rc-halv Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Heisann. Holder fortsatt på med administratorpanelet mitt, men ønsker å ha mulighet til å endre passord også via administratorpanelet. Sender via et get-script som man skriver inn passordet, til scriptet nedenfor. Det nye passordet blir hentet fra den andre get-filen, men det blir ikke skrevet til databasen. Kun passord, og ikke brukernavn som skal endres. Hva er feil? <?php $host="localhost"; $username="**"; // >Brukernavn /mysql) $password="**"; // Passord (mysql) $db_name="**"; // Databasenavn $tabell="**"; // Tabellnavn $pass=$_GET['pass']; // Kobler opp mot databasen mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect"); mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB"); // Henter brukernavn og passord fra rch_logginn.php $brukernavn=$_POST['brukernavn']; $passord=$_POST['passord']; //Sporringen som henter info fra get-script og erstatter i databasen. $mysql_query="UPDATE brukere SET passord = '.$pass.' WHERE id = 1;"; $result=mysql_query($sql); echo 'Ditt nye passord er '; echo "<b>$pass</b>"; echo'<br><br><br>Husk å notere ditt nye passord.'; echo '<br><br><br><br><br><a href="rch_administratorpanel.php">.:: Tilbake til administratorpanelet ::.</a>'; ?> Endret 7. januar 2008 av steinslett Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Spørringen som er feil? Update into osv? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Du kan ikke legge inn en spørring med nøyaktig den samme iden. Du må bruke denne Sql spøringen: <?php mysql_query("UPDATE tabell SET hei = 'hei' WHERE id = '".$id."' "); ?> UTESTET! Vent i alle fall noen minutter mer før du poster igjen! Endret 7. januar 2008 av Mats Danielsen Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Prøvde denne spørringen: $mysql_query="UPDATE brukere SET passord = '.$pass.' WHERE id = 1;"; Spørringen fungerer jo i terminalen når jeg bytter ut .$pass. med ett nytt passord. Men, det blir fortsatt ikke oppdatert i databasen. Dette er hva som er i databasen: mysql> select * from brukere; +----+------------+---------+ | id | brukernavn | passord | +----+------------+---------+ | 1 | brukernavn | passord | +----+------------+---------+ 1 row in set (0.00 sec) Må være noe med scriptet, ikke spørringen, for når jeg skriver rett inn spørringen som fungerer i terminalen så blir det heller ikke endret. UPDATE brukere SET passord = 'passord' WHERE id = 1; Endret 7. januar 2008 av steinslett Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Les nå koden jeg skrev. For det første så blir passordet oppdatert til '.PASSORD.'. Også sikker på at det kun er nummer 1 som skal oppdateres? Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Les nå koden jeg skrev. For det første så blir passordet oppdatert til '.PASSORD.'.Også sikker på at det kun er nummer 1 som skal oppdateres? Spørringen $mysql_query="UPDATE brukere SET passord = '.$pass.' WHERE id = 1;"; fungerer i terminalen, hvorfor funker den ikke i scriptet da? $pass=$_GET['pass']; er det nye passordet som blir hentet fra get-scriptet. Er kun nr 1 (id 1 ) som skal oppdateres ja. Hvis du vet løsningen, må du skrive akkurat hva jeg trenger. Trenger alt med teskje, da jeg er relativt ny på dette enda. Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) $sql="UPDATE brukere SET passord = '$pass' WHERE id = 1;"; $result=mysql_query($sql); Er rett. LØST. Trenger derimot en del validering Endret 7. januar 2008 av steinslett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå