Bulletus Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Her må jeg si meg enig med Firberblad! Rart at det ikke er flere som spiller Vanguard?? For tiden er det det beste online-spillet! Anbefales på det sterkeste hvis du vil ha noe som er mer seriøst enn Wow.. Angående Aion som kommer i 2008: Sitat fra MMORPG.com: "Aion: NCSoft licensed out the Crysis engine in order to make a top notch visal MMO".. Jeg har noen spørsmål angående Vanguard : Er det riktig at man må være i team for å få glede av spillet etter lvl 10 ? Er det morsomt ? Bra monsterdesign/grafikk og atmosfære ? Vil jeg som ny kose meg i Vanguard etter å ha spilt DDO , AO , EQ2 ,WoW , TR ,GW,Lotro ? Folk sier at Vanguard er i ferd med å dø , stemmer dette ? Burde jeg skaffe meg Vanguard eller vente på conan ? For det første, Vanguard er ikke i ferd med å dø. Det vil si, det holdt vel på å dø grunnet at det ble sluppet alt for tidlig så SOE overtok hele spillet fra Sigil. Spillet har vel nå kommet til det stadiet det skulle vært når det ble sluppet. Og mye mer vil skje fremover. Grafikk og atmosfære syns jeg er helt overlegen. har du en rimelig grei pc så er det vel ikke no mmorpg som ser noe bedre ut. Ihvertfall ikke mye. Fantastisk synsrekkevidde og store, store landskap. De har helt klart fått til å skape noe som føles som en verden, og ikke en samling "soner" som for eks eq2. Får å bøte på den store verden og stor avstand får du mount allerede ved lvl 10, som koster latterlig lite. Det er en enkel liten hest som du kan oppgradere med sal, sko etc for høyere fart. i tillegg så vil du i hver verden finne "riftshards" som gjør at du kan teleportere deg mellom du ulike riftshardene. Forutsetning er at du har vært ved de en gang før. Du kan reise mellom de forskjellige landene på denne måten da de henger sammen i tre "nettverk". I tillegg kan du reise med båt. Jeg har spilt eq2, wow, lotro og eve det siste året, men må innrømme at jeg finner stor glede ved Vanguard for tiden. Har mest lyst til å bare fortsette utforskningen av den flotte verden. Hvis jeg ikke husker helt feil så er det 16 forskjellige klasser å velge mellom. Det burde være noe for enhver smak. Noen er bedre egnet til å gjøre quester alene enn andre. For eks, Necromancer, sorcerer. Men, de som kjenner sin klasses styrker og svakheter vil nok lykkes alene uansett. jeg er bare lvl 23, og har vel reist rundt og gjort quester mer eller mindre alene hele tiden. Så du kan trygt komme det forbi lvl 10 uten så mye hjelp. Men, spillet sine store styrker kommer virkelig frem når man er i en gruppe. Alle klassene har forskjellige egenskaper som virkelig kommer til nytte. Alle har noe å bidra med. Du spør om det er morsomt. Ja vil jeg si. Har spilt et par timer om dagen nå i snart litt over en uke og storkost meg. Blitt veldig fasinert av den store verden og alt man kan gjøre. Det å vite at spillet blir enda bedre gjør det jo ikke akkurat værre heller. Du går kanskje fortere opp i lvl i wow og eq2, men får meg har det aldri vært et stort mål å bli lvl 50 på en uke. Det er så mye å gjøre å ta seg til at av og til blir du nesten litt trist av å "lvl forbi" et sted eller noen quester. Alle spill av denne typen trenger en hvis tid på å sette seg. Det har vanguard gjort, og det tror jeg Conan også vil trenge. Tror trygt du kan kjøpe Vanguard nå og spillet det fremover. som Digital download får du det fra Station store for ca 250 kroner. Det kan ta litt tid da klienten er på ca 16 gb. Ellers så kan du jo lese mer om spillet på www.vgplayers.com Jeg synes du svarte såppas bra at jeg nå har betalt for Vanguard og holder på å laste det ned Om 5 timer skal det være nede ! Det må prøves hehe. Eneste bekymringen er om det er vansklig å få tak i et team . Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Sinnsykt mange tips her nå Jeg tror jeg prøver noen gratis MMO før jeg gidder å kjøpe noe i heletatt. Så kjøper jeg AoC når det kommer Ikke vits å begynne å betale for WoW når jeg skal bruke tia på AoC når det kommer? Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Lag en trial account på WoW, liker du det, kjøp det. koster bare rundt 150kr for orginal pakken i butikker nå, og du trenger egentlig ikke burning crusade før du blir 60. Menne, ja, du må kjøpe AoC også, men AoC kan også SUGE DRIT HARDT (disser ikke, skal kjøpe AoC jeg og), så har du WoW til å falle tilbake på. Endret 9. januar 2008 av TronDoZY Lenke til kommentar
