Gå til innhold

Bilder fra Prague med CANON EOS 350D

Halib

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Prøver meg på noen kommentarer, rangert etter hvilke bilder jeg la best merke til..

Jeg liker ditt bilde nr. 2 :) Fin fyr, artig hund og liker godt at du har tatt med en del av den gule veggen i bakgrunnen. Kunne kanskje hatt enda sterkere farger? Men det er en smakssak.

Motivet i bildet 3 har stort potensial, men jeg synes det er litt kjedelig komponert. Kunne hatt kameraet nærmere bakken kanskje? Og evt. tatt det litt fra siden for å få med mer av fortauet bakover eller noe sånt? Blir litt tamt med motivet midt i bildet og tatt ovenfra.

Bilde nr. 4 er fint. Kunne kanskje vært enda bedre med litt blå himmel mellom skyene til venstre også? Og kanskje litt sterkere blåfarge på himmelen?

Bilde nr. 1 synes jeg blir litt kjedelig og intetsigende.

Lenke til kommentar

Nr 1: Ble for kjedelig, ser ikke noe i det :)

Nr 2: Du skulle kommet lengre ned mot bakken, konvertert til svart/hvitt, satt opp kontrasten og du kunne fått et meget vellykket gatefotografi.

Nr 3: Samme som over, et lavere standpunkt, høyere kontrast, ikke nødvendigvis svart/hvitt, men kanskje en mellomting... satt ned saturation litt, og brukt litt dodge& burn.

Nr 4: Uten en mer spennende etterbehandling og en rette "horisont" så tror jeg ikke det gjør seg som mer enn albumbilde.

Performance

Lenke til kommentar

Bildene er i og for seg bra, men det lyser nybegynner / turist av bildene... jeg likte ikke at du siktet nedover og oppover på måten du gjorde, og heller ikke måten du siktet rett frem på bilde 3, av en eller annen grunn.. I "turistbilder" klarer jeg å leve meg selv inn i bildene, og måten jeg stirrer på tiggeren er uhyggelig. Alt i alt ble bildene litt for "turist" for meg, selv om settingene og bildene i og for seg har / hadde stort potensial. God idé, fortsett å utvikle deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...