Olavxxx Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Forbannade NRK lisens!! Jeg fikk beskjed av damen min, over MSN, at hun var hjemme i lunchen og da banket NRK lisenskontrolløren på døren. Han begynte å grave, som de gjør. Hun sa at hun "ikke visste noe om det" og hun sa jeg ikke hadde TV, men plasma monitor. Dette stemmer! Jeg har ikke en TV, men en plasma monitor, som er laget for profesjonelle fremvisninger på Data. Det er ingen Tuner koblet til monitoren, jeg kjører bare PS3 og PC på den. Anyhow, hun hadde visst fått en lapp av kontrolløren og på denne lappen står visst mitt og hennes navn, samt det står visst at vi har hatt TV koblet til, siden hun flyttet inn. Jeg sendte i sted epost til NRK: Hei, Når jeg var på jobb nå, så åpnet damen min døren og der var lisenskontroll. Hun sa til lisenskontrolløren at jeg ikke har TV, men plasma monitor. Han skrev ned at jeg har TV, noe jeg ikke har! Det er en plasma monitor, ikke en TV. dvs. den er laget for fremvisning av PC-bilder. PCen min har heller ikke TV-tuner! Monitoren har ikke mulighet for å ta inn tv-kanaler, da det ikke er tuner i den. Monitoren brukes bare til å vise DVD, m.m. fra PC, samt spilling på Playstation 3 (som heller ikke kan ta inn noen TV-signaler!). Jeg har heller ikke noen Kabel-TV eller parabolutstyr. Ønsker sådeles å bli slettet fra eventuell register over "lisensplikt", da jeg ikke oppfyller kravene. Om dere ønsker å komme å se på >>> MONITOREN <<< min, så kan dere ta kontakt med meg og eventuellt avtale en dag det passer meg. (Må være kveldstid, eventuellt helg). Ps. Om dere vil komme å kontrollere, ikke send en som er redd for stor hund som sjefer litt. Mvh, xxx Anyhow, jeg måtte bare lette litt på dampen nå!! Endret 7. januar 2008 av DaButcher Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Har du ikkje tuner er det ikkje noko problem, ingenting å øse deg opp for. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Har du ikkje tuner er det ikkje noko problem, ingenting å øse deg opp for. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Har du ikkje tuner er det ikkje noko problem, ingenting å øse deg opp for. Nei, men det er jo det som er saken! Jeg var jo ikke hjemme, så jeg fikk jo ikke argumentert for det der. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 "Ps. Om dere vil komme å kontrollere, ikke send en som er redd for stor hund som sjefer litt." For en dødstrussel.. Herregud. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 "Ps. Om dere vil komme å kontrollere, ikke send en som er redd for stor hund som sjefer litt." For en dødstrussel.. Herregud. Det er ikke trussel, hunden min er stor og bjeffete. Lenke til kommentar
jlek Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Forbannade NRK lisens!! Jeg fikk beskjed av damen min, over MSN, at hun var hjemme i lunchen og da banket NRK lisenskontrolløren på døren. Han begynte å grave, som de gjør. Hun sa at hun "ikke visste noe om det" og hun sa jeg ikke hadde TV, men plasma monitor. Dette stemmer! Jeg har ikke en TV, men en plasma monitor, som er laget for profesjonelle fremvisninger på Data. Det er ingen Tuner koblet til monitoren, jeg kjører bare PS3 og PC på den. Anyhow, hun hadde visst fått en lapp av kontrolløren og på denne lappen står visst mitt og hennes navn, samt det står visst at vi har hatt TV koblet til, siden hun flyttet inn. Jeg sendte i sted epost til NRK: Hei, Når jeg var på jobb nå, så åpnet damen min døren og der var lisenskontroll. Hun sa til lisenskontrolløren at jeg ikke har TV, men plasma monitor. '' Han skrev ned at jeg har TV, noe jeg ikke har! Det er en plasma monitor, ikke en TV. dvs. den er laget for fremvisning av PC-bilder. PCen min har heller ikke TV-tuner! Monitoren har ikke mulighet for å ta inn tv-kanaler, da det ikke er tuner i den. Monitoren brukes bare til å vise DVD, m.m. fra PC, samt spilling på Playstation 3 (som heller ikke kan ta inn noen TV-signaler!). Jeg har heller ikke noen Kabel-TV eller parabolutstyr. Ønsker sådeles å bli slettet fra eventuell register over "lisensplikt", da jeg ikke oppfyller kravene. Om dere ønsker å komme å se på >>> MONITOREN <<< min, så kan dere ta kontakt med meg og eventuellt avtale en dag det passer meg. (Må være kveldstid, eventuellt helg). Ps. Om dere vil komme å kontrollere, ikke send en som er redd for stor hund som sjefer litt. Mvh, xxx Anyhow, jeg måtte bare lette litt på dampen nå!! Hehehe.. Vittig! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jeg trodde det var barneskolelærdom at det eneste gyldige svaret til en lisenskontrollør var "Nei.", og deretter lukke døren.. Du kan med fordel også endre emnefeltet på tråden her til noe litt mer beskrivende. Endret 7. januar 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 "Ps. Om dere vil komme å kontrollere, ikke send en som er redd for stor hund som sjefer litt." For en dødstrussel.. Herregud. Det er ikke trussel, hunden min er stor og bjeffete. hm ja hva har det med 'sjefete' å gjøre? Er det ikke din plikt som hundeeier å få bort bikkja til å oppføre seg når det kommer besøk. Ser ikke at dette var noe big deal.. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) "Ps. Om dere vil komme å kontrollere, ikke send en som er redd for stor hund som sjefer litt." For en dødstrussel.. Herregud. Det er ikke trussel, hunden min er stor og bjeffete. hm ja hva har det med 'sjefete' å gjøre? Er det ikke din plikt som hundeeier å få bort bikkja til å oppføre seg når det kommer besøk. Ser ikke at dette var noe big deal.. Ansvar og ansvar.. Poenget er at hunden min må da få lov å bjeffe så mye den vil, i mitt hjem. For all del, det er en snill hund altså. Men i noen tilfeller bjeffer han fælt, som feks. når det kommer ukjente folk inn i leiligheten. Det er litt "hunderasisme" ute å går, når de ser en stor og sort hund, så blir folk ekstra redde.. Men, men.. Jeg skal jo seff ikke prøve å skremme lisenskontrolløren, men noen folk er redde for hunder som bjeffer, da spesiellt når de er over 35kg. Håper ikke de tolker det der som trussel da, var ikke ment sånn Jeg bare misliker situasjoner der hunden min skremmer folk, var det jeg tenkte på. -- btw. jeg tror ikke han var inne i leiligheten en gang. Endret 7. januar 2008 av DaButcher Lenke til kommentar
jaco Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 "Ps. Om dere vil komme å kontrollere, ikke send en som er redd for stor hund som sjefer litt." For en dødstrussel.. Herregud. Det er ikke trussel, hunden min er stor og bjeffete. hm ja hva har det med 'sjefete' å gjøre? Er det ikke din plikt som hundeeier å få bort bikkja til å oppføre seg når det kommer besøk. Ser ikke at dette var noe big deal.. Er ikke det denne tråden her handler om kanskje? off oppgitt. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 faen faen faen!! han lisenskuken lurte damen min til å skrive under på at vi har hatt lisenspliktig utstyr i bruk siden sommeren 2007. har det noe gyldighet? det er min plasma monitor (ikke tv!!) og det er min leilighet. hun betaler ikke noe for å bo hos meg.. spørsmålet er vel: er jeg "doomed" nå? eller kan jeg bare nekte å betale og kreve de skal komme å inspisere monitoren? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 faen faen faen!!han lisenskuken lurte damen min til å skrive under på at vi har hatt lisenspliktig utstyr i bruk siden sommeren 2007. er jeg "doomed" nå? eller kan jeg bare nekte å betale og kreve de skal komme å inspisere monitoren? Ta en kopi av "erklæringen" og send et brev (- email? -) til lisenskontoret og forklar at damen din misforsto, at du har en skjerm uten TV-tuner og at du derfor ikke skal betale lisens. Du kan godt nevne det om kontrolløren har opptrådt på en provoserende måte. Hvis du allikevel får en giro i februar, så sender du et nytt brev (email) og viser til dette brevet. Og så betaler du ikke. Relæks - du har en god sak. Det er irriterende å få slike saker å stri med, men det er ikke noe å miste nattesøvn over. