Gå til innhold

Helgetur i januar; hvor?

khvm

Anbefalte innlegg

hei folkens!

Jeg og en kamerat har tenkt oss på en helgetur til utlandet nå i januar, men lurer på hvor.

Jeg har vært i de fleste steder rundt om i Europa, men er det et sted jeg kunne tenke meg å reise så må det være mot de litt sydligere landene i Europa. Madrid eller Barcelona, kanskje? Ettersom dette bare er for en (lang)helg, så er det usikkert om det er noen nødvendighet i å reise til en av de mange middelhavsøyene, da det gjerne lønner seg å være der en uke eller 2, med tanke på pris.

Fint om noen kan legge frem forslag til gode tilbud nå i januar på helgeturer til steder som passer til beskrivelsen ovenfor.

Takk på forhånd, folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Priser og tilbud får du søke etter selv, men om du skal sydover i januar anbefaler jeg Lisboa. Koselig og fin ny og jeg møtte våren der i januar for 2 år siden. I utkanten av byen ligger europas største designer outlet, men utrolig tilbud og utvalg.

Ellers ser det ut som om det er slutt på halvukesturene til kanariholmene som reiseoperatørene tilbød for noen år siden. En langhelg der nede midt på vinteren var en behagelig opplevelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen folkens!

Har hatt mye å gjøre og har derfor ikke hatt tid til å delta aktivt i tråden min. Har da heller ikke hatt noe særlig med tid til å undersøke reisen. Har i hvert fall kommet frem til at det kanskje blir Sharm El-Sheikh i Egypt. Litt usikkert ennå. Ønsker helst at turen skal være en halvuke, men det er dårlig med det til Egypt. Derfor lurer jeg fortsatt på om noen har noen gode forslag til andre sydligere byer, som evt kan være aktuelle? Lisboa ble nevnt, og kan nok kanskje være aktuelt. Men da føler jeg at det blir et veldig press på å UTFORSKE ting, når jeg er der nede, ettersom det er hovedstaden i Portugal med masse attraksjoner o.l. Derfor ønsker jeg heller å gå for noe som Sharm el-Sheikh, hvor turen kun vil gå ut på å slappe av... Fant en reise til Monastir i Tunisia. Stedet er for meg ukjent, men det ligger syd og er et feriested. Kan være aktuelt, men Egypt er mer attraktivt.

Fint om noen kan hjelpe meg litt ut her. Ønsker å få tatt den turen i slutten av denne måneden eller senest starten av februar.

Takk til alle!

Lenke til kommentar

Lisboa er en veldig avslappet by, har aldri følt noen trang til å springe på museer der, men det er ingen badeby.

Monastir drar man stort sett til for å bade og det er det for kjølig til i Middelhavet i januar/februar. Ved Rødehavet er det sikrere, men det kan være litt kjølig for enkelte der også. Om du skal ha sikker og billig varme i januar/februar er Gambia et alternativ, men da må du reise en hel uke.

Et annet sted syd i Middelhavet hvor man kan gjøre mer enn å bade er Malta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...