Bruutahl Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg synes du svarte såppas bra at jeg nå har betalt for Vanguard og holder på å laste det ned Om 5 timer skal det være nede ! Det må prøves hehe.Eneste bekymringen er om det er vansklig å få tak i et team . Så flott! Hvor mye betalte du? Husker ikke selv, er så lengesiden jeg lastet det ned.. Hvis ikke jeg tar helt feil betaler jeg 89kr pr mnd. Så både innkjøp og abonnement er billigere enn feks Wow (?)! SOE har også en fin løsning for de som vil spille flere spill fra dem. For en litt høyere sum pr mnd kan man spille EQ1, EQ2 og SWG m.m. også! Legger til noen linker om Vanguard for deg, så har du noe å titte på: http://vgplayers.station.sony.com/ <-- "hjemmeside" hos SOE http://forums.station.sony.com/vg/forums/list.m <-- et bra forum http://vanguard.tentonhammer.com/ <-- alt mulig info http://vanguard.mmosite.com/gameinfo/map/map.shtml <-- Kart m.m Det finnes en hel haug med forskjellige sider, men disse linkene er ok.. Har selv en kompis jeg spiller mye sammen med. Mange lange kvelder og netter med pils, prat og spilling i helgene! DET er kvalitetstid det! Har aldri hatt store problemer med å finne noen for å lage en gruppe heller. Mye hyggelige folk som er der for samme grunn som deg, ha det morsomt! Vanguard har tatt seg opp siste tiden.. feks laget jeg meg en alt i romjula og i "nybegynnerområdet" var det 5-10 til enhver tid! Devs har stått og står på, så mye bugs og oppdateringer er fixet! Den europeiske serveren heter Halgar.. Velkommen! Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Testa LOTRO trial igår .. Ble veldig, veldig skuffet.. Jeg pleier ikke si at spill er WoW-kloner, da jeg har spilt de fleste MMORPGS som er verdt å spille, men i dette tilfellet må jeg nok si det. Interfacet og kontrollmåten minnet mistenkelig mye om WoW og det er jo ikke negativt, for WoW har et meget bra interface og kontrollsystem .. MEN, det funket bare ikke for meg.. Jeg syntes characteren hadde for treg respons til at "WoW-interfacet" kunne lykkes. Jeg vurderer å prøve Vanguard jeg også faktisk.. Men virker som jeg enten må ta opp FFXI eller Ultima Online igjen (noe jeg ikke orker), eller rett og slett vente på Aion. Lenke til kommentar
Depressure Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg vil anbefale EVE Online, jeg personlig syns WoW er totalt bortkastet tid. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Jeg synes du svarte såppas bra at jeg nå har betalt for Vanguard og holder på å laste det ned Om 5 timer skal det være nede ! Det må prøves hehe.Eneste bekymringen er om det er vansklig å få tak i et team . Så flott! Hvor mye betalte du? Husker ikke selv, er så lengesiden jeg lastet det ned.. Hvis ikke jeg tar helt feil betaler jeg 89kr pr mnd. Så både innkjøp og abonnement er billigere enn feks Wow (?)! SOE har også en fin løsning for de som vil spille flere spill fra dem. For en litt høyere sum pr mnd kan man spille EQ1, EQ2 og SWG m.m. også! Legger til noen linker om Vanguard for deg, så har du noe å titte på: http://vgplayers.station.sony.com/ <-- "hjemmeside" hos SOE http://forums.station.sony.com/vg/forums/list.m <-- et bra forum http://vanguard.tentonhammer.com/ <-- alt mulig info http://vanguard.mmosite.com/gameinfo/map/map.shtml <-- Kart m.m Det finnes en hel haug med forskjellige sider, men disse linkene er ok.. Har selv en kompis jeg spiller mye sammen med. Mange lange kvelder og netter med pils, prat og spilling i helgene! DET er kvalitetstid det! Har aldri hatt store problemer med å finne noen for å lage en gruppe heller. Mye hyggelige folk som er der for samme grunn som deg, ha det morsomt! Vanguard har tatt seg opp siste tiden.. feks laget jeg meg en alt i romjula og i "nybegynnerområdet" var det 5-10 til enhver tid! Devs har stått og står på, så mye bugs og oppdateringer er fixet! Den europeiske serveren heter Halgar.. Velkommen! Jeg betalte 255 kr og går inn i Vanguard med et åpent sinn og blanke ark , blir som ei ny dame 3 timer igjen nå . Når det gjelder Lotro ( som en kommentar til den siste posten ) , syntes jeg også det var et kjedlig skue , jeg dro Rangeren min opp til lvl 23 så mista jeg lysten. Lotro er fint for dem som er hardbarka Tolkien fans , ellers ikke . WoW har som sagt kopiert endel gameplay av tidligere mmorpgs og laget sin egen enkle vri på tingene - Lotro har direkte kopiert av WoW igjen , uten å få en "glød" på tingene , det virker rett å slett litt "dødt" og uten det lille stinget.Men smaken er som baken - veldig mange liker Lotro. Edit : Du har rett når det gjelder forsinkelsen i Lotro , kampsystemet virker veldig slapt og fuzzy pga denne lille delayen - det funket rett å slett ikke for meg heller .I WoW funker det - fordi ting reagerer lynkjapt når man aktiverer abilites/skills . Endret 9. januar 2008 av Bulletus Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg synes du svarte såppas bra at jeg nå har betalt for Vanguard og holder på å laste det ned Om 5 timer skal det være nede ! Det må prøves hehe.Eneste bekymringen er om det er vansklig å få tak i et team . Så flott! Hvor mye betalte du? Husker ikke selv, er så lengesiden jeg lastet det ned.. Hvis ikke jeg tar helt feil betaler jeg 89kr pr mnd. Så både innkjøp og abonnement er billigere enn feks Wow (?)! SOE har også en fin løsning for de som vil spille flere spill fra dem. For en litt høyere sum pr mnd kan man spille EQ1, EQ2 og SWG m.m. også! Legger til noen linker om Vanguard for deg, så har du noe å titte på: http://vgplayers.station.sony.com/ <-- "hjemmeside" hos SOE http://forums.station.sony.com/vg/forums/list.m <-- et bra forum http://vanguard.tentonhammer.com/ <-- alt mulig info http://vanguard.mmosite.com/gameinfo/map/map.shtml <-- Kart m.m Det finnes en hel haug med forskjellige sider, men disse linkene er ok.. Har selv en kompis jeg spiller mye sammen med. Mange lange kvelder og netter med pils, prat og spilling i helgene! DET er kvalitetstid det! Har aldri hatt store problemer med å finne noen for å lage en gruppe heller. Mye hyggelige folk som er der for samme grunn som deg, ha det morsomt! Vanguard har tatt seg opp siste tiden.. feks laget jeg meg en alt i romjula og i "nybegynnerområdet" var det 5-10 til enhver tid! Devs har stått og står på, så mye bugs og oppdateringer er fixet! Den europeiske serveren heter Halgar.. Velkommen! Jeg betalte 255 kr og går inn i Vanguard med et åpent sinn og blanke ark , blir som ei ny dame 3 timer igjen nå . Når det gjelder Lotro ( som en kommentar til den siste posten ) , syntes jeg også det var et kjedlig skue , jeg dro Rangeren min opp til lvl 23 så mista jeg lysten. Lotro er fint for dem som er hardbarka Tolkien fans , ellers ikke . WoW har som sagt kopiert endel gameplay av tidligere mmorpgs og laget sin egen enkle vri på tingene - Lotro har direkte kopiert av WoW igjen , uten å få en "glød" på tingene , det virker rett å slett litt "dødt" og uten det lille stinget.Men smaken er som baken - veldig mange liker Lotro. Det jeg syntes WoW klarer er å holde en veldig ren og enkel interface/styringsmetode. Det som er bra med WoW er at characteren du styrer er ultra-responsiv, du kan løpe rundt og hoppe med like god bevegelighet som i et hvilket som helst plattform-spill. Lotro hadde samme prinsippet, men der virker styringen igjen alt for tung og da fungerer det plutselig ikke like bra. Selvfølgelig hadde jeg tvunget meg igjennom noen timer med LOTRO så hadde jeg kanskje blitt hektet etterhvert, men jeg er ferdig med perioden der jeg tvinger meg i gang med et spill bare fordi andre sier at spillet er bra. Jeg spiller såpass sjelden for tiden at når jeg først spiller, så skal det være love at first sight! Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg synes du svarte såppas bra at jeg nå har betalt for Vanguard og holder på å laste det ned Om 5 timer skal det være nede ! Det må prøves hehe.Eneste bekymringen er om det er vansklig å få tak i et team . Så flott! Hvor mye betalte du? Husker ikke selv, er så lengesiden jeg lastet det ned.. Hvis ikke jeg tar helt feil betaler jeg 89kr pr mnd. Så både innkjøp og abonnement er billigere enn feks Wow (?)! SOE har også en fin løsning for de som vil spille flere spill fra dem. For en litt høyere sum pr mnd kan man spille EQ1, EQ2 og SWG m.m. også! Legger til noen linker om Vanguard for deg, så har du noe å titte på: http://vgplayers.station.sony.com/ <-- "hjemmeside" hos SOE http://forums.station.sony.com/vg/forums/list.m <-- et bra forum http://vanguard.tentonhammer.com/ <-- alt mulig info http://vanguard.mmosite.com/gameinfo/map/map.shtml <-- Kart m.m Det finnes en hel haug med forskjellige sider, men disse linkene er ok.. Har selv en kompis jeg spiller mye sammen med. Mange lange kvelder og netter med pils, prat og spilling i helgene! DET er kvalitetstid det! Har aldri hatt store problemer med å finne noen for å lage en gruppe heller. Mye hyggelige folk som er der for samme grunn som deg, ha det morsomt! Vanguard har tatt seg opp siste tiden.. feks laget jeg meg en alt i romjula og i "nybegynnerområdet" var det 5-10 til enhver tid! Devs har stått og står på, så mye bugs og oppdateringer er fixet! Den europeiske serveren heter Halgar.. Velkommen! Jeg betalte 255 kr og går inn i Vanguard med et åpent sinn og blanke ark , blir som ei ny dame 3 timer igjen nå . Når det gjelder Lotro ( som en kommentar til den siste posten ) , syntes jeg også det var et kjedlig skue , jeg dro Rangeren min opp til lvl 23 så mista jeg lysten. Lotro er fint for dem som er hardbarka Tolkien fans , ellers ikke . WoW har som sagt kopiert endel gameplay av tidligere mmorpgs og laget sin egen enkle vri på tingene - Lotro har direkte kopiert av WoW igjen , uten å få en "glød" på tingene , det virker rett å slett litt "dødt" og uten det lille stinget.Men smaken er som baken - veldig mange liker Lotro. Det jeg syntes WoW klarer er å holde en veldig ren og enkel interface/styringsmetode. Det som er bra med WoW er at characteren du styrer er ultra-responsiv, du kan løpe rundt og hoppe med like god bevegelighet som i et hvilket som helst plattform-spill. Lotro hadde samme prinsippet, men der virker styringen igjen alt for tung og da fungerer det plutselig ikke like bra. Selvfølgelig hadde jeg tvunget meg igjennom noen timer med LOTRO så hadde jeg kanskje blitt hektet etterhvert, men jeg er ferdig med perioden der jeg tvinger meg i gang med et spill bare fordi andre sier at spillet er bra. Jeg spiller såpass sjelden for tiden at når jeg først spiller, så skal det være love at first sight! Hehe , les editen min , jeg tror vi er enige Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg synes du svarte såppas bra at jeg nå har betalt for Vanguard og holder på å laste det ned Om 5 timer skal det være nede ! Det må prøves hehe.Eneste bekymringen er om det er vansklig å få tak i et team . Så flott! Hvor mye betalte du? Husker ikke selv, er så lengesiden jeg lastet det ned.. Hvis ikke jeg tar helt feil betaler jeg 89kr pr mnd. Så både innkjøp og abonnement er billigere enn feks Wow (?)! SOE har også en fin løsning for de som vil spille flere spill fra dem. For en litt høyere sum pr mnd kan man spille EQ1, EQ2 og SWG m.m. også! Legger til noen linker om Vanguard for deg, så har du noe å titte på: http://vgplayers.station.sony.com/ <-- "hjemmeside" hos SOE http://forums.station.sony.com/vg/forums/list.m <-- et bra forum http://vanguard.tentonhammer.com/ <-- alt mulig info http://vanguard.mmosite.com/gameinfo/map/map.shtml <-- Kart m.m Det finnes en hel haug med forskjellige sider, men disse linkene er ok.. Har selv en kompis jeg spiller mye sammen med. Mange lange kvelder og netter med pils, prat og spilling i helgene! DET er kvalitetstid det! Har aldri hatt store problemer med å finne noen for å lage en gruppe heller. Mye hyggelige folk som er der for samme grunn som deg, ha det morsomt! Vanguard har tatt seg opp siste tiden.. feks laget jeg meg en alt i romjula og i "nybegynnerområdet" var det 5-10 til enhver tid! Devs har stått og står på, så mye bugs og oppdateringer er fixet! Den europeiske serveren heter Halgar.. Velkommen! Jeg betalte 255 kr og går inn i Vanguard med et åpent sinn og blanke ark , blir som ei ny dame 3 timer igjen nå . Når det gjelder Lotro ( som en kommentar til den siste posten ) , syntes jeg også det var et kjedlig skue , jeg dro Rangeren min opp til lvl 23 så mista jeg lysten. Lotro er fint for dem som er hardbarka Tolkien fans , ellers ikke . WoW har som sagt kopiert endel gameplay av tidligere mmorpgs og laget sin egen enkle vri på tingene - Lotro har direkte kopiert av WoW igjen , uten å få en "glød" på tingene , det virker rett å slett litt "dødt" og uten det lille stinget.Men smaken er som baken - veldig mange liker Lotro. Det jeg syntes WoW klarer er å holde en veldig ren og enkel interface/styringsmetode. Det som er bra med WoW er at characteren du styrer er ultra-responsiv, du kan løpe rundt og hoppe med like god bevegelighet som i et hvilket som helst plattform-spill. Lotro hadde samme prinsippet, men der virker styringen igjen alt for tung og da fungerer det plutselig ikke like bra. Selvfølgelig hadde jeg tvunget meg igjennom noen timer med LOTRO så hadde jeg kanskje blitt hektet etterhvert, men jeg er ferdig med perioden der jeg tvinger meg i gang med et spill bare fordi andre sier at spillet er bra. Jeg spiller såpass sjelden for tiden at når jeg først spiller, så skal det være love at first sight! Hehe , les editen min , jeg tror vi er enige Ser sånn ut ja! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Men er vanskelig å komme inn i Wow nå? Som er så sinnsykt mange som er gode liksom? Jeg er nettopp begynt med WoW EU server (har dog spillet litt på US server). Er en level 30 paladin og har ikke hadt noen problemer med å komme inn i spillet. Det er mange som er lik level, høyere level eller mindre level enn det jeg er. WoW er kanskje litt gammelt men det er likevell fremdeles et populært spill. Salgsmessig i Norge solgte ekspansjons pakken til WoW, The burning crusade, best av alle spill i Norge. Jeg kjøpte WoW Battlechest på Elkjøp til 350 kr med original spillet, ekspansjonspakken og en del informasjonsbøker i samme pakke. Og du trenger ikke ta spillet for seriøst. De som setter seg ned og regner og styrer på alle mulige måter er folk som er totalt oppslukt av spillet og føler de trenger kontroll over envær krik og krok av spillet (samt vite at de er best). Om du derimot bare har lyst, som meg, å spille for morro skyld så er det absolutt ingen problem. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Bulletus Får håpe du liker det da. Hvis ikke kommer jeg til å slite med dårlig samittighet. spillet har en genial søkefunksjon når det gjelder gruppe og quester. Du kan velge om du vil søke etter ulike instances/dungeons, eller på quester. Da får du for eksempel opp andre som har samme quest som deg. Gjør det veldig lett å "starte" en gruppe. De som allerede er Gruppeledere vil være merket med en stjerne sånn at det er lett å ta kontakt med de direkte. Jeg har brukt dette noen ganger og er veldig fornøyd. For tiden er det også en tidsbegrenset flying mount. Er usikker på om den enda er der. (var der i går). Det er et reinsdyr som du kan fly rundt på å utforske verden. Jeg brukte den til å oppdatere alle disse Riftshardene så det er lettere å reise rundt senere. Lykke til. Håper du vil trives. Jeg spiller på Halgar, og min "main" heter Nimera. Rop ut hvis du trenger hjelp. Endret 9. januar 2008 av firberblad Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg har spilt ganske mange MMORPG'er opp gjennom årene, så jeg kan ta en rask gjennomgang av noen av dem for moro skyld. (dvs jeg kjeder meg). * WoW: Ingen under, ingen ved siden. Greit nok spill i seg selv, om man liker å sitte i timesvis i skogen og denge løs på de samme fiendene hele tiden, kjedelige quester, nakne spillere i byen (skjedde mistenkelig ofte) og så videre. Selve verden var heller ikke noe å skryte av, for å si det mildt. Gikk for lei. * Guild Wars: Koster ingenting å spille, og det vises. Tok nøyaktig fem minutter før en idiot ble ført opp på Ignore-lista mi, og den lista ble full veldig raskt. Greit nok spill i seg selv, men altfor mange rasistiske fjortiser. Hjelper heller ikke at samtlige områder må lastes ned første gang man går dit, og 90% av områdene er instancer hvor man ikke møter andre spillere. * EverQuest 2: Nå begynner det å ligne noe. Mange raser og klasser å velge mellom, bra grafikk, brukbar spillbarhet og så videre. Man får til og med hus ganske raskt, eller dvs et lite hotellrom man kan innrede. Bare synd det føles som om man blir leid gjennom verden i en rett linje uten noe særlig mulighet for å utforske selv. * Cabal: Online: Asiatisk MMORPG som er gratisk å laste ned og spille, og kampene foregår i sanntid. Ganske morsomt en stund, men ble for ensformig for meg. Likevel, definitivt verdt en titt da det er gratis. * Sword of the New World: Minner litt om Cabal, men man lager en familie i stedet for en enkelt karakter. Man styrer opp til tre av dem om gangen, på godt og vondt. En bra ting er at siden man har tre stk samtidig kan man stort sett spasere gjennom en horde av fiender uten å bli anpusten, men på den annen side er det ingen som gidder bli med i en gruppe siden man allerede har en fra før. Koster ingenting å laste ned og spille, men man kan kjøpe ting for virkelige penger om man vil. Dessuten får man en grense på hvor høyt man kan gå opp i level før man må betale. * Vanguard: Saga of Heroes: Ble sluppet noen måneder for tidlig, noe som nesten ødela spillet. Heldigvis har SOE jobbet ivrig med spillet hele tiden, og gamle spillere har en måned gratis prøvetid fra ca 20 desember til 20 januar. Jeg prøvde det igjen og likte det jeg så. Mange bugs er borte (men ikke alle, dessverre), motoren er optimisert og går mye raskere, det snør (i ørken....?), og så videre. Jeg elsker Vanguard og kan trygt anbefale det til alle. For øvrig snakker SOE om å relansere Vanguard og jobber med en Trial Isle hvor nye spillere kan prøve spillet gratis. (blir nok samme system som i EverQuest 2). Det kan være verdt å vente litt før man prøver Vanguard om man har tvil, men jeg ville prøvd det likevel. Det er utrolig bra og blir bedre hele tiden. Bare husk at det har blitt jevnlig oppdatert i et helt år allerede, så det tok 9 timer å oppdatere det i jula... (jeg lot det stå på over natten) * City of Heroes / Villains: Maken til makkverk skal man lete lenge etter! Det lover bra og lar deg lage din egen superhelt eller superskurk med den beste karakter editoren jeg har sett noensinne i noe MMORPG. Faktisk er det nesten verdt det bare for editoren. Nesten. Problemet er at de aller fleste fiender er vanlige mennesker (kanskje med unntak av de høyeste levelene), og selv om jeg dro inn i et lager, laboratorie og en kontorbygning befant jeg meg i nøyaktig samme bygning. Og da mener jeg at samtlige rom så helt identiske ut, så da jeg gikk inn i laboratoriet visste jeg allerede nøyaktig hvor alt var siden jeg nettopp hadde kommet fra et lager. Quester eksisterer ikke. Eller det vil si du får oppdrag, men de går uten unntak ut på å dra dit, bank dem og hent belønningen. En sjelden gang blir du nødt til å hente noe i tillegg til å banke folk, men det går enten automatisk (det du skal hente står plassert midt i rommet og er ikke mulig å unngå å se), eller det du skal hente er så bortgjemt at du kan løpe rundt i over en halvtime uten å se den selv om den er rett ved siden av deg. Og disse folkene skulle lage Marvel Universe Online? Kanskje like greit det neppe blir noe av. Skulle jeg anbefalt et spill ville jeg sagt Vanguard: Saga of Heroes, men dere velger selv. Lenke til kommentar
Bruutahl Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det jeg syntes WoW klarer er å holde en veldig ren og enkel interface/styringsmetode. Det som er bra med WoW er at characteren du styrer er ultra-responsiv, du kan løpe rundt og hoppe med like god bevegelighet som i et hvilket som helst plattform-spill. Lotro hadde samme prinsippet, men der virker styringen igjen alt for tung og da fungerer det plutselig ikke like bra. Selvfølgelig hadde jeg tvunget meg igjennom noen timer med LOTRO så hadde jeg kanskje blitt hektet etterhvert, men jeg er ferdig med perioden der jeg tvinger meg i gang med et spill bare fordi andre sier at spillet er bra. Jeg spiller såpass sjelden for tiden at når jeg først spiller, så skal det være love at first sight! Er enig i at avataren i Wow beveger seg bra, ganske unikt for et MMO! Det har også et ok interface. Det er vel det som gjør at spillet blir "bra" i mange sine øyne. Men resten blir for enkelt og slett for mine smaksløker.. og det hjelper ikke på når en hel haug med unger mangler høflighet, ærlighet og har dårlig språkkultur! Barn skulle heller vært ute å lekt i snøen eller klatret i trær! Nå har ikke jeg prøvd LOTRO, så jeg kan ikke si noe om det. Men en av grunnene til at jeg ikke testet det da det kom, var pga Wow-kloningen. Samt det siste ponget i innlegget ditt.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 For min del står det mellom AoC og Warhammer, holder en finger på Warhammer, men får se hvordan AoC ender opp som. Har ikke lest så mye om det spillet, sett et par filmer, får vel sette meg inn når det nærmer seg release date. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Bulletus Får håpe du liker det da. Hvis ikke kommer jeg til å slite med dårlig samittighet. spillet har en genial søkefunksjon når det gjelder gruppe og quester. Du kan velge om du vil søke etter ulike instances/dungeons, eller på quester. Da får du for eksempel opp andre som har samme quest som deg. Gjør det veldig lett å "starte" en gruppe. De som allerede er Gruppeledere vil være merket med en stjerne sånn at det er lett å ta kontakt med de direkte. Jeg har brukt dette noen ganger og er veldig fornøyd. For tiden er det også en tidsbegrenset flying mount. Er usikker på om den enda er der. (var der i går). Det er et reinsdyr som du kan fly rundt på å utforske verden. Jeg brukte den til å oppdatere alle disse Riftshardene så det er lettere å reise rundt senere. Lykke til. Håper du vil trives. Jeg spiller på Halgar, og min "main" heter Nimera. Rop ut hvis du trenger hjelp. Hehe ! Ikke ha dårlig samvittighet , jeg hadde tenkt til å prøve Vanguard uansett . Egentlig var planen å gå tilbake til EQ2 men da måtte jeg ha lastet ned alt innhold på nytt igjen og dessuten ville jeg prøve noe nytt Edit : Håper musikken er bra i Vanguard , musikken i slike spill betyr litt for meg . Endret 9. januar 2008 av Bulletus Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hiver meg på og anbefaler Vanguard, har spillt eq1 i 5 år og eq2 i 2år ..huff starta i kunarkperioden .. menmen..Er strålende fornøyd med Vanguard og det er nok det som ble det "egentlige" everquest2 for gamlekaran, men skal sant sies at det måtte en ganske stor oppgradering av pcen får og få skikkelig utnytte av grafikken for den er heeeelt rå! min personlige mening er at folk som er uenig i dette enten ikke har et grafikkort som står til spillet eller så liker de det bare ikke..(bare tenk over conannivå i ren skjer naturtro omgivelser, problemet er at så få folk har oppdaget spillet eller har hatt pc til og spille vanguard at folk er ikke klar over det! ), et annet pluss er at 99% av befolkningen har piggene ute mot unga fra wow lekkert etter siste store patch så er de fleste bugs ute av verden, kjører det tilogmed i vista64bit i windowmode uten nevneverdige problem, ui`en i VG samt grafikkoptions er meeeget justerbart enten fra mney eller via ini-fila de fleste bruker da enten drox eller core-ui, du kan fint solo til lvl50 men går som normalt i disse spillene glipp av de heftigste questene uten ei gruppe da, vi er faktisk mange nordmenn, svensker og dansker på halgar så det er normalt ikke noe problem vist man ikke ønsker og spille alene. Liten læringsprosess fra lvl 1 til lvl 15 20..og du lærer fort at dette ikke er som wow da man bare kunne springe en plass å dø uten bekymringer..i VG får det konsekvenser for deg og gruppa di men uten at du trenger grinde exp tilbake da den blir refunderdt på et par kills men andre ting spiller jo også inn, fra lvl20ish blir det bare mere og mere virkelig gøy og craftingsystemet er noe av det mest geniale som er laget og du lager faktisk noe av det bedre du kan få tak i selv eller av andre bortsett fra det ypperste av raidting..yes det fins raid i VG nå Gir gjerne tips om du skulle komme til halgar , min main er : Hudrin har en alt som hete wuuglie faktisk 34 og spiller fortsatt avslutter før øya detter ut på folk rask edit : antall spillere har tatt seg betraktelig opp siden i sommer da sony begynte og patche det som var feil..VG var vel strengt tatt enda i beta hirrhirr... Endret 9. januar 2008 av deca_23 Lenke til kommentar
Triggers Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvordan er kontrollen i Vanguard? Point and Click eller WASD? Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvordan er kontrollen i Vanguard?Point and Click eller WASD? WASD som styring, men du kan legge inn macro i samme stil som i everquest, ellers så er klikk på skillbaren, MEN med combos faktisk enn om ikke sååå avansert som conan vil bli, så er de der og det er jo litt gøy Lenke til kommentar
arlion Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 kan vel slenge meg på diskusjonen, kan vel selv anbefale Lotro, til en hvis grad, level 50 content er mangefullt for å si det mildt akkurat nå, men personlig synes jeg den noe eldre spillerbasen gjør opp for dette. har selv spillt WoW i 3 år, men sa nylig opp kontoen, orket ikke comunitien mer, er selv i fra den eldre mmo spillende delen, selv om jeg kun er 22 snart 23, og merker stor forskjell nå som mmo har blitt mer "main stream" før var det nesten kun de over 18 som spillte, gode dager! ikke at man ikke kan være hyggelig under 20, tvert om, modenhet har ikke noe med alder å gjøre, men når man begynner å si at man enten skal gi opp spill for de man er eldre en den yngere garde eller eventuelt ta selvmord, da beynner det for min del å bli for drøyt... men nok om det! aktiverte selv Vanguard kontoen min igjen i desember, greit nok spill, men det klarte ikke helt å fenge meg, håper du som nå starter med det får det gøy da! ellers ser jeg og vil uansett anbefale alle å ta en titt på Age of Conan, tror dette kan bli gøy. personlig bryr jeg meg ikke om du er under eller over 18, så lenge man ikke slenger slike usakelige kommentarer om spill og alders grupper som noen andre, det fine med mmo er at man heldigvis kan velge å ikke spille med slike. så tror og håper på en mer "mature" community i Age of Conan en det vi ser i World of Warcraft, det er til tider helt horribelt å spille warcraft takket være communitien. og ja, som folk har sagt før, gjennomsnits alderen for MMO er og vil alltid være høyere en det gjennomsnittet som spill er generelt, mye grunnet den måndlige avgiften. Tron, du kan velge å tro eller ikke tro på dette, men det er et faktum, men kan fort se at folk har vanskelig for å tro dette om World of Warcraft var deres første mmo. de som har spillt eldre mmo perler som Dark Age of Camelot og slikt vet nok hva jeg sikter til. men dette ble vel egentlig mye svada! så stopper her, og ønsker deg lykke til med Vanguard Bulletus, fenget ikke meg, nå kom jeg ikke til level 20 før jeg gikk lei, kanskje feil tid for meg å starte med ett nytt mmo, men håper som sagt du får det morro der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå