hos staten innkrevningssentral i et par mnd. De har tydligvis vært på døra for plutslig kom det fram at jeg hadde en 14" tv stående som jeg måtte betale lisens for. Sendte så mail at tven var levert hos huseier og tven sto her når jeg flytta inn. Fikk så beskjed om at hun måtte kontakte lisens kontoret via mail og bekrefte det samt en forespørsel om hun betaler lisens for den 14" tven. Jeg har ikke svart på den siste mailen og dette er lenge siden. Jeg gidder ikke løpe rundt og plage folk med lisensen. Det der får dem finne ut av selv. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Æsj, jeg måtte selv ut med 1100,- for den latterlige tv-lisensen for noen dager siden. Tingen er den at jeg ikke har dekning på de forskjellige tv-kanalene der jeg bor (leilighet), og jeg kunne heller ikke brydd meg midre om det (jeg ser aldri på tv). Men pga at jeg må ha en tv for å spille playstation og gamecube, blir jeg dermed lisenspliktig. Jeg håper inderlig at politikerne tar til vetet når det digitale bakkenettet tar helt over, slik at tv-apparatet ikke lenger blir lisenspliktig, men selve tuneren for å få inn kanalene blir det i stedet. Hvis det hadde blitt tilfellet, er det mulig at antall lisensbetalere hadde blitt redusert mye også. Mener å ha lest at antall tv-tittere har blitt redusert en god del i moderne tider, sikkert pga data og tv-spill. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Så lenge NRK ligg fritt tilgjengeleg på markedet vil det nok være lisens, det burde blitt pakka inn i TV-pakkane til CD, Viasat, RiksTV sånn at alle kanalane fekk ein pris. Eg vil tru problemet framleis ville vore reklamen. Lisensen er mykje dyrare enn det kanalane ville kosta i ein pakke og det hadde blitt lisens uansett. Skulle hatt ein pakke med og utan NRK og ingen måte å få tak i kanalen utan å betale månedtlig. Då hadde ingen abonnert pga. stive prisar og NRK hadde blitt reklamefinansiert. Hadde ikkje plaga meg nevneverdig. På radioen er det vel reklame, er dei og dekka av lisensen? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) På radioen er det vel reklame, er dei og dekka av lisensen? Det er ikke reklame på noen av NRKs 16 (?) kanaler. Endret 3. februar 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Jeg kjøpte en tv i mitt navn. Glemte helt lisensen. Når jeg fikk den i posten skrev jeg et brev om at tven var en gave til min far noe han kunne bekrefte Jeg gjorde samme "feilen" Jeg skrev et kortfattet brev til lisensavdelingen nrk om at tv-en var en gave til mor og at jeg ikke eier tv. Gikk 2 uker uten svar før jeg kontaktet dem pr. telefon for å høre status på saken. Fikk da beskjed at kravet var slettet og at jeg kunne se bort fra lisensavgiften jeg hadde fått. Jeg kjører mediacenter med TV-tuner. Jeg har ikke giddet og tatt noen av NRK kanlene inn i kanal listen min engang. Endret 3. februar 2008 av haddis Lenke til kommentar
runerask Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg har ei gruppe på NettBy som heter "Vi som er imot NRK lisensen", meld dere inn Vi nærmer oss 3000 medlemmer der For øyeblikket er det en diskusjon om å lage en demonstrasjon Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 En gruppe på nettby blir vel tatt like seriøst som en klovn. Men noe burde man da kunne gjøre for å fjerne den lisensen? Lenke til kommentar
runerask Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) En gruppe på nettby blir vel tatt like seriøst som en klovn. Men noe burde man da kunne gjøre for å fjerne den lisensen? Hvilken kriterier mener du at denne gruppen er useriøs? Endret 3. februar 2008 av runerask Lenke til kommentar
SivilMilitaer Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) En gruppe på nettby blir vel tatt like seriøst som en klovn. Men noe burde man da kunne gjøre for å fjerne den lisensen? Hvilken kriterier mener du at denne gruppen er useriøs? HAHA fordi det er bare 14tisser der og 5åringer woot http://www.nettby.no/community/article.php...unity_id=514019 Endret 3. februar 2008 av SivilMilitaer Lenke til kommentar
runerask Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 En gruppe på nettby blir vel tatt like seriøst som en klovn. Men noe burde man da kunne gjøre for å fjerne den lisensen? Hvilken kriterier mener du at denne gruppen er useriøs? HAHA fordi det er bare 14tisser der og 5åringer woot http://www.nettby.no/community/article.php...unity_id=514019 Ja-ha Så da lever vi i et useriøst land, eller verden om du vil. Det finnes jo barn, ungdommer over alt. Har du ikke bedre påstander????? og, hvorfor skulle det være useriøst av den grunn? Det er nok noe annet her som er useriøst, om du spør meg, ha Lenke til kommentar
SivilMilitaer Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 En gruppe på nettby blir vel tatt like seriøst som en klovn. Men noe burde man da kunne gjøre for å fjerne den lisensen? Hvilken kriterier mener du at denne gruppen er useriøs? HAHA fordi det er bare 14tisser der og 5åringer woot http://www.nettby.no/community/article.php...unity_id=514019 Ja-ha Så da lever vi i et useriøst land, eller verden om du vil. Det finnes jo barn, ungdommer over alt. Har du ikke bedre påstander????? og, hvorfor skulle det være useriøst av den grunn? Det er nok noe annet her som er useriøst, om du spør meg, ha jeje, hele konseptet Nettby er for useriøst. HEi la oss finne en borger hahaha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå