Gå til innhold

Hvilket MMO RPG spill skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

jaja, gjør som dere vil, tro hva dere vil, ikke det at jeg bryr meg.

Prøvde bare å gi litt råd, men det er vist ulovelig rundt disse parter så lenge man ikke er over 20 år.

ps. Ikke tro alt du leser.

Problemt her er vel heller at når du skriver som du gjør, stortsett i alle poster, er det ingen som tar deg seriøst...

.....sånn, ferdig med DEN diskusjonen.

Bulletus, sitrap? Hvordan er førsteinntrykket av Vanguard? :)

Driver forsatt å laster ned ! Lasta ned 13.6 GB nå , går litt i klumper her håper jeg er i havn snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm både VG og AOC virker meget intrisant, har oxo spilt WOW men det vart for tegnegrafik aktig, nå tenker jeg ut i fra mmorgp spillet jeg spilte før jeg prøvde WOW som var Horizons, Det var faktisk meget bra både grafik og reaksjon på karakteren ja mye bugs var det jo på tiden , men det å spille drage og kunne fly var ekstremt. samt crafting delen var unik. så klart tok det tid å samle resurser fra miner plantasjer men det var verdt tiden når man var i grupper..

men det var gode gamle tiden nå har ting forandrett seg man må kjøpe ny data bare for å spille spill som AOC og VG om man skal nyte full grafikk uten lagg.

men er vel verdt pengene for begge deler :=

Lenke til kommentar

Et av de største problemene med WoW communitiet er ikke nødvendigvis alderen på folk, selv om dette ofte også er et problem. Jeg vil si at hovedproblemet er mangelen på spill og data erfaring generelt, som mangel på kommunikasjonsevner over internett og gruppespilling. Jeg kjenner flere som har WoW som sitt første ordentlige dataspill. Det er enkelt å komme inn i, og spillet lurer folk til å tro at de har grep på ting og tang.

En kamerat av meg er 31 år og hadde WoW som sitt første spill. Nå har han spilt det i halvannet år og begynner å få grep på ting, men jeg må si jeg syntes synd på folk som havnet i grupper med han i starten. Hadde jeg spilt med han som en anonym spiller som hadde kommet inn i min instancegruppe hadde han fått fyken ut igjen rimelig raskt.

Grunnen til at dette er et større problem i WoW enn i andre spill er den utrolig enkle læringsprosessen for å kunne gjøre det meste alene i spillet. Under det laget skjuler det seg endel mer avanserte teknikker som mange bare ikke klarer eller gidder å lære seg.

Dette kommer forhåpentligvis til å løse seg litt med de neste store MMORPG spillene som kommer, ettersom mange har erfaring fra WoW og de får de veldig unge spillerne til å snu i døra grunnet vanskelighets grad og krav om forståelse og lesing.

Lenke til kommentar
Et av de største problemene med WoW communitiet er ikke nødvendigvis alderen på folk, selv om dette ofte også er et problem. Jeg vil si at hovedproblemet er mangelen på spill og data erfaring generelt, som mangel på kommunikasjonsevner over internett og gruppespilling. Jeg kjenner flere som har WoW som sitt første ordentlige dataspill. Det er enkelt å komme inn i, og spillet lurer folk til å tro at de har grep på ting og tang.

En kamerat av meg er 31 år og hadde WoW som sitt første spill. Nå har han spilt det i halvannet år og begynner å få grep på ting, men jeg må si jeg syntes synd på folk som havnet i grupper med han i starten. Hadde jeg spilt med han som en anonym spiller som hadde kommet inn i min instancegruppe hadde han fått fyken ut igjen rimelig raskt.

Grunnen til at dette er et større problem i WoW enn i andre spill er den utrolig enkle læringsprosessen for å kunne gjøre det meste alene i spillet. Under det laget skjuler det seg endel mer avanserte teknikker som mange bare ikke klarer eller gidder å lære seg.

Dette kommer forhåpentligvis til å løse seg litt med de neste store MMORPG spillene som kommer, ettersom mange har erfaring fra WoW og de får de veldig unge spillerne til å snu i døra grunnet vanskelighets grad og krav om forståelse og lesing.

