Gå til innhold

Kan man selv bytte skjermen på en Amilo Pro V3505?

Gjest Slettet+9018234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234

Etter at et visst flyselskap tar fullstendig avstand for å ha behandlet min notebook som pisket møkk og knuste skjermen, ser jeg meg nødt til å enten bytte skjermen eller kjøpe ny bærbar.

På supporten oppgir de at prisen på en ny skjerm (altså, LCD-skjermen inkludert "lokket") koster rundt 3000,-, deretter kommer timespris for å sette det på; noe som er 990,- pr. påbegynte time. Supporten sier det tar rundt 1 til 1.5t å gjøre arbeidet, noe som effektivt tilsier at å la Fujitsu ta jobben koster meg rundt 5 laken - så godt som en ny bærbar. Jeg spurte de om dette er noe jeg heller selv kan gjøre, hvorpå de mente at dette burde erfarne fingre polere over. Nå anser jeg meg selv som nokså oppdatert på det tekniske, og har så godt som skrudd opp mye av hele maskinen tidligere.

Uansett, nå er det rundt 1 uke igjen på garantien, så spørsmålet mitt er hvorvidt dette er en jobb jeg kan gjøre selv (3 laken), eller burde jeg bare kassere hele prosjektet, selge den bærbare som "degraded goods" og kjøpe ny? Er det spesielt vanskeligere å bytte en bærbar-skjerm selv, enn å eksempelvis fleske i nytt minne, eller skifte det bærbare tastaturet?

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Den er ikke 1 år endå, og jeg er veldig fornøyd med ytelsen. Hvis jeg skulle solgt den jeg har, hadde jeg antageligvis kjøpt en tilsvarende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...