Gå til innhold

Hvilket MMO RPG spill skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg kan huske når Wow kom ut så var serverne nede "annenhver dag" for patching.. sånn for å mimre litt om et spill som har mange år bak seg med bugfix..

Synes WoW klarte seg utmerket ved release forutenom at serverene ikke klarte seg de første dagene, med rollbacks og crash, får håpe AoC og WAR faktisk er klar for eventuelle masser som måtte komme.

Håper virkelig begge spillene polerer seg fram til release, dette skal ikke bli enda en HGL-skandale, et spill som ble utgitt 1-2 år før det egentlig skulle, med enorme bugs og stort sett bare faenskap med seg. Heldigvis har vi jo hørt at WAR ble utsatt til en eller annen gang i 2008, det er topp synes jeg, da vet vi hvertfall at de får tid til å jobbe mer med spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WAR kommer så vidt jeg vet til høsten, så det er ennå tid til å prøve noe annet. Jeg er ikke en veldig stor fan av Warhammer, men jeg gleder meg likevel til å prøve det. Det høres kult ut å invadere byer og gå litt berserk, drepe alle som måtte befinne seg der (inkludert andre spillere på "feil" side) og sånt. Dessuten har vi jo de interessante gruppe-questene man kan delta i om man vil, som for eksempel å drepe en kjempe. Alle får belønning etter hvor mye de har gjort i questen, så jeg undrer på hvordan det fungerer i praksis. Selv skulle jeg gjerne hatt Skaven eller Skink som spillbare raser fra starten, men man kan vel ikke få alt. Hvordan blir forresten Chaos når man tenker på å lage sin egen karakter? Kan man for eksempel slenge på en ekstra arm eller et digert øye i brystkassen? Det hadde jo vært litt kjedelig om man bare har to, tre forskjellige variasjoner av Chaos for hver klasse som de andre rasene. Det er jo begrenset hvor forskjellig to orkekrigere kan være, men to chaos krigere? Vi får se, vi får se...

Når det gjelder AoC har jeg blandete følelser. Jeg trodde jeg kom til å elske det, men etter å ha sett traileren er jeg mer skeptisk. Greit det ser bra ut, men selv om bra grafikk kan gjøre et bra spill bedre gjør det ikke automatisk et dårlig spill bra. Etter Vanguard og EverQuest 2 blir det litt kjedelig å kun ha tre "raser", spesielt når alle tre er mennesker. Jeg kommer nok til å prøve det, men jeg har mine tvil. Det må være svært bra for å holde interessen min lenge nok til å fullføre single-player delen. Og hvordan blir den, forresten? Må man være logget på serveren som vanlig for å spille single-player? Og hvis ikke, hva hindrer folk i å jukse? Men vi får se, det kan jo bli bra.

Lenke til kommentar
Nå har jo AoC sine egne problemer , kampsystemet måtte skrives om fullstending og de folka jeg har prata med som spiller beta sier at spillet har litt å jobbe med enda det bare er uker til det må gå i trykken.

Det er samtidig svært lite nyheter og ting rundt conan , dette ligner ikke et spill uker fra release - så det skal bli spennende å se hva som skjer.Kanskje det tilmed er best å vente litt med conan til det har fått modnet , HVIS det da ikke blir utsatt igjen da .

Nå har jeg lasta ned 17GB på Vanguard og timeren viser 1 time igjen - herregud dette spillet er stort !

I likhet med alle andre spill tar det nok en stund før AoC blir up to date uten bugs etter release.. Tror ikke Funcom gjør den tabben å gir ut et halvferdig spill.. jeg vet Devs jobber døgnet rundt og litt til for å bli ferdig (stakkars Einride!). Om Funcom får spillet SPILLBART eller ikke gjenstår å se! Pr dags dato går det an å spille det, men enda gjenstår endel ja.. Combatsystemet ble vel endret for at enkelte syntes det var for komplisert.. dessverre. Grafikken i spillet er upåklagelig, med et stort dx10-kort er dette virkelig eye-candy! ;) Mer vil jeg ikke si pga taushetsplikten jeg har godtatt...

Såvidt jeg kan huske når Wow kom ut så var serverne nede "annenhver dag" for patching.. sånn for å mimre litt om et spill som har mange år bak seg med bugfix..

"krysser fingrene for AoC" :)

Bulletus: Når det gjelder størrelsen på VG så må det være så stort for å få med alt.. og større blir det! :D

Nå skal jeg starte med å lage en karakter , tror jeg satser på en fet liten dverg ;)

Lenke til kommentar

Vanguard er jo utrolig fett da ! Førsteinntrykket er veldig bra , faktisk noe av det bedre jeg har opplevd av et onlinespill - dette var morro ! Endelig et spill jeg kan drikke øl og kose meg med :) Fanatstisk atmosfære og grafikk. Jeg er bare lvl 3 , men dette ser UTROLIG bra ut !

Edit : Jeg har sansen for dverger :) koslige

post-144689-1200010769_thumb.jpg

post-144689-1200013346_thumb.jpg

post-144689-1200014220_thumb.jpg

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Vanguard er jo utrolig fett da ! Førsteinntrykket er veldig bra , faktisk noe av det bedre jeg har opplevd av et onlinespill - dette var morro ! Endelig et spill jeg kan drikke øl og kose meg med :) Fanatstisk atmosfære og grafikk. Jeg er bare lvl 3 , men dette ser UTROLIG bra ut !

Gled deg. grafikken blir enda bedre etterhvert. alle stedene har sine særpreg. personlig liker jeg meg best i ørkenlandet.(qalia)

Anbefaller også å prøve et par forskjellige klasser. Noen vil nok falle mer i smak en andre.

blir nok noen timer med VG i kveld så vi prates vel da :)

Lenke til kommentar

Så flott at du likte d!

T.o.m screens har du lagt ut! God reklame, hehe! Legg ut etpar screens med utsikt fra en fjelltopp også da.. ;)

Det blir sikkert litt spilling og pils ikveld på gutta boys! Tar kontakt, Brutar!

Lenke til kommentar
Vanguard er faktisk det største mølet jeg har vært borti på en del år. Jeg liker Everquest 2 veldig godt, og trodde Vanguard skulle være noe i samme stilen.

Men for å være barnslig og si det rett ut "DET SUGER BALLE".

jeg liker også EQ2 veldig godt, men det jeg helt klart syns Vanguard gjør bedre er å skape en følelse av å befinne seg i en verden. (fantasiverden). EQ2 er litt for mye soner og loading. Selv om de med siste utvidelsen endret litt på det.

Men smaken er som baken og alle kan ikke like det samme. Da hadde verden vært kjedelig.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
Vanguard er faktisk det største mølet jeg har vært borti på en del år. Jeg liker Everquest 2 veldig godt, og trodde Vanguard skulle være noe i samme stilen.

Når prøvde du det? I starten eller etter det ble kjøpt opp?

Lenke til kommentar

Blir litt spilling på Vanguard i kveld ja, må bare sove par timer først , er helt skutt etter formiddagsskiftet på jobben .

Nå er jeg bare lvl 4 men jeg synes jeg ser Vanguard som en fjern slektning av EQ2 , ingenting er likt foreløpig men mulig følelsen kommer av at spillet bruker en forbedret grafikk engine av samma type som EQ2 brukte .

Kampfølelsen er digg , elsker å svinge 2hands klubba og knuse mobs :)

Lenke til kommentar

Er litt på utkikk selv. Har stortsett prøvd alle store tittler siden Earth & Beyond ble stengt (5 år siden nå?). Dark Age of Camelot er en klar vinner i fantasy sjangeren. Selv om Mythic sliter med gammel grafikk er spillbarheten, konseptene og pvp mekanikken overlegen alt annet.

Angående Space

EVE ble litt for drygt (les kjedelig) for meg, men spillte ikke så lenge at jeg ble en del av no community. EVE er vel det eneste alternativet til fantasy mmo i disse dager da? Jeg venter hele tiden på en annonsering av X-Universe MMO (X2 The Threat, X3 Reunion). Har en fin joystick som støver litt ned. Et alternativ kunne være Vendetta-Online. Dette er et rimelig (10 dollar i måneden sist jeg sjekket) space MMO. Det kjører på Linux, Mac og tilogmed Windows hihi! Programmet er skikkelig bra håndtverk, men spillet er egentlig fremdeles under utvikling, og det er ganske "lite".

Er fremtiden Warhammer fordi det er Daoc utviklernes mesterverk?

Si hvorfor så er du plutselig hverken barnslig eller ubrukelig :p

Vanguard har fremdeles ingen demo såvidt jeg kan se. For meg er er uaktuellt å betale for å prøve uansett da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...