Vel talt! :)

Bulletus: VG-mappa mi er på 18,3 gig.. ;)

Lenke til kommentar
hmm både VG og AOC virker meget intrisant, har oxo spilt WOW men det vart for tegnegrafik aktig, nå tenker jeg ut i fra mmorgp spillet jeg spilte før jeg prøvde WOW som var Horizons, Det var faktisk meget bra både grafik og reaksjon på karakteren ja mye bugs var det jo på tiden , men det å spille drage og kunne fly var ekstremt. samt crafting delen var unik. så klart tok det tid å samle resurser fra miner plantasjer men det var verdt tiden når man var i grupper..

men det var gode gamle tiden nå har ting forandrett seg man må kjøpe ny data bare for å spille spill som AOC og VG om man skal nyte full grafikk uten lagg.

men er vel verdt pengene for begge deler :=

Jeg har Core2 3ghz , 4gb PC8500 ram og et fabrikkoverklokka GTX kort 640/2000 , skulle vell kjøre Vanguard på maks da ?

Lasta ned 14.6GB nå , hvor stort er egentlig dette spillet ? :p

Edit :" Bulletus: VG-mappa mi er på 18,3 gig.." - gurgle ,,

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Jeg ville vel også gått for wow om du ikke vil vente på AoC og War som kommer i Mars.

Vanguard spilte jeg fra starten, prøvde det også igjen nå i romjula. Det er bra spill, men det er altfor lite folk som spiller det dessverre. Serverene er helt døde. i alle fall i startområdene. Kan gå i timesvis før man finne grupper osv. Det er lite holdbart i ett mmo.

Lenke til kommentar
Jeg ville vel også gått for wow om du ikke vil vente på AoC og War som kommer i Mars.

Vanguard spilte jeg fra starten, prøvde det også igjen nå i romjula. Det er bra spill, men det er altfor lite folk som spiller det dessverre. Serverene er helt døde. i alle fall i startområdene. Kan gå i timesvis før man finne grupper osv. Det er lite holdbart i ett mmo.

WoW er ferdigspilt dessverre , går ikke tilbake. Er grenser for hvor mange ganger man orker å lese den samma Donald-pocketen.

WoW er MMOs Donald Duck , med alt dette innebærer av enkelhet og morro.

Det er mange grunner til å skygge unna WoW , en er det banale craftingsystemet.

Jeg håper Vanguard har et craftingsystem som ligner på det i EQ2.

Lenke til kommentar

Jeg håper Vanguard har et craftingsystem som ligner på det i EQ2.

Tror ikke du vil bli skuffet, LITT annet enn i "Donald-Wow" ja.. :)

Endret av Bruutahl
Lenke til kommentar

Crafting systemet i Vanguard er utrolig omfattende, så det vil du nok like. Tar laaang tid og levle da, så om du er høy lvl crafter der så er du "gud".

Ellers så blir det nok lettere å få grupper når du kommer deg over lvl 30-40. Selv var jeg bare 20 før jeg ikke orket mer (men det var i starten med masse bugs).

(Venter på WAR selv, ser utrolig gøy ut)

Lenke til kommentar

WoW er ferdigspilt dessverre , går ikke tilbake. Er grenser for hvor mange ganger man orker å lese den samma Donald-pocketen.

WoW er MMOs Donald Duck , med alt dette innebærer av enkelhet og morro.

Jeg håper Vanguard har et craftingsystem som ligner på det i EQ2

wow sin duration del skulle ha vært tatt ut spesielt i Craftingen ja. det skulle ha vært som i Horizons og EQ2 selv om crafting tar tid å lvl så slepper man tanken på at redskapet blir ødelagt over tid og man må bruke like mye peng på reprasjon som man får av å selge det man har craftet omtr.

og er enig i hva bullets sa

Lenke til kommentar

Fruktkake:

For å få Vanguard trial i dag må man få en invite fra en som spiller det. De skal relansere spillet etterhvert, tror det er når de har fullført 3 faser med bugfiksing og content adding. Såvidt jeg vet holder de på med den første nå, så jeg vet ikke når dette skal skje, men da kommer de til å gi gratis trials til alle.

Endret av Jext
Lenke til kommentar

Er enig i at det er et utrolig bra spill, absolutt det spillet jeg ville valgt på markedet i dag sett bortifra WoW. Eneste grunnen til at jeg ikke spiller det er at jeg heller vil vente på AoC og WAR før jeg setter meg inn i et så komplisert spill. Vanguard er utrolig gøy, og den syke mengden skills og spells hver av klassene har gjør gruppespilling desto bedre.

Det er også et utrolig innviklet og dypt craftingsystem som gjør skam på makkverket i WoW, samt det valgfrie sidespillet Diplomacy som fungerer som et taktisk kortspill mot NPC'er og kan gi deg buffs og liknende.

Men nå er det jo bare snakk om noen få måneder så får vi AoC, og jeg håper virkelig at det blir et bra spill.

Lenke til kommentar
Er enig i at det er et utrolig bra spill, absolutt det spillet jeg ville valgt på markedet i dag sett bortifra WoW. Eneste grunnen til at jeg ikke spiller det er at jeg heller vil vente på AoC og WAR før jeg setter meg inn i et så komplisert spill. Vanguard er utrolig gøy, og den syke mengden skills og spells hver av klassene har gjør gruppespilling desto bedre.

Det er også et utrolig innviklet og dypt craftingsystem som gjør skam på makkverket i WoW, samt det valgfrie sidespillet Diplomacy som fungerer som et taktisk kortspill mot NPC'er og kan gi deg buffs og liknende.

Men nå er det jo bare snakk om noen få måneder så får vi AoC, og jeg håper virkelig at det blir et bra spill.

Nå har jo AoC sine egne problemer , kampsystemet måtte skrives om fullstending og de folka jeg har prata med som spiller beta sier at spillet har litt å jobbe med enda det bare er uker til det må gå i trykken.

Det er samtidig svært lite nyheter og ting rundt conan , dette ligner ikke et spill uker fra release - så det skal bli spennende å se hva som skjer.Kanskje det tilmed er best å vente litt med conan til det har fått modnet , HVIS det da ikke blir utsatt igjen da .

Nå har jeg lasta ned 17GB på Vanguard og timeren viser 1 time igjen - herregud dette spillet er stort !

Lenke til kommentar

Velg WoW intill warhammer online eller AoC kommer etter min mening.

Beste gameplayet av de forskjellige jeg har prøvd, etter å ha spilt WoW i 2 år syns jeg alt annet virker så "stivt".

Av gratis MMO's jeg har prøvd vil jeg anbefale Fury Raskt og morsom gameplay etter min mening, ikke like gear dependant som wow, ikkenoe grinding heller.

Det er basert 100% rundt pvp, så om du liker pvpå anbefaler jeg å prøve det.

Lenke til kommentar

vært litt problemer med nedlastninga fra soe sine hjemmesider, lite profilert spill :s så bare beregn ei stund til med patching når alt er nedlastet på vanguard, wow er greit nok passe flytende bevegelseer med tegneseriegrafikken sin :p , men er parkert av VG og conan når det blir gitt ut og figurene og naturen overgår alt som er i naturtro bevegelser med alt over et 8800gt ;) synes selv at det ble gøy fra rundt lvl 15 20 blir litt hekta fra det lvl`et , er uansett der Jeg blir fram til conan er her,regner med de fleste er passe så lei som jeg er av wow etter og spillt det så og si fra starten av er man passert burnoutnivå forlengst.. ser et par andre spill man kanskje skulle testet men tror alle bare går og venter på conan nå :)

Lenke til kommentar
Nå har jo AoC sine egne problemer , kampsystemet måtte skrives om fullstending og de folka jeg har prata med som spiller beta sier at spillet har litt å jobbe med enda det bare er uker til det må gå i trykken.

Det er samtidig svært lite nyheter og ting rundt conan , dette ligner ikke et spill uker fra release - så det skal bli spennende å se hva som skjer.Kanskje det tilmed er best å vente litt med conan til det har fått modnet , HVIS det da ikke blir utsatt igjen da .

Nå har jeg lasta ned 17GB på Vanguard og timeren viser 1 time igjen - herregud dette spillet er stort !

I likhet med alle andre spill tar det nok en stund før AoC blir up to date uten bugs etter release.. Tror ikke Funcom gjør den tabben å gir ut et halvferdig spill.. jeg vet Devs jobber døgnet rundt og litt til for å bli ferdig (stakkars Einride!). Om Funcom får spillet SPILLBART eller ikke gjenstår å se! Pr dags dato går det an å spille det, men enda gjenstår endel ja.. Combatsystemet ble vel endret for at enkelte syntes det var for komplisert.. dessverre. Grafikken i spillet er upåklagelig, med et stort dx10-kort er dette virkelig eye-candy! ;) Mer vil jeg ikke si pga taushetsplikten jeg har godtatt...

Såvidt jeg kan huske når Wow kom ut så var serverne nede "annenhver dag" for patching.. sånn for å mimre litt om et spill som har mange år bak seg med bugfix..

"krysser fingrene for AoC" :)

Bulletus: Når det gjelder størrelsen på VG så må det være så stort for å få med alt.. og større blir det! :D

Endret av Bruutahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...