Gå til innhold

Spm ang Cpu-kjøler (ZALMAN 8700 NT)

Torekm

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne viften ved en "feiltagelse" da jeg i de sene timer kjøpte in deler til ny PC. Feiltagelse mtp at jeg gjerne vil overklokke en q6600 innenfor forsvarlighetens rammer, og trodde denne var tingen for overklokking.. Ser nå i etterkant at den ikke er anbefalt noen steder til nettopp dette.. :hmm:

Så jeg har et par spm som jeg hadde satt stor pris på om en "kyndig" kunne besvare:

Hva kan jeg regne med å kunne OC q6600 til med den? 3ghz eller mindre?

Er det verdt pengene å eventuelt bare kjøpe en annen kjøler? (er det stor forskjell .. så er ikke pengene et problem.. :whistle: )

og sist men ikke minst:

Hvilken temperaturer er det forsvarlig/lurt å la q6600 kjøre på?

På forhånd takk for alle svar.

Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Sånn på min 2,6 quad , satt den rett opp til 3 uten problemer, gikk da fra 58 til 70 grader så valgte å ha den uklokket til vannkjøling kommer i hus.

quad er ganske varm fra før med sine TDP 95w (282w load) på din Vs TDP 65w ( 178w load) på en E6850 3.0

Endret av War
Lenke til kommentar
Har en Sånn på min 2,6 quad , satt den rett opp til 3 uten problemer, gikk da fra 58 til 70 grader så valgte å ha den uklokket til vannkjøling kommer i hus.

quad er ganske varm fra før med sine TDP 95w (282w load) på din Vs TDP 65w ( 178w load) på en E6850 3.0

Hmm... Jeg får bare teste det ut når det kommer da.. ;) Men 70grader er altså smertegrensen?

Takk for svar forresten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...