Gå til innhold

Intel-CPU får integrert grafikk

Anbefalte innlegg

Bare meg som synes at bildet av prosessorkjernen ser forvrengt ut? Er ikke vanlig å integrere sikksakkmønstre i CPU-designet, ei heller merkelige utvekster på sidene. Forvrengningen begynner litt før halvveis nedpå bildet, kanskje artikkelforfatter kan forsøke å laste opp bildet på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser fram til integrering av GPU, det er tross alt ikke så mange av maskinene i maskinparken som trenger en særlig kraftig GPU, og da er det ergelig å bruke penger på en dedikert, evt måtte holde seg til relativt funksjonsløse hovedkort, eller "bedriftsprodukter"

AtW

Det artige med dette er jo at med HK hvor man har integrert GPU må man bytte hele hovedkortet for å oppgradere den chippen som ofte i tillegg krever en reinstallasjon av OS og mye kjas, eller kjøpe en ekstra og dyr dings(grafikkort).

Mens med CPU/GPU vil man også få oppgradert grafikk når man oppgraderer CPU. Det synes jeg er det geniale. Nå de siste årene hvor CPU'er har forandret seg mye har jeg begynt å oppgradere CPU på samme HK opptil flere ganger, før var ikke dette like aktuelt.

Mitt AM2 kort har gått fra en 3200+ SC til en X2 6000+ og etterhvert får den kanskje også en Phenom på samme HK. Altså minst 3 cpu'er på samme HK. Mitt P35 har en E4300 og vil kanskje få en Q6600 og garantert en Wolfdale eller Yorkfield.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Håper de satser skikkelig, og lager en ordentlig GPU-del som også avlaster CPU-delen for å vise grafikken. Mer slik som vanlige grafikkort fungerer i dag. Bare at de får en sinnsyk rask "bus" :dribble:

Det er vel ønsketenkning ennå kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...