Torekm Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Kjøpte denne viften ved en "feiltagelse" da jeg i de sene timer kjøpte in deler til ny PC. Feiltagelse mtp at jeg gjerne vil overklokke en q6600 innenfor forsvarlighetens rammer, og trodde denne var tingen for overklokking.. Ser nå i etterkant at den ikke er anbefalt noen steder til nettopp dette.. Så jeg har et par spm som jeg hadde satt stor pris på om en "kyndig" kunne besvare: Hva kan jeg regne med å kunne OC q6600 til med den? 3ghz eller mindre? Er det verdt pengene å eventuelt bare kjøpe en annen kjøler? (er det stor forskjell .. så er ikke pengene et problem.. ) og sist men ikke minst: Hvilken temperaturer er det forsvarlig/lurt å la q6600 kjøre på? På forhånd takk for alle svar. Tore Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Har en Sånn på min 2,6 quad , satt den rett opp til 3 uten problemer, gikk da fra 58 til 70 grader så valgte å ha den uklokket til vannkjøling kommer i hus. quad er ganske varm fra før med sine TDP 95w (282w load) på din Vs TDP 65w ( 178w load) på en E6850 3.0 Endret 7. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Torekm Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Har en Sånn på min 2,6 quad , satt den rett opp til 3 uten problemer, gikk da fra 58 til 70 grader så valgte å ha den uklokket til vannkjøling kommer i hus.quad er ganske varm fra før med sine TDP 95w (282w load) på din Vs TDP 65w ( 178w load) på en E6850 3.0 Hmm... Jeg får bare teste det ut når det kommer da.. Men 70grader er altså smertegrensen? Takk for svar forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå