Gå til innhold

NRK-lisens *banne* *banne*

Olavxxx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser så godt som aldri på nrk likevel, drittkanal!

Skal aldri betale lisens.

Om du aldri ser på er det ikke rart du ikke vet hvor godt programutvalg de har nå.

Battlestar Galactica, Carnivále, Doctor Who, sportssendinger, Heroes, Curb your Enthusiasm, Peep Show, Etaten, mange gode dokumentarer og knallgode filmer (NRK3 viser i hvert fall en film hver kveld, tror jeg. I morgen er det Pulp Fiction).

Greit nok at du ikke liker lisensavgiften, men nå uttaler du deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på, "AlltidRett".

Er vel slik det må gjøres, tviler sterkt på at mange hadde giddet å abonnere på Nrk1 :)

Hvor tar du det fra? De har jo stadig vekk bortimot halvpartene av alle TV-seerene.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Greit nok at du ikke liker lisensavgiften, men nå utaler du deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på, "AlltidRett".

Hvor tar du det fra? De har jo stadig vekk bortimot halvpartene av alle TV-seerene.

Jasså, du mener at du har mer peiling på hva >>JEG<< liker å se på, enn det >>JEG<< har?

Min personlige mening har du ingen makt over, demon.

Grunnen til at jeg aldri ser på denne kanalen er fordi jeg synes det som går der for det meste er noe dritt.

Og tro meg, jeg VET hva som går der.

Greit nok at de har 2-3 programmer som kan være verdt å se på, men å måtte betale til dem for å eige et fjernsyn gjør meg uansett forbanna :)

Lenke til kommentar
Greit nok at de har 2-3 programmer som kan være verdt å se på, men å måtte betale til dem for å eige et fjernsyn gjør meg uansett forbanna :)

Du betaler en kringkastningsavgift for å eie en tv-tuner.

Pengene går inn i statskanalen NRK til å lage tvprogrammer, derfor vil NRK1, NRK2 og NRK3 ligge åpne i nettet slik at alle som eier en tv-tuner skal få mulighet til å se på disse.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke å bli tvunget til å ha kanaler.. En god Tv-kanal, skarstad, det er Discovery.

Ah, ja, den kanalen er jeg også tilhenger av, selv om det kan være irriterende med reklamepauser hvert tiende minutt og ingenting annet enn repriser.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke å bli tvunget til å ha kanaler.. En god Tv-kanal, skarstad, det er Discovery.

Ah, ja, den kanalen er jeg også tilhenger av, selv om det kan være irriterende med reklamepauser hvert tiende minutt og ingenting annet enn repriser.

Gjør jo ikke noe at det er repriser sålenge man ikke har sett de før. Eneste jeg liker som går på nrk er heroes, men det ser jeg på pcen uansett. Og er enig i at nrk er dritt, voksentv.

Lenke til kommentar
National Geographic Channel, TV 3, Viasat 4, TV 2, Discovery og MTV. De kanalene er det eneste behovet jeg har. Nrk kan **** seg selv sideslengs. Værste avgiften evver, ikke jeg som betaler men alikevel.

Tror det hadde klikket for meg om jeg hadde sett op de kanalene der over tid. Det er så forbanna mye reklame. Blir jo helt hjernevasket. Liker discoveryprogrammer, men klarer ikke se på den kanalen i mer enn korte perioder. Er det bra programmer, så må jeg laste de ned.

Nå skal ikke jeg lyge på meg at jeg betaler lisensen. DA jeg kjøpte tv til min leilighet, så oppgav jeg instinktivt fattn sitt navn. Men NRK kanalene har veldig mye bra, og de lager veldig mye bra selv.

Det er at det er en "voksentv"-kanal kan jeg ikke protestere på, da jeg ikke er tenåring lenger og er sikkert ikke så objektiv på det området lenger.

Lenke til kommentar

Tips til folk som skal ha seg TV, ikke bruk ditt eget kredittkort hvis du skal betale i noen andre sitt navn. Hjalp ihvertfall meg fint lite. The Goverment are spying on our transactions :p

Fikk teite kringkastingsavgiften etter nesten ett år, noe som sannsynligvis har med at jeg ikke har hatt inntekt på selvangivelsen før. Meget irriterende at en liten feil skal koste meg over 2000 i året når jeg kun bruker TVen til DVDer :/

Det jeg lurer på er om når det digitale bakkenettet kommer og man ikke får inn gamle sendinger, kan dem kreve penger hvis du ikke har tuner som ta inn signalene? Men dem har nok gardert seg mot dette på en eller annen måte, så vi får se.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er om når det digitale bakkenettet kommer og man ikke får inn gamle sendinger, kan dem kreve penger hvis du ikke har tuner som ta inn signalene? Men dem har nok gardert seg mot dette på en eller annen måte, så vi får se.

Det kan dem. Det heter kringkastingslisens, og det kringastes fortsatt.

Lenke til kommentar

Discovery sender veldig mange gode programmer, men det er vel reklame hvert 8-10ende minutt og en lang pause mellom hvert av programmene som oftest. Det er litt synd, men man blir vandt til det, og det er vel ikke et stort problem. Det synes hvertfall ikke jeg.

NRK er en helt grei kanal, men ville ALDRI betalt for den om jeg kunne velge, da jeg ser ekstremt lite på den kanalen eller kanalene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg gjorde også en tabbe da jeg kjøpte en TV for noen år siden, og betalte og førte garanti på eget navn. Fikk lisensavgift og følte at det ble litt teit å måtte betale noe jeg brukte relativt lite, nemlig NRK.

Tok å sendte en epost til lisenskontoret et par år senere og oppga at TV'en hadde tatt kvelden, etter det har jeg ikke sett flere lisensregninger :new_woot:

Lenke til kommentar
Nå som alle etterhvert må ha digitale dekodere kunne man jo like gjerne kuttet avgiften og hatt NRK som betalingskanaler.

:yes:

Men hadde dei gjort det og oppretthaldt prisen for dette hadde jo abonnementet blitt dobbelt så dyrt. Det er ganske stiv pris, merkeleg at det ikkje er kome eit betre system på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg elsker lisenskontrolløren. Den postmoderne antihelten!

Hadde selv besøk av dævelen forkledd som kontrollør. Vi smilte som to kløyvde hestehoder til hverandre, og fant ut at spetakkelet som stod på full guffe i andre etasje så klart var nyinnkjøpt ... :whistle:

Jeg så han vel avsted, mens jeg i mitt stille sinn ønsket han grundig steinet, og da helst med særs små steiner.

:ph34r:

entry_head.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...