Nemesis90 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hei, som emne tittel sier så lurer jeg på hvordan jeg oppdatere bios, uten diskett, alltso "Floppy A " noen som vet hva jeg kan gjøre når jeg ikke har en disketstasjon? eller er det ikke mulig uten? og om noen kan linke nyeste bios versjonen, hadde det vært topp:) Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Her har du den...Gå på linken..Velg mainboards og velg 680i SLI og klikk på GO EVGA Download Drivers Velg CD versjonen og du er klar..uten diskettstasjon :-) direkte link under CD Method (Blank CD and CD Rewritable Drive Required) * Download the following .iso file: NF68_P31.iso * Use a CD Burning software to burn the .iso image onto a blank CD (Nero, Alochol 120%, etc) * Restart machine, and set the CD Drive as the primary boot device * The BIOS flash process will begin, Press “Y” to program BIOS * After flash remove the CD, power off PC Completely * Turn on the PC and load defaults in BIOS CD versjon Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) takker:) Endret 7. januar 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 det funket vist ikke, sette den til og boote fra dvd spilleren, brant en cd alt gikk bra der, men når det kommer opp "booting from cd" alltså i bios.. så tar det 5 sec så går den over i windows load.. akkurat som at den ikke ser at det er noe og boote fra. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Når du skal boote fra cd/dvd så kommer det frem på skjermen en tekst som spør om du vil boote fra cd/dvd og trykk da en tast... Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 vel har prøvd det der, eller den skal egentlig gå automatisk, står ikke noe tekst akkurat, kan også velge manuel booting, men ingenting virker.. skal prøve igjen, 2 sec her. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 nei, kommer ikke opp noe mer en at det står "booting from CD" også går den rett over til windows loading har satt den til og boote fra dvd spilleren som nr 1.. har prøvd og brenne 2 CD-er, den filen blir lagt inn som en winrar fil i nero.. om det er riktig, kanskje jeg bør prøve med andre CD-er.. har prøvd med en DVD plate og en cd plate, ingen av de ser ut til og virke. jeg får gått inn i bios flash ved og trykke Alt f2, men der står det bare press en tast for og avslutte osv^^ Lenke til kommentar
hlok Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Det er viktig at når du brenner ISO-filen skal den lastes som en "image" inn i Nero, du må ikke bare legge den til som en fil. Tror Nero har et meny-valg som "Burn from image" eller noe sånt. Hvis du ikke gjør det vil ikke CD-en være bootbar. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 trykker add på den filen jeg lastet ned, så legger den seg inn der.. er ikke det rikktig da? .. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 jaja,dette syns jeg var tungvint .. så og si alldrig brukt brenne programmer.. men jeg mener jeg gjør ting rikktig.. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 fikk det til nå, takk:) Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 hmmm fordelen med å oppdatere bios? en mister all clock-instillinger osv da? gjelder det osgå gpu? Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 nei si det, ville bare prøve:p er ikke noe stress og stille tilbake, screenshot med mobilen funker som bare det;D Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Mange av disse kortene hadde problemer med q core før bios oppdatering. Derfor jeg spurte netshop om å få en A1 fabrikkoppdatering utgave da strømmen går ca 3 ganger om dagen her pga 6k watt grense. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 så det var kanskje idiotisk av meg og oppdatere biosen? hadde A-1 versjonen men trodde ikke det var en bios versjon, men en mod på kortet : o Lenke til kommentar
War Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Nå er du jo sikker på at den er oppdatert i alle fall ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå