Tomjac Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Er det noen som vet om det er ending i værtettingen på de nye Olympus SWD objektivene?? På hjemmeisden til Olympus står følgende: ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD - Sprut- og støvsikker mens ZUIKO DIGITAL 14-54mm 1:2.8-3.5 - Sprutsikkert Pro objektiv Noen som vet om det er forskjell på "Sprut- og støvsikker" og bare "Sprutsikkert Pro objektiv"?? Lenke til kommentar
sarc Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Dette er nok berre ulike ordval, objektiva er i same serie. Kontakt Olympus Norge om du vil vere heilt sikker. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg har ikke hørt noen klager på værtettingen på 12-60 til nå. Siden de hører til samme klasse tror jeg ikke det skal være noe å tenke på. Lenke til kommentar
Tomjac Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Tilbakemelding fra Olympus: ja det är skillnad, SWD objektiven är också "dust proof" alla de andra objektiven har samma sprutsäkra tätning inklusive 7-17 mm objektivet. På ett returnerede spørsmål spurte jeg om det var IP gradert. (IP gradering er standardisert måte å beskrive en gjenstand/produkts evne til å motstå partikler og veske fra å trenge inn. Se: http://www.aquatext.com/tables/ip_ratings.htm) De är inte graderade till någon IP grad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå