Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

sliter med å slå på maskinen, virker som normalt ellers

Anbefalte innlegg

Jeg sliter hardt med å slå på maskinen, når den først er slått på funker den som den skal.

når jeg slår av/restarter eller lignende ender det stort sett med 30 min feilsøkning før den starter opp igjen.

Det er ingen u-lyder/pip/blink eller lignende når jeg starter den opp, vifter starter, harddisker setter i gang(men jobber ikke), skjermen tar imot signaler ett lite øyeblikk, jeg ser ikke bilde, men den merker signalene.

men der stopper det, jeg får ikke opp bilde, num-lock/scroll-lock/caps endrer ikke lys når jeg trykker på dem, harddiskene jobber ikke, ikke skjermbilde.

virker altså som om den fryser rett etter jeg slår den på.

jeg har prøvd å resette og flashe bios, det virket ok ett par ganger etter jeg flashet, men så kom problemen tilbake.

den er ikke overklokket eller lignende, og har relativt god kjøling

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sjekket det meste, finner ingenting galt.

jeg sliter også med å feil-søke, da den plutselig funker igjen, uten at jeg har gjort noe, sist gang tok jeg ut ett par USB-kabler, så funket det, men vet jo ikke om dette er fordi jeg tok ut USB kablene eller om det er tilfeldig.

har også resatt bios, det har funket, men jeg har samme problem som over, vet ikke om det var resetting eller tilfeldig at det startet.

edit: noe spesiellt du tenkte med med koblinger jeg bør sjekke?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
har sjekket det meste, finner ingenting galt.

jeg sliter også med å feil-søke, da den plutselig funker igjen, uten at jeg har gjort noe, sist gang tok jeg ut ett par USB-kabler, så funket det, men vet jo ikke om dette er fordi jeg tok ut USB kablene eller om det er tilfeldig.

har også resatt bios, det har funket, men jeg har samme problem som over, vet ikke om det var resetting eller tilfeldig at det startet.

edit: noe spesiellt du tenkte med med koblinger jeg bør sjekke?

hmm merklig. nei tenkte på psu koblingen eller startknapp koblingene.

prøv også og gjøre som sist du fikk den til å funke uten USB`ene

Endret av icedragon1990
Lenke til kommentar

har tenkt på at det kanskje er noe defekt inne i startknappen, som gjør at den oppfører seg slik...

men har ikke fått sjekket det ut skikkelig enda, tror jeg skal gjøre det når jeg kommer hjem fra jobb.

evt noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...