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 faen faen faen!!han lisenskuken lurte damen min til å skrive under på at vi har hatt lisenspliktig utstyr i bruk siden sommeren 2007. er jeg "doomed" nå? eller kan jeg bare nekte å betale og kreve de skal komme å inspisere monitoren? Ta en kopi av "erklæringen" og send et brev (- email? -) til lisenskontoret og forklar at damen din misforsto, at du har en skjerm uten TV-tuner og at du derfor ikke skal betale lisens. Du kan godt nevne det om kontrolløren har opptrådt på en provoserende måte. Hvis du allikevel får en giro i februar, så sender du et nytt brev (email) og viser til dette brevet. Og så betaler du ikke. Relæks - du har en god sak. Det er irriterende å få slike saker å stri med, men det er ikke noe å miste nattesøvn over. Ja, hun sier at han drev å avbrøt henen hele tiden, så hun fikk ikke forklart. Tror ikke hun visste hva hun skrev under på engang. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Å betale lisens til NRK for å EIGE et fjernsyn er det dummeste!! Jeg blir like forbanna hver gang jeg tenker på det. Jeg ser så godt som aldri på nrk likevel, drittkanal! Skal aldri betale lisens. Lenke til kommentar
bjirn Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Nå er det ikke NRK-lisens du betaler da, det er kringkastingslisens. Men i mine øyne er dette en foreldet avgift som burde fjernes. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Nå er det ikke NRK-lisens du betaler da, det er kringkastingslisens. Men i mine øyne er dette en foreldet avgift som burde fjernes. Det heter ganske riktig kringkastingslisens eller -avgift, men som man kan lese her ; "Kringkastingsavgiften tilfaller i sin helhet NRK." Og da er det jo ikke helt feil å kalle det NRK-lisens. For min del kan de godt fjerne den, men spørsmålet er hva de skal erstatte den med ... - Finansiering av NRK over statsbudsjettet fordi NRK oppfyller en del "statlige behov" ? - Finansiering ved salg av reklametid? - Finansiering ved salg av abonnement til seerne? - Finansiering ved private donasjoner? Det er fordeler og ulemper ved alle disse ... Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Det er fint at dere rettefantomer påpekte at det virkelig heter kringkastingsavgift, noe jeg selvfølgelig ikke visste Den opplagte måten å få slutt på lisensavgiften er jo at Nrk tar betalt for reklamer de også. Synes det er høl i huet å betale avgift til dem for å eie et fjernsyn, som sagt. Er vel slik det må gjøres, tviler sterkt på at mange hadde giddet å abonnere på Nrk1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 ... tviler sterkt på at mange hadde giddet å abonnere på Nrk1 Si ikke det. Det er nok en del som er villige til å betale 40 kr/uke for tre kanaler der man slipper å se de teite reklamefilmene igjen og igjen og igjen og igjen ... Selv blir jeg lei de fleste reklamefilmene den andre gangen jeg ser dem (- om ikke før -), så jeg holder ikke ut særlig lenge på TV2, -3, -4 og de der. Men noen trives tydeligvis med det og enkelte ville vel ha godtatt reklame på dass dersom de kunne få gratis dopapir .... Men NRK får neppe 1.8 millioner abonnenter dersom lisensen faller bort ... Lenke til kommentar
bjirn Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Du får jo alle tre NRK-kanalene gratis hos NGT! Men ja, jeg tror nok det er ganske mange i Norge som hadde betalt for NRK og ja, jeg tror nok jeg hadde. NRK3 er jo en knall kanal, og i juletider er jo NRK1 et must... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå