Gå til innhold

ASUS A7V prosessoroppgradering, muligheter ?

alaruz

Anbefalte innlegg

Hva er maksinmalt oppgraderbar cpu på et Asus A7V hovedkort (socket A)

Tror at det er en 1,4 GHz TB men bare 200 fsb - men er neimen ikke sikker.

Hva slags FSB kjører dette hk på, og hvilke typer cpu støtter den. Eks. Thunderbird, XP (XXXX) , eller nyere Duron type.

Hvilken cpu burde jeg kjøpt til denne for å få best mulig ytelse for penga for dette hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du er så heldig å sitte med A7V enda du også :) Jeg har en T-bird 1200 sittendes i mitt kort og denne er overklokket hele 100 MHz :)

Kortet støtter kun 100MHz FSB (200DDR) for cpu, minnet kjører 133MHz. Høyeste multiplier er 12,5 som av en eller annen grunn gir 1300MHz.. overklokking av fsb har for min del vært lite vellykket, da jeg ikke har klart å kjøre stabilt over 103MHz. Og jeg har god kjøler Swiftech MCX462PLUS - http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=MCX462PLUS

Av mulige CPU'er på markedet idag er vel Duron 1300 kjappeste alternativ, evt. om du er heldig å får tak i en brukt T-bird 1200..

Lykke til!

Andy

Lenke til kommentar
Så du er så heldig å sitte med A7V enda du også :) Jeg har en T-bird 1200 sittendes i mitt kort og denne er overklokket hele 100 MHz :)

Kortet støtter kun 100MHz FSB (200DDR) for cpu, minnet kjører 133MHz. Høyeste multiplier er 12,5 som av en eller annen grunn gir 1300MHz.. overklokking av fsb har for min del vært lite vellykket, da jeg ikke har klart å kjøre stabilt over 103MHz. Og jeg har god kjøler Swiftech MCX462PLUS - http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=MCX462PLUS

Av mulige CPU'er på markedet idag er vel Duron 1300 kjappeste alternativ, evt. om du er heldig å får tak i en brukt T-bird 1200..

Lykke til!

Andy

Hvor mye ytelses tap er det snakk om hvis jeg ville valgt en Duron 1300 løsning i forhold til eks. å stresse med å finne en brukt 1300 TB?

Lenke til kommentar
Hvor mye ytelses tap er det snakk om hvis jeg ville valgt en Duron 1300 løsning i forhold til eks. å stresse med å finne en brukt 1300 TB?
Duron er like rask/raskere enn Tbird'en i dette tilfellet. Søk i forumet for å finne ut hvorfor hvis du ikke tror meg. "ufo" har blant annet skrevet om dette et par ganger...
Lenke til kommentar
Duron er like rask/raskere enn Tbird'en i dette tilfellet. Søk i forumet for å finne ut hvorfor hvis du ikke tror meg. "ufo" har blant annet skrevet om dette et par ganger...

Update :

Ut ifra det jeg kunne forstå fra endel browsing gjennom forumet vil ikke en Duron 1300 funke på dette hovedkortet. (selvom det kanskje er det beste alternativet)

Dette var noe med at Morgan core på Duron krevde et HK som også støtter Athlon XP.

Dvs. kun gamle TB med 200 fsb er gode alernativer for denne